اخبارخودرو


2009-05-15
0
28,977
سال 91 ، سال رمپاپ خودروسازان
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان گفت : بر اساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال 90 کلیه خودروهای داخلی باید با استاندارد یورو 2 تولید شده و از ابتدای سال آینده نیز به یورو 4 ارتقاء یابند این در حالی است که اجرای مصوبه مذکور مشروط به تامین و توزیع سراسری سوخت یورو 4 ، شش ماه قبل از اجرا ، در سراسر کشور می باشد.احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، افزود: در راستای اجرای این مصوبه ،جلسات متعددی در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و به شرکتهای خودروساز تاکید گردید در جریان اجرای این مصوبه به تامین سوخت استاندارد توجه ننمایند. البته در رد این موضوع انجمن خودروسازان ایران استدلال هایی را مطرح نمود که نتیجه ای حاصل نشد و در نهایت در جریان فشارهای صورت گرفته منجر به تصویب مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت گردید.وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت، از ابتدای سال آینده کلیه خودروسازان داخلی باید به سمت تولید خودروهای یورو 4 حرکت نمایند ، به عبارتی سال 91 سال رمپاپ (ارتقای تدریجی استاندارد ) خودروسازان خواهد بود. بنابراین تا پایان سال 91 باید همه خودروها دارای استاندارد یورو 4 باشند.وی افزود: البته در این رابطه ، وزارت نفت نیز متعهد گردید تا از ابتدای بهمن ماه امسال در کلان شهر تهران و از ابتدای مهر ماه 91 نیز در سایر کلان شهرها سوخت یورو 4 و 5 را توزیع نمایند همچنین در این راستا وزارت نفت تعهد نمود که در اواخر سال 91 ماده ادبولو را که جزء مواد ضروری سوخت خودروهای دیزلی است را در برخی جایگاهها تامین نماید وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر گردید برنامه تولید خودروها از یورو2 به یورو 4 توسط وزارت صنعت ،معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست نهایی شده و شرکتهای خودروساز بر این اساس خودروهایشان را به استاندارد یورو 4 ارتقاء دهند.وی با اشاره به نزدیک شدن اتمام مدت زمان انجام تعهد وزارت نفت در عرضه سوخت یورو 4 در کلان شهر تهران گفت: با توجه به اینکه ابتدای بهمن ماه موعد انجام تعهد وزارت نفت است باید از مسئولین وزارت نفت سوال شود که آیا امکان توزیع سراسری سوخت یورو 4 از ابتدای بهمن ماه در کلان شهر تهران فراهم خواهد بود یا خیر؟ وی در ادامه در خصوص مدت زمان اجرای استاندارد یورو 4 در کشور اظهار داشت : بر اساس مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت در سال‌های 92 و 93 و 94 نیز استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی همچنان یورو 4 باقی خواهد ماند و از ابتدای سال 95 استاندارد خودروها به یورو 5 آغاز خواهد شد وی افزود: به این ترتیب از ابتدای 1395 تمامی خودروهای تولید داخل در هر دو حوزه تجاری و سواری استاندارد آلایندگی یورو 5 را دارا خواهد بود.
 
