arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
آکورا TSX 2009
آکورا تی اس ایکس خودرویی است که در اروپا با نام هوندا آکورد به فروش میرسد ولی در آمریکا تحت برند آکورا عرضه میشود . این خودرو که نسل جدید آن معرفی شده نسبت به مدل قبلی بزرگت تر - گران تر و نسبت به مدل تی ال قویتر شده است ولی با این حال چندان به وزن آن افزوده نگردیده است .
همان طور که گفته شد این خودرواز لحاظ ابعاد رشد کرده به طوریکه به طول آن ۵/۵ سانتیمتر و به عرض آن ۵/۷ سانتیمتر اضافه شده است .
با وجود افزایش ابعاد بدنه صندوق عقب این خودرو تغییری نکرده همچنین ۷۲ کیلوگرم به وزن کلی خودرو نیز افزوده شده است .
داخل کابین تی اس ایکس بزرگ و جادار است ضمن این که اصول ارگونومی نیز در آن به خوبی رعایت شده است . از لحاظ تجهیزات رفاهی اگرچه سیستم ناوبری که به صورت آپشن در نظر گرفته شده نمیتواند ترافیک بزرگراه ها را نشان دهد ولی به خوبی میتواند موقعیت شما را در خیابان ها نمایان کند .
از جمله تجهیزات رفاهی که برای این خودرو در نظر گرفته شده میتوان به پوشش چرم - سیستم بلوتوث - ورودی آی پاد و صندلی ها اسپرت اشاره کرد .
سیستم صوتی این خودرو که کار شرکت " الیوت شاینر " میباشد صدای بی نظیری را با وجود ۱۰ اسپیکر عرضه میکند . البته نباید از سیستم دی وی دی و رادیوی ماهواره ای گذشت . این خودرو قابلیت این را دارد که ظرف ده ثانیه ۳۰ آهنگ را به حافظه ی خود بسپرد .
موتور ۴ سیلندر ۴/۲ لیتری این خودرو توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار را دارد . سواری این خودرو کاملا نرم احساس میشود و جعبه دنده ی ۶ سرعته دستی آن نیز دقیقا همانی است که در مدل ۲۰۰۸ وجود داشت . البته میتوان یک گیربکس ۵ سرعته ی اتوماتیک سفارش داد که مجهز به پدل شیفت در کنار فرمان نیز میباشد .
مانند گذشته فرمان تی اس ایکس خشک - سریع و خشن است که با ۱۷۲ پوندفوت گشتاوری که به اکسل جلو ارسال میشود این سرعت و خشونت تکمیل میگردد .
فنربندی این خودرو نرم و روان است و ناهمواری های مسیر را در خود جذب می کند .
در کل میتوان گفت که این آکورا نسبت به هوندا آکورد خودروی اسپرت تری است .
طراحی این خودرو نسبت به مدل قبلی عضلانی تر و بزرگ تر جلوه میکند و به گونه ای است که مورد پسند عامه ی مردم قرار خواهد گرفت . فرم چراغ ها و عضلات بدنه همگی نمایی زیبا به تی اس ایکس بخشیده اند به خصوص در قسمت عقب که یکی از بهترین نماهای آکورا است .
در کل طراحی این خودرو به گونه ای است که از یک شرکت معتبر انتظار میرود .
مصرف سوخت این خودرو با ۵/۱۱ لیتر در شهر و ۸ لیتر در جاده مناسب و اقتصادی به نظر میرسد و هوندا توانسته یک موتور با توان مناسب را همراه با مصرف کم در این خودرو قرار دهد .
قیمت مدل پایه ی این خودرو از ۲۹۰۰۰ دلار آغاز میشود که به ۳۵۰۰۰ دلار ( برای مدل مجهز به دی وی دی - ناویگیشن و...) میرسد .
پایان سخن :
اکثر ویژگی های این خودرو خوب و مورد پسند است ولی یکی از مشکلاتی که در این خودرو خود را نشان میدهد دیفرانسیل جلو بودن آن است . البته با این موتور و این میزان قدرت مشکل خاصی بروز نمیکند ولی به طور حتم با قرارگیری موتورهای پرقدرت تر این اتومبیل در مانورها دچار ناپایداری خواهد شد .
آکورا تی اس ایکس خودرویی است که در اروپا با نام هوندا آکورد به فروش میرسد ولی در آمریکا تحت برند آکورا عرضه میشود . این خودرو که نسل جدید آن معرفی شده نسبت به مدل قبلی بزرگت تر - گران تر و نسبت به مدل تی ال قویتر شده است ولی با این حال چندان به وزن آن افزوده نگردیده است .
همان طور که گفته شد این خودرواز لحاظ ابعاد رشد کرده به طوریکه به طول آن ۵/۵ سانتیمتر و به عرض آن ۵/۷ سانتیمتر اضافه شده است .
با وجود افزایش ابعاد بدنه صندوق عقب این خودرو تغییری نکرده همچنین ۷۲ کیلوگرم به وزن کلی خودرو نیز افزوده شده است .
داخل کابین تی اس ایکس بزرگ و جادار است ضمن این که اصول ارگونومی نیز در آن به خوبی رعایت شده است . از لحاظ تجهیزات رفاهی اگرچه سیستم ناوبری که به صورت آپشن در نظر گرفته شده نمیتواند ترافیک بزرگراه ها را نشان دهد ولی به خوبی میتواند موقعیت شما را در خیابان ها نمایان کند .
از جمله تجهیزات رفاهی که برای این خودرو در نظر گرفته شده میتوان به پوشش چرم - سیستم بلوتوث - ورودی آی پاد و صندلی ها اسپرت اشاره کرد .
سیستم صوتی این خودرو که کار شرکت " الیوت شاینر " میباشد صدای بی نظیری را با وجود ۱۰ اسپیکر عرضه میکند . البته نباید از سیستم دی وی دی و رادیوی ماهواره ای گذشت . این خودرو قابلیت این را دارد که ظرف ده ثانیه ۳۰ آهنگ را به حافظه ی خود بسپرد .
موتور ۴ سیلندر ۴/۲ لیتری این خودرو توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار را دارد . سواری این خودرو کاملا نرم احساس میشود و جعبه دنده ی ۶ سرعته دستی آن نیز دقیقا همانی است که در مدل ۲۰۰۸ وجود داشت . البته میتوان یک گیربکس ۵ سرعته ی اتوماتیک سفارش داد که مجهز به پدل شیفت در کنار فرمان نیز میباشد .
مانند گذشته فرمان تی اس ایکس خشک - سریع و خشن است که با ۱۷۲ پوندفوت گشتاوری که به اکسل جلو ارسال میشود این سرعت و خشونت تکمیل میگردد .
فنربندی این خودرو نرم و روان است و ناهمواری های مسیر را در خود جذب می کند .
در کل میتوان گفت که این آکورا نسبت به هوندا آکورد خودروی اسپرت تری است .
طراحی این خودرو نسبت به مدل قبلی عضلانی تر و بزرگ تر جلوه میکند و به گونه ای است که مورد پسند عامه ی مردم قرار خواهد گرفت . فرم چراغ ها و عضلات بدنه همگی نمایی زیبا به تی اس ایکس بخشیده اند به خصوص در قسمت عقب که یکی از بهترین نماهای آکورا است .
در کل طراحی این خودرو به گونه ای است که از یک شرکت معتبر انتظار میرود .
مصرف سوخت این خودرو با ۵/۱۱ لیتر در شهر و ۸ لیتر در جاده مناسب و اقتصادی به نظر میرسد و هوندا توانسته یک موتور با توان مناسب را همراه با مصرف کم در این خودرو قرار دهد .
قیمت مدل پایه ی این خودرو از ۲۹۰۰۰ دلار آغاز میشود که به ۳۵۰۰۰ دلار ( برای مدل مجهز به دی وی دی - ناویگیشن و...) میرسد .
پایان سخن :
اکثر ویژگی های این خودرو خوب و مورد پسند است ولی یکی از مشکلاتی که در این خودرو خود را نشان میدهد دیفرانسیل جلو بودن آن است . البته با این موتور و این میزان قدرت مشکل خاصی بروز نمیکند ولی به طور حتم با قرارگیری موتورهای پرقدرت تر این اتومبیل در مانورها دچار ناپایداری خواهد شد .