arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
شرکت آئودی امروز از دومین اس یو وی خود با نام " کیو ۵ " پرده برداشت . قبل از این که به بررسی مشخصات و ویژگی های این خودرو بپردازم بهتر است که این نکته را ذکر کنم که این خودرو در کشور چین تولید خواهد شد و از آن جا به بقیه ی نقاط دنیا صادر میشود ! مسئولان آئودی کارخانه ای را در شهر " چنگچون " واقع در شمال چین برای تولید این خودرو در نظر گرفته اند . بنابر این باید این خودرو را " ساخت چین " به حساب آورد نه آلمان !
کیو ۵ در مرحله ی نخست برای مصارف اسپرت طراحی و ساخته شده و به همین دلیل نیز از جعبه دنده ی ۷ سرعته ی اس ترونیک و سیستم انتخاب رانندگی آئودی استفاده میکند .
نصب چراغ های led در عقب و زنون در جلو باعث شده تا ميدان ديد وسيعي براي راننده به وجود آمده و در عين حال ايمني خودرو به واسطه ي " بهتر ديدن " و " بهتر ديده شدن " افزايش پيدا كرده است .
براي اين خودرو سه نوع رنگ بدنه و دو پكيج ظاهري در دسترس است . يكي از اين پكيج ها پكيج بدنه ي s ميباشد كه ظاهري اسپرت به خودرو ميبخشد و ديگري پكيج آف رود ميباشد كه ظاهر خودرو را متناسب با يك خودروي صحرانورد مينمايد .
رينگ هاي قابل سفارش براي اين خودرو از 17 اينج فورج شده كه در تايرهاي 65/235 جاي ميگيرند تا 20 اينچي ادامه مييابد . اين در حالي است كه سايز رينگ ها در مدل آف رود 19 اينچ ميباشد .
از نقطه نظر طراحي اين خودرو شباهت زيادي به برادر بزرگتر خود " كيو 7 " دارد ولي چراغ هاي مربعي تر و بدنه ي جمع و جورتر آن را از كيو 7 متمايز مينمايد .
خطوط بدنه ي مواج و جلوپنجره ي بزرگ نماي اين خودرو را در قسمت جلو عضلاني و ماهيچه اي نشان ميدهد به خصوص كه فرم چراغ ها كه به طرفين چندان كشيده نشده اند به تقويت اين حس كمك مينمايد و اين خودرو را موقر تر نشان ميدهد .
در نماي عقب مهم ترين چيزي كه جلب توجه ميكند فرم خاص چراغ هاست كه به مركز خودرو متمايل شده اند تا در كنار مه شكن هاي نه چندان كوچكي كه بر روي سپر قرار دارند ظاهري زيبا و جذاب در قسمت عقب به اين خودرو ببخشند .
در كل طراحي اين خودرو زيبا و جذاب است ولي جسارت زيادي در آن به چشم نميخورد و طراحان آئودي جز در اندك مواردي چندان دست به كارهاي بزرگ نزده اند .
موتورهاي در نظر گرفته شده براي اين خودرو شامل يك موتور بنزيني و دو موتور ديزلي ميشود .
موتور 2 ليتري بنزيني tfsi اين خودرو ميتواند 211 اسب بخار قدرت و 350 نيوتون متر گشتاور توليد كند كه اين ميزان گشتاور از دور موتور 1500 تا 4200 در دسترس است . شتاب 0- 100 اين خودرو با اين موتور برابر 2/7 ثانيه و حداكثر سرعت آن 222 كيلومتر ميباشد . مصرف سوخت اين خودرو با اين موتور در هر صد كيلومتر 5/8 ليتر ميباشد .
يكي از موتورهاي ديزلي اين خودرو 2 ليتر حجم داشته و 170 اسب بخار نيرو و 350 نيوتون متر گشتاور توليد ميكند كه از دور موتور 1750 تا 2500 در دسترس است . طبق معمول شتاب صفر تا صد و حداكثر سرعت اين خودرو با 5/9 ثانيه و 204 كيلومتر از مدل بنزيني بهتر نيست ولي با مصرف 7/6 ليتر گازوئيل در صد كيلومتر به مراتب اقتصادي تر است .
قويترين موتور اين خودرو يك موتور گازوئيلي v6 با 3 ليتر حجم است كه 240 اسب بخار قدرت توليد مينمايد و حداكثري گشتاوري بالغ بر 500 نيوتون متر دارد كه از دور موتور 1500 تا 3000 در دسترس است . شتاب صفر تا صد كيو5 با اين موتور برابر 5/6 ثانيه و حداكثر سرعت آن 225 كيلومتر بر ساعت ميباشد .
ميانگين مصرف سوخت اين خودرو با اين موتور نيز برابر 7/7 ليتر در صد كيلومتر ميباشد .
پايان سخن :
شركت آئودي با معرفي اين خودرو گام موثري در جهت افزايش فروش
خود و تنوع مدل هايش برداشت تا در بازاري كه رقابتي نفس گير بين فولكس واگن - ب ام و و مرسدس در جريان است بتواند سهم مناسبي را در اختيار بگيرد .
البته هنوز تنوع موتورهاي در نظر گرفته شده براي اين خودرو كافي نيست و حداكثر قدرت توليدي توسط اين موتورها نيز به پاي ب ام و و مرسدس نميرسد ولي مطمئنا در آينده اين ضعف نيز برطرف خواهد شد
کیو ۵ در مرحله ی نخست برای مصارف اسپرت طراحی و ساخته شده و به همین دلیل نیز از جعبه دنده ی ۷ سرعته ی اس ترونیک و سیستم انتخاب رانندگی آئودی استفاده میکند .
نصب چراغ های led در عقب و زنون در جلو باعث شده تا ميدان ديد وسيعي براي راننده به وجود آمده و در عين حال ايمني خودرو به واسطه ي " بهتر ديدن " و " بهتر ديده شدن " افزايش پيدا كرده است .
براي اين خودرو سه نوع رنگ بدنه و دو پكيج ظاهري در دسترس است . يكي از اين پكيج ها پكيج بدنه ي s ميباشد كه ظاهري اسپرت به خودرو ميبخشد و ديگري پكيج آف رود ميباشد كه ظاهر خودرو را متناسب با يك خودروي صحرانورد مينمايد .
رينگ هاي قابل سفارش براي اين خودرو از 17 اينج فورج شده كه در تايرهاي 65/235 جاي ميگيرند تا 20 اينچي ادامه مييابد . اين در حالي است كه سايز رينگ ها در مدل آف رود 19 اينچ ميباشد .
از نقطه نظر طراحي اين خودرو شباهت زيادي به برادر بزرگتر خود " كيو 7 " دارد ولي چراغ هاي مربعي تر و بدنه ي جمع و جورتر آن را از كيو 7 متمايز مينمايد .
خطوط بدنه ي مواج و جلوپنجره ي بزرگ نماي اين خودرو را در قسمت جلو عضلاني و ماهيچه اي نشان ميدهد به خصوص كه فرم چراغ ها كه به طرفين چندان كشيده نشده اند به تقويت اين حس كمك مينمايد و اين خودرو را موقر تر نشان ميدهد .
در نماي عقب مهم ترين چيزي كه جلب توجه ميكند فرم خاص چراغ هاست كه به مركز خودرو متمايل شده اند تا در كنار مه شكن هاي نه چندان كوچكي كه بر روي سپر قرار دارند ظاهري زيبا و جذاب در قسمت عقب به اين خودرو ببخشند .
در كل طراحي اين خودرو زيبا و جذاب است ولي جسارت زيادي در آن به چشم نميخورد و طراحان آئودي جز در اندك مواردي چندان دست به كارهاي بزرگ نزده اند .
موتورهاي در نظر گرفته شده براي اين خودرو شامل يك موتور بنزيني و دو موتور ديزلي ميشود .
موتور 2 ليتري بنزيني tfsi اين خودرو ميتواند 211 اسب بخار قدرت و 350 نيوتون متر گشتاور توليد كند كه اين ميزان گشتاور از دور موتور 1500 تا 4200 در دسترس است . شتاب 0- 100 اين خودرو با اين موتور برابر 2/7 ثانيه و حداكثر سرعت آن 222 كيلومتر ميباشد . مصرف سوخت اين خودرو با اين موتور در هر صد كيلومتر 5/8 ليتر ميباشد .
يكي از موتورهاي ديزلي اين خودرو 2 ليتر حجم داشته و 170 اسب بخار نيرو و 350 نيوتون متر گشتاور توليد ميكند كه از دور موتور 1750 تا 2500 در دسترس است . طبق معمول شتاب صفر تا صد و حداكثر سرعت اين خودرو با 5/9 ثانيه و 204 كيلومتر از مدل بنزيني بهتر نيست ولي با مصرف 7/6 ليتر گازوئيل در صد كيلومتر به مراتب اقتصادي تر است .
قويترين موتور اين خودرو يك موتور گازوئيلي v6 با 3 ليتر حجم است كه 240 اسب بخار قدرت توليد مينمايد و حداكثري گشتاوري بالغ بر 500 نيوتون متر دارد كه از دور موتور 1500 تا 3000 در دسترس است . شتاب صفر تا صد كيو5 با اين موتور برابر 5/6 ثانيه و حداكثر سرعت آن 225 كيلومتر بر ساعت ميباشد .
ميانگين مصرف سوخت اين خودرو با اين موتور نيز برابر 7/7 ليتر در صد كيلومتر ميباشد .
پايان سخن :
شركت آئودي با معرفي اين خودرو گام موثري در جهت افزايش فروش
خود و تنوع مدل هايش برداشت تا در بازاري كه رقابتي نفس گير بين فولكس واگن - ب ام و و مرسدس در جريان است بتواند سهم مناسبي را در اختيار بگيرد .
البته هنوز تنوع موتورهاي در نظر گرفته شده براي اين خودرو كافي نيست و حداكثر قدرت توليدي توسط اين موتورها نيز به پاي ب ام و و مرسدس نميرسد ولي مطمئنا در آينده اين ضعف نيز برطرف خواهد شد