2009-05-15
0
28,977
حفظ برتری تیانا در جدول کیفی خودروها
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
به گزارش خبر خودرو، در آخرین گزارش کیفی خودروهای داخلی در آذرماه سال جاری ، همچون ماههای گذشته ، نیسان تیانا ،‌ محصول شركت پارس خودرو ، با حفظ برتری و کسب کمترین نمره منفی، رتبه برتر کیفیت را در بخش خودروهای سواری کسب نمود.به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،‌ در تازه ترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،نیسان تینا در میان 24 خودروی سواری ،با کسب نمره منفی 4.6 در صدر جدول کیفی خودروهای سواری قرار گرفت و نیو مزدا3 و نیسان ماکسیما به ترتیب با نمره منفی 15.0 و 16.6 در رده دوم و سوم جدول کیفی خودروهای سواری قرار گرفتند.در آخرین گزارش کیفی خودروها ،در بخش خودروهای سواری ،خودروهای گراند ویترا، تندر90 پارس خودرو و مگان ، با کسب نمره منفی 20.0 ،23.3 ،24.0 به ترتیب در رده های چهارم تا ششم رده بندی کیفی خودروهای سواری قرار گرفته و خودروهای سایپا X 132 ،سایپا X131 پارس خودرو و سایپا X132 کاشان به ترتیب در رده های 22 تا 24 جدول کیفی خودروهای سواری قرار گرفتند.نکته مهم در آمار اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،ارتقاء رتبه تندر 90 پارس خودرو از رتبه ششم به پنجم جدول کیفی خودروهای سواری است همچنین در این دوره ، پژو 206 با کاهش نمره منفی در رتبه هشتم قرار گرفته است به طوری که در گزارش کیفی آذرماه خودروهای داخلی ،خودروهای تندر 90 ایران خودرو ،پژو 206 و پژو 206 sd به ترتیب با کسب نمره منفی 24.7 ،25.2 و 26.1 به ترتیب در رده های هفتم تا نهم جدول کیفی خودروهای سواری قرار گرفتند.همچنین در بررسی این دوره شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همانند گزارش های قبلی ، کلیه خودروها در سطح های خیلی خوب ،خوب و قابل قبول رتبه بندی شدند ،به طوری که در گزارش این دوره کیفی خودروهای سواری ،خودروهای مورد بررسی بر اساس مجموع نمرات در دو سطح خیلی خوب و خوب قرار گرفتند.کلیه خودروهای حاضر در گزارش آذر ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،همانند ماههای قبل، در 9 معیار ،سیستم فنربندی،تعلیق و فرمان ،موتور و انتقال قدرت،ترمز ،تجهیزات الکترونیکی، تزئینات داخلی و خارجی،صداهای غیر عادی، بدنه ،نفوذ آب ورنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس مجموع نمرات منفی کسب شده در در دو گروه خیلی خوب و خوب قرار گرفتند.در جدول اعلام شده توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد در گروه وانت نيز6 خودرو مورد ارزيابي كيفي قرار گرفتند و باز هم وانت كاپرا با كسب نمره منفي96.9 رتبه اول كيفيت را كسب نمود و وانت مزدا تك كابين و وانت ديزل زامياد به ترتيب با كسب نمره منفی 109.3 ،185.9 در رده هاي دوم و سوم جدول كيفي در اين گروه قرار گرفتند.همچنین در این گزارش سه خودروی وانت مزدا دوکابین ،وانت پیکان تبریز و وانت نیسان CNG رده های سوم تا ششم جدول کیفی خودروها در گروه وانت را کسب نمودند.در آخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ،در گروه مینی بوس و اتوبوس نیز پس از بررسی6 خودرو ، اتوبوس بین شهری 4212 رتبه اول را در این گروه کسب نموده است و اتوبوس بین شهری ولو B9 ،اتوبوس بین شهری 4212 مارال به ترتیب رده های بعدی را در این گروه کسب کرده اند.در این گزارش همچنین در گروه کامیون و كاميونت 11 خودرو مورد ارزيابي كيفي قرار گرفتند به طوري كه كاميون ولوو FH با نمره منفی 22.5 بالاترین رده کیفی را در این گروه کسب نموده و کامیون ولوو FM وكاميونت ايسوزو NKR به ترتیب با نمره های 22.6 ،32.0 در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند
 
آخرین ویرایش:
2009-05-15
0
28,977
لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی در تولید خودروهای پایه گازسوز
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با توجه به روند کند تولید خودروهای پایه گاز سوز در کشور گفت: در اینکه ایران جزء کشورهای با ذخایر غنی گازی است و باید تولید خودروهای پایه گازسوز را در اولویت قرار دهد ،شک و تردیدی وجود ندارد.جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو،افزود: صرفه اقتصادی و مزیتی که استفاده از گاز سی ان جی به جهت کاهش آلایندگی و مصرف کمتر به همراه دارد اهمیت تولید خودروهای پایه گازسوز را در ایران بیشتر می نماید. وی ضمن تاکید بر منافع تولید خودروهای پایه گازسوز در کشور،خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت داخلی کشوردر تولید خودروهای گازسوز استفاده شود.وی همچنین شتاب لازم در تولید خودروهای گازسوز را مستلزم وجود تکنولوژی تولید در این بخش دانست و افزود: اینکه تا چه میزان تکنولوژی تولید خودروهای پایه گازسوز در شرکتهای خودروساز وجود دارد از مسایلی است که به جهت تولیداتی که در این صورت گرفته است حاکی از توان تولید در این زمینه است.وی در ادامه با توجه به عدم تامین سراسری و متناسب جایگاههای عرضه گاز سی ان جی در کشور،خاطر نشان کرد: شتاب و افزایش تولید خودروهای پایه گازسوز در کشور مستلزم توسعه جایگاههای سی ان جی در سراسر کشور است .نماینده شیراز در مجلس همچنین تاکید کرد: در صورت عدم توزیع وعرضه سراسری گاز سی ان جی در کشور قطعا تولید و استفاده از خودروهای پایه گاز سوز هم برای تولیدکننده و هم مصرف کننده مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. قادری افزود: باید جایگاههای سی ان جی همزمان با تولید خودروهای گازسوز در کشور توسعه یابد تا با استقبال عموم مواجه شود و در این راستا منافع کشور را نیز تامین نماید
 
2009-05-15
0
28,977
عرضه رانا با سه موتور کم مصرف و استاندارد آلايندگي يورو 4
به گزارش خبرخودرو ،‌با اتمام فرايندهاي طراحي و مکانيکي و آزمون هاي عملکردي موتور ملي اي اف 4، آزمون هاي دوام در آزمايشگاه بر روي اين موتور آغاز شده است.مهندس مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو درکيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب، گفت: به موازات آزمون هاي دوام، عمليات انطباق موتور بر روي رانا نيز در جريان است و کاليبراسيون سيستم اي. ام. اس. نيز توسط شرکت بوش ( سازنده اي. ام. اس. ) انجام مي شود.وي افزود: رانا با موتور اي اف 4 براي بازار داخل با استاندارد يورو 4 و براي بازار صادراتي با استاندارد يورو 5 عرضه مي شود.مهندس سليماني ، مدت زمان رسيدن به توليد انبوه رانا با موتور اي اف 4 را از هم اکنون 15 ماه برآورد کرد و گفت: در مجموع سه موتور شامل تي. يو. 5. که موتور پايه براي رانا به شمار مي رود و تا پايان سال به توليد مي رسد، موتور اي. اف. 7. پايه گاز سوز و موتور اي. اف. 4 بنزيني براي اين خودرو در نظر گرفته شده اند.وي از انجام عمليات انطباق موتور اي اف 7 بر روي رانا نيز خبر داد و گفت: اين فرايند در مرحله آزمون هاي اي. پي. قرار دارد و بر اساس برنامه زمان بندي، در آذر ماه سال آينده، رانا با موتور دوگانه سوز اي اف 7 به توليد انبوه مي رسد.قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ، عرضه رانا با موتور اي اف 4 و استاندارد يورو 5 را منوط به انجام عمليات کاليبراسيون مورد نظر دانست که در اواخر سال آينده تمام شده و خودرو با موتور اي اف 4توليد انبوه مي شود.مهندس سليماني ، از تغيير سيستم هاي مشترک به منظور انطباق موتور اي اف 7 بر روي رانا خبر داد و سيستم خنک کاري، رادياتور، شلنگ ها، لوله ها، سيستم گازسوز، دسته موتورها، پلوس ها و گيربکس را از آن جمله دانست.وي افزود: گيربکس مورد نظر براي اين موتور تماما طراحي و نمونه ساخته شده در مرحله تست هاي اي. پي. قرار دارد و براي انجام آزمون هاي سطح خودرو نيز شش دستگاه خودرو تا دو هفته ديگر به موسسه ايديادا ارسال مي شود.قائم مقام مدير عامل درکيفيت و توسعه محصول افزود: عملکرد رانا با هر يک از سه موتور ياد شده تفاوت چنداني ندارد و موتور اي اف 7 تنها نسخه پايه گاز سوز آن خواهد بود که به دليل عدم افت گشتاور در حالت شيفت سوخت، به عنوان تنها موتور پايه گاز سوز از بالاترين عملکرد برخوردار است.مهندس سليماني تصريح کرد: نزديک به 70 درصد تست هاي خودرويي رانا با استفاده از تجهيزات و امکانات مرکز تحقيقات ايران خودرو انجام گرفته و برخي آزمون هاي تکميلي که نيروي انساني، فضا و زمان لازم براي آن در اين جا کافي نيست، در آزمايشگاه هاي ديگر مانند ايتراک و ايديادا انجام مي شود. وي افزود: سازندگان قطعات موتور اي اف 4 ، توسط ساپکو مشخص شده و در مرحله قالب سازي و آمادگي توليد انبوه هستند. سليماني از توليد انبوه موتور اي اف 4 در همان خطي که موتور اي اف 7 توليد مي شود خبر داد و گفت: در صورت افزايش تيراژ، خط تازه اي براي اين منظور راه اندازي خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
2009-05-15
0
28,977
خیانت بزرگ واردکنندگان خودرو به بازار خودروی کشور


ShowImage.aspx

به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو از اقدام غیرقانونی واردکنندگان خودرو و احتکار خودروهای وارداتی در انبارها خبر داد و گفت: هم اکنون بسیاری از واردکنندگان خودرو در اقدامی غیرقانونی، خودروها را در انبارها دپو نموده و از عرضه آن به بازار خودداری می نمایند. حسین اردوخانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: در هفته های اخیر با افزایش نوسانات نرخ ارز، شرکت‌های واردکننده خودرو به امید رشد قیمت به احتکار خودروها روی آورده‌اند‌ به همین منظور بازار خودروهای وارداتی در روزهای اخیر دچار نوسانات شدیدی شده است‌.وی گفت: هم اکنون بسیاری از واردکنندگان قیمت خودروهای وارداتی را بدون ضابطه و بدون کسب اجازه از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت ،معدن و تجارت حدود 3 تا 4 میلیون تومان افزایش دادند .وی تصریح کرد :در حال حاضر شرکتهای واردکننده با افزایش قیمت خودروها بزرگترین خیانت را به بازار خودرو کشور وارد نموده اند.وی گفت : از سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خواست می شود به منظور کنترل بازار قیمت خودروهای وارداتی با محتکران برخورد شود. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران همچنین بهترین راهکار در این راستا را، تداوم روال معمول عرضه محصولات از سوی واردکنندگان خودرو دانست و اظهار داشت: نباید خودروهای وارداتی که آماده شماره‌گذاری و تحویل به مشتری هستند ، نباید به امید رشد نرخ ارز در انبارها دپو شوند در حالی که که هم اکنون اغلب واردکنندگان با احتکار محصولات در انبارها روی آورده‌اند بنابراین از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دستگاههای نظارتی می‌خواهیم تا با بازرسی از این انبارها با متخلفان برخورد لازم را نمایند.اردوخانی تصریح کرد: اتحادیه نمایشگاه داران در این ارتباط حاضر به انجام هرگونه همکاری است تا بازار از این شرایط خارج شود.وی افزود:در صورتی که واردکنندگان بر اساس روال قبل خودروها را عرضه نمایند قطعا قیمت خودروهای وارداتی از قیمت های مصوب نیز کمتر خواهد شد در حالی بسیاری از آنها با فروش اوراق ثبت سفارش و سود کلان در این بخش ،امروز به احتکار خودروهای وارداتی پرداخته اند که این اقدام آنها اجحاف بزرگی در حق مصرف کننده است.وی همچنین با بیان اینکه برای کنترل بازار خودروهای وارداتی باید واردات و فروش خودروهای وارداتی به اعضای اتحادیه نمایشگاه داران واگذار شود، تصریح کرد:قطعا با تفویض این وظیفه ،اتحادیه نمایشگاه داران پاسخ گوی مشکلات بوجود آمده در این راستا خواهد بود.وی گفت: نباید به هر شخصی اجازه واردات خودرو داده شود چرا که این اقدامات هم اکنون موجب تلاطم و نوسان در بازار خودروهای وارداتی شده است.وی با اعلام مخالفت از ارائه ارز دولتی به واردکنندگان خودرو ،گفت: به جهت سوء استفاده ای که از سوی واردکنندگان صورت می گیرد نباید ارز دولتی به این افراد عرضه شود.
 
2009-05-15
0
28,977
عدم سودآوری نمایندگی های خدمات پس از فروش در کشور

ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot]به گزارش خبر خودرو، دبیرانجمن خدمات پس از فروش خودرو از عدم سود آوری نمایندگی ها در کشور خبرداد و گفت: هم اکنون دارندگان نمایندگی های خدمات پس از فروش با مشکلات بسیاری از جمله عدم سود آور بودن این نمایندگی ها مواجه هستند.[/FONT][FONT=&quot]عباسعلی غیاثی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: افزایش قیمت زمین باعث شده است در برخی مناطق تهران با مشکل کمبود نمایندگی مواجه شویم و همین عامل باعث پراکندگی نمایندگی ها در این مناطق شده است و افراد حاضر نیستند سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.[/FONT][FONT=&quot]وی افزود: افرادی که بصورت آزاد دارای تعمیر گاه در کشور هستند برای ادامه فعالیت محسنات بیشتری را دارا هستند و مالیات کمتری نیز می پردازند و همین عوامل باعث شده که فعالیت بیشتری نیز داشته باشند.[/FONT][FONT=&quot]وی حذف برخی نمایندگی ها را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: فشار هایی که از طرف دولت برای حذف برخی نمایندگی های رتبه پایین وارد می شود قابل قبول است زیرا برخی نمایندگی ها نمی توانند خود را با استاندارد های موجود وفق دهند و همین عامل سبب شده است به مشتری ضربه بیشتری وارد شود و به همین منظور باید سریعتر حذف شوند اما برخی نمایندگی ها هستند که با در اختیار گرفتن امکانات در تلاش هستند مطابق استاندارد ها حرکت کنند بنابراین شرکت های خودروسازی در حفظ آنها تلاش می کنند.[/FONT][FONT=&quot]رییس انجمن خدمات پس از فروش در خصوص خدمات پس از فروش خودرو های دست دوم نیز گفت: فقط کامیونهای دست دومی می تواند به کشور وارد شوند که دارای نمایندگی های خدمات پس از فروش مجاز در کشور باشند. همچنین هم اکنون برخی طرح ها در خصوص طرح تعویض خودرو های دست دوم از سوی شرکت های خودرو سازی مطرح می شود که باید خاطر نشان کرد که این مسائل فقط در حد طرح است و هنوز در کشور اجرایی نشده است ودر صورتی نیز که اجرایی شود این خودرو ها نیز از خدمات پس از فروش برخوردار خواهند بود..[/FONT]

 
2009-05-15
0
28,977
رونمایی خودروی بسیار کوچک مینی
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
گروه بین الملل: برند بریتانیایی مینی (Mini) به تازگی خودروی جدید رودستر را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2012 رونمایی کرد.به گزارش خبر خودرو، اگر چه نمی توان مینی رودستر را خودرویی جدید ارزیابی کرد ولی باید گفت که طراحان آن تلاش کرده اند با اعمال برخی تغییرات بسیار جزیی از فرصت رونمایی آن در نمایشگاه دیترویت استفاده کنند. در واقع مینی می کوشد با جلب نظر بازدید کنندگان مقدمات را برای صادرات رودستر به بازارهای خارجی اماده کند.مینی رودستر 3728 میلی متر طول، 1838 میلی متر عرض و 1390 میلی متر ارتفاع دارد. گفتنی است که ارتفاع این خودرو حدود 25 میلی متر کم تر از خودروی کابریولت است.این خودروکه در نمایشگاه سال 2012 دیترویت نیز رونمایی شده بود. تغییرات مشهودی ندارد و همچنان رقیب مزدا Mx-5 و سیتروئنDs3 می باشد.مینی رودستر دارای یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزین سوز به توان 121 اسب بخار است. اما نسخه مجهز به سامانه توربو شارژ آن دارای 181 اسب بخار توان می باشد. همچنین نسخه ای از آن که توسط جان کوپر تیون شده 208 اسب بخار توان دارد. هنوز جزئیات بیشتری درباره تغییرات هر چند جزیی این مدل رونمایی شده در امریکا در دسترس نیست.
 
2009-05-15
0
28,977
فروش کاملا بی سابقه رولس رویس


ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot]گروه بین الملل: رولس رویس با اعلام جهش 31 درصدی سفارش مشتریان از فروش چشمگیر 3538 دستگاهی خود در سال 2012 خبر داد و این میزان را در تاریخ این شرکت بی سابقه عنوان کرد.[/FONT][FONT=&quot]به گزارش خبر خودرو، این میزان از فروش در تاریخ 107 ساله شرکت رولس رویس کاملا بی سابقه است. این درحالی است که بهترین آمار فروش با 3347 دستگاه متعلق به سال 1978 بوده است.[/FONT][FONT=&quot]این برند توانسته رشد بسیار خوبی در مناطق مختلف من جمله آسیا اقیانوسیه (47%)، خاورمیانه (23%) و امریکای شمالی (17%) داشته باشد در این بین چین و ایالات متحده بهترین بازارهای فروش محصولات سواری این برند بوده اند. آلمان و روسیه نیز با رشدی دو برابری بیشترین میزان افزایش فروش را در میان دیگر بازارهای رولس رویس در سال 2011 داشته اند.[/FONT][FONT=&quot]تورستن مولر اوتوس، مدیر رولس رویس موتور، گفت: ما سال متفاوتی را تجربه کردیم. تجارت ما در بهترین وضعیت قرار دارد توانسته ایم چرخه توزیع محصولات را گسترش دهیم و به بازارهای جدید مثل امریکای جنوبی وارد شویم. همچنین در توسعه ظرفیت تولید در وست سا*** موفق بوده ایم و در نظر داریم به طیف محصولات آینده خود تنوع بیشتری دهیم.[/FONT] [FONT=&quot]از پرفروش ترین محصولات رولس رویس می توان به گوست ([/FONT][FONT=&quot]Ghost[/FONT][FONT=&quot]) وگوست اکستندر ([/FONT][FONT=&quot]Ghost Extended[/FONT][FONT=&quot]) اشاره کرد.[/FONT]
 
2009-05-15
0
28,977
رونمایی خودروی جدید لکسوس
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
گروه بین الملل: لکسوس کمی زودتر از رونمایی رسمی خودروی LX 570 مدل 2013 در نمایشگاه اتومبیل ديترویت، آن رادر معرض دید عموم قرار داد.به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام لکسوس LX570 دارای پلتفرمی مشابه با تویوتا لندکروز مدل 2013 است و شباهت های ظاهری درچراغ های جلو و حتی جلو پنجره با آن دارد. به گفته لکسوس این خودرو دارای یک موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر به توان 383 اسب بخار و گشتاور 403 پوند فوت در دور موتور 2200 است. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به نصب جعبه دنده شش سرعته خودکار که قابلیت انتقال نیرو بین چرخ های جلو و عقب را دارد اشاره کرد. همچنین ده کیسه هوا، دوربین پارک عقب، پشتی های سر قابل تنظیم، سامانه کنترل هوای داخل و 19 اسپیکر بر روی LX570 نصب شده است.
 
2009-05-15
0
28,977
رونمایی سه دستاورد بی نظیر پورشه در ديترویت
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
گروه بین الملل: پورشه رسما سه خودروی کارراکابریولت، کاررا اس کابریولت و پانامرا GTS را در نمایشگاه اتومبیل ديترویت 2012 رونمایی کرد.به گزارش خبر خودرو، بالاخره بعد از مدت ها از اعلام رونمایی خودروهای کارراکا بریولت و کاررا اس کابریولت درنمایشگاه بین المللی اتومبیل امریکای شمالی (NAIAS) که در ديترویت برگزار می شود. روز موعد فرا رسید و غرفه پورشه از بازدید کنندگان خودروهای مذکور که در کنار دو مدل کروک و پانامرا GTS رونمایی شده بودند. استقبال کرد.پورشه کاررا کابریولت دارای یک موتور 3.4 لیتری به توان 350 اسب بخار است. موتور 3.8 لیتری کاررا کابریولت اس نیز قابلیت تولید 400 اسب بخار توان دارد. هر دوی این موتورها نیروی تولیدیشان را از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته دستی به محور عقب انتقال می دهند. صفر تا صد کیلومتر این دو خودرو به ترتیب 5.0 و 4.7 ثانیه می باشد. قرار است این دو خودرو با قیمت های 100532 و 114931 یورو از ماه مارس 2012 در نمایندگی های فروش آلمان عرضه شوند. پانامرا GTS نیز مجهز به یک موتور قدرتمند هشت سیلندر به ظرفیت 4.8 لیتر می باشد که قادر است 430 اسب بخار توان داشته باشد. بیشینه گشتاور این خودرو در دور موتور 6700 حدود 384 پوند فوت است. صفر تا صد کیلومتر پانامرا 4.3 ثانیه و بیشینه آن 178 مایل بر ساعت می باشد.
 
2009-05-15
0
28,977
خودرو در لیست کالاهای وارداتی لوکس قرار نگرفت
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
به گزارش خبر خودرو، مدیر کل دفتر ثبت سفارش سازمان توسعه و تجارت ، خودرو را جزء کالاهای لوکس ندانست و گفت: با توجه به اهمیت و وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای ارزی حاصل از صدور نفت خام و نقش صادرات غیر نفتی در کاهش وابستگی و نیز جایگاه آن در برنامه های توسعه اقتصادی کشور ،عوامل تعیین کننده صادرات غیر نفتی و ارائه راهکار های لازم برای توسعه آن و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروري از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ساسان خدایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: مقرر شده است وزارت صنعت و معدن و تجارت با سیاست تغییرات تعرفه ای و تغییر روش اختصاص ارز در مورد کالاهای غیر ضروري نحوه ورود آنها راتغییر دهد.وی افزود: هم اکنون فهرستی را سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که با مصوبه کارگروه حمایت از تولید ،هر گونه واردات موکول به ارز حاصل از صادرات شده است به این معنی که باید یک فعل صادراتی انجام شود و از محل درآمد آن صادرات،واردات انجام شود که تا کنون خودرو جزء لیست کالاهای غیر ضروري محسوب نشده است.وی از بررسی واردات خودرو به عنوان کالای لوکس در آینده خبر داد و گفت: مقرر شده است واردات خودرو در آینده بررسی شود زیرا خودرو نیز به دلیل ارزبر بودن ممکن است مشمول فهرست کالاهای لوکس قرار گیرد و رویه واردات بجای اینکه تامین ارزش به عهده بانکها باشد از طریق ارز حاصل از صادرات انجام شود.خدایی در خصوص واردات موردی خودرو گفت: مدتی است شرایط گذشته واردات خودرو از بین رفته است و همه افراد اعم از اینکه یک خودرو یا بصورت تجاری خودرو به کشور بیاورند باید دارای کارت بازرگانی باشند. مدیر کل دفتر ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت در خصوص نصب ایران کد بر قطعات وارداتی گفت: ایران کد یک نظام طبقه بندی است که هر جنس وارداتی باید دارا و مجهز به این کد باشد منتهی قرار است طرح شبنم که مراحل پایلوت خود را طی می کند جایگزین نصب ایران کد شود ولی هنوز برای تجهیز شدن قطعات به این سیستم تصمیم گیری خاصی صورت نگرفته است
 
آخرین ویرایش:
2009-05-15
0
28,977
بنتلي خودروهاي شاسي بلند مي سازد
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
گروه بين الملل: به احتمال بسیار زیاد شرکت بنتلی ، در سال 2014 یک SUV جدید با موتور 12 سیلندر تولید می کند .به گزارش خبرخودرو ،‌ با وجود تمامی بحران ها ی اقتصادی ، بنتلی همچنان به فروش بالای محصولات خود ادامه می دهد . این شرکت قصد دارد تا SUV جدید خود را در صدر تمامی خودروهای شاسي بلند موجود در بازار قرار دهد . بنابراین قیمت پایه این خودرو باید بیش از 140 هزار دلار باشد .روزنامه وال استریت ژورنال در آخرین شماره خود گزارش کرد که مدیر شرکت بنتلی ، ولفگانگ دریمر ، اعلام کرده است که مدیریت ارشد گروه فولکس واگن تا سه ماه آینده تصمیم نهایی خود را در این باره خواهد گرفت .وی همچنین اظهار داشت که احتمالا جواب نهایی مثبت خواهد بود . بنا به اظهارات استفان وینکلمان ، مدیر عامل لامبرگینی ، این تصمیم برای SUV جدید این شرکت هم خوش یمن خواهد بود . در سه ماهه اول سال 2012 ، انتظار می رود تا لامبرگینی هم در مورد SUV جدید خود تصمیم نهایی بگیرد . بنابر این تصمیم نهایی در این رابطه در نمایشگاه جنوا در ماه مارچ اعلام خواهد شد . گزینه دیگر تولید یک سوپر سدان جدید است که مشابه خودروی استوک 2008 خواهد بود . بنتلی در حال تولید SUV جدید خود برای مصرف کنندگان در کشور های چین ، روسیه و هند است . مدیر عامل بنتلی از تصمیم این شرکت مبنی بر تولید بیشتر مدل های پر فروش خود مثل کانتیننتال جی تی و جی تی سی است .
 
2009-05-15
0
28,977
رونمایی از کادیلاک ای تی اس 2013
ShowImage.aspx
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
گروه بين الملل: کادیلاک ای تی اس 2013 ، یک خودروی اسپرت سدان لوکس و باشکوه ،رونمایی شد .به گزارش خبرخودرو ،‌ این خودرو نمونه ای است از ادغام هنر و تکنولوژی است که در خودرو های کادیلاک همیشه به چشم می خورد . همانطور که انتظار می رفت این خودرو با دو مدل موتور متفاوت عرضه خواهد شد . یک موتور توربو 4 سیلندر 2 لیتری که 270 اسب بخار قدرت دارد و دیگری یک موتور 3.6 لیتری خواهد بود که از محصولات برگزیده کادیلاک به شمار می رود و 318 اسب بخار قدرت دارد . موتور 2 لیتری که به آن اشاره شد ، در مقایسه با رقیبان اروپایی خود از برترین و قدرتمند ترین موتورها در صنعت خودرو به شمار می رود . مصرف سوخت کادیلاک ای تی سی 2013 ، mpg 30 خواهد بود .همانند شورلت کروز اکو ، ای تی سی 2013 نیز از پنجره ای برخوردار است که در زمان حرکت در اتوبان ، زمانی که خودرو به سرعت مشخصی برسد ، به طور اتوماتیک بسته می شود . این موضوع باعث می شود تا میزان مکش ایرودینامیک آن کاهش یافته و مصرف سوخت خودرو بهینه تر شود . شرکت جی ام اظهار داشته که استفاده از چوب واقعی ، استفاده از قاب های فلزی و فیبر های کربنی در تزئینات داخلی این خودرو باعث افزایش جذابیت این خودرو می شود .سیستم سرگرمی جدید کادیلاک هم همراه با این خودرو برای اولین بار رونمایی می شود . این سیستم دارای 10 وسیله قابل جابه جایی با قابلیت بلوتوث ، USB ، کارت های اس دی و MP3 پلیر است . همانطور که انتظار می رفت ، مهمترین بخش این سیستم یک ال سی دی هشت اینچی با قابلیت صفحه لمسی است . از قابلیت های دیگر این خودرو کلید هوشمند است که با فشار یک دکمه ، خودرو باز یا قفل می شود . ای تی اس یک خودروی کاملا مجهز ، استاندارد و لوکس محسوب می شود . این خودرو دارای سیستم راه یاب نیز می باشد . از لحاظ امنیتی نیز از ویژگی کنترل و هشدار کادیلاک برخوردار است که شامل آخرین و جدید ترین تکنولوژی های امنیتی می شود مثل رادار ، دوربین و حس گرهای التراسونیک که از بروز تصادفات جلوگیری می کند . این خودرو دارای ترمز های اتوماتیک در جلو و عقب ماشین است که با کمک رادارهای کوتاه برد و حس گرهای صوتی آن به راننده کمک می کند تا از برخوردهایی که در سرعت های کم با دیگر خودرو ها رخ می دهد ، جلوگیری کند . از دیگر ویژگی های امنیتی این خودرو می توان به ترمز هوشمند ، سیستم هشدار به موقع به منظور پیشگیری از تصادف اشاره کرد .وزن کل این خودرو کمتر از 1.542 کیلوگرم است .
 
2009-05-15
0
28,977
عدم امکان نظارت دولت بر بازار خودروهای وارداتی


ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ،با اشاره به لزوم نظارت و کنترل بر قیمت و عرضه خودروهای وارداتی در کشور گفت: با رفع محدودیت و نبود هرگونه مانعی بر واردات خودرو ،به نظر می رسد نمی توان کنترل و نظارتی بر واردات خودرو صورت گیرد.دکتر امینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: البته با افزایش شرکتهای واردکننده خودرو و ایجاد رقابت در بازار واردات خودرو می توان بر بازار این خودرو ها تا حدودی سامان یافته و قیمت ها کاهش خواهد یافت.وی با بیان اینکه بهترین راه نظارت بر قیمت و عرضه خودروهای وارداتی ایجاد رقابت در این عرصه است ،یاد آور شد: نظارت و کنترل بر بازار خودروهای وارداتی تحت عنوان مرکز یا دستگاهی خاص قطعا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت بنابراین بهترین راهکار بر این موضوع ،افزایش واردکنندگان و رقابت در این بازار است که تا حدودی می توان بازار خودروهای وارداتی را کنترل نمود.وی ارائه ارز دولتی به واردکنندگان خودرو را مستلزم نظارت همزمان بر این روند دانست و گفت:با اختصاص ارز دولتی به واردکنندگان ،قطعا باید روند واردات خودرو کنترل و نظارت بیشتری شود تا بازار خودروهای وارداتی با مشکل و نوسانات قیمتی بالا مواجه نشود.وی افزود : البته نظارت بر بازار خودروهای وارداتی تنها با وجود سازمانی مستحکم مثل سازمان حمایت از مصرف کنندگان خودرو قابل اجراست تا بر اساس قیمت ها و میزان ارز اختصاص یافته بتوان بر بازار خودروهای وارداتی نظارتی انجام دهند.این کارشناس خودرو همچنین با اشاره به روند معمول واردات در ماههای گذشته ،افزود: پیش از این واردات موردی و اختصاص واردات به چند شرکت محدود ،موجب شده بود تا قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد به طوری طی یک سال گذشته قیمت خودروهای وارداتی افزایش بسیاری را تجربه نمود در حالی که با رفع برخی محدودیتها در واردات توسط وزارت صنعت ،معدن و تجارت به منظور جلوگیری از رشد قیمت در بازار خودروهای وارداتی و عدم انحصار در این زمینه صورت گرفت.امینی افزود:البته اقدام وزارت صنعت ،معدن و تجارت در این راستا مناسب بوده اما این روش مشکلاتی همچون ورود خودروهای دست دوم به کشور را نیز به دنبال داشته است.وی نوسان نرخ ارز و افزایش آن را موجب روند افزایشی قیمت خودروهای وارداتی ذکر کرد و اظهار داشت :با کنترل و کاهش نرخ ارز قطعا قