به گزارش خبر خودرو ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم توجه به حوزه تحقیقات و بازاریابی در صنعت خودروکشور گفت : متاسفانه تاکنون به حوزه تحقیقات و بازاریابی در صنعت خودرو کشور توجه چندانی صورت نگرفته است .حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ،افزود : با توجه به اهمیت تحقیقات و بازاریابی در صنعت خودرو لازم است تا بخشی از درآمد شرکتهای خودروسازی صرف این حوزه گردد .وی افزود : وجود سلایق مختلف در حین تحقیقات و بازاریابی و ارائه ایده و فکرهای جدید در این راستا قطعا کمک موثری در حوزه کیفیت و تولید صنعت خودرو خواهد بود .وی همچنین با اشاره به تاثیر مثبت تحقیقات و بازاریابی در رشد تولید در صنعت خودرو کشور ، گفت : توجه به تحقیقات و بازاریابی در صنعت خودرو و اختصاص سهمی از درآمد خودروسازی ها به این بخش ،قطعا در تیراژ تولید و به دنبال آن در کیفیت تولید ،تاثیر مثبتی خواهد داشت.وی در ادامه بر ضرورت اختصاص حداقل 15 درصد از درآمد شرکتهای خودروساز به حوزه بازاریابی و تحقیقات تاکید و افزود : البته این رقم بارها پیشنهاد شده است در حالی که این عدد با بسیاری از کشورهای دنیا قابل قیاس نیست .نماینده شهریار در خانه ملت تصریح کرد : هم اکنون بسیاری از کشورهای دنیا در تحقیقات وبازاریابی اقدامات بزرگ و ماندگاری انجام دادند و این تلاش ها مستمر و ادامه دار موجب گردیده که بسیاری از بازارهای دنیا را دراختیار گیرند.گروسی راهکار بسیاری از مشکلات صنعت خودرو در اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت :چنانچه خصوصی سازی در صنعت خودرو به شکل واقعی انجام شود خود به خود موجب ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خواهد شد.وی افزود : متاسفانه روند اجرای اصل 44 در کشور بسیار کند است خصوصا این حرکت کند در صنعت خودرو بیشتر احساس می شود .وی گفت : باید کیفیت در صنعت خودرو ایران افزایش یابد و در این راستا از مدیریت های توانمند استفاده شود و از انتصابات دستوری جلوگیری شود و تنها راهکار این موارد نیز اجرای اصل 44 قانون اساسی است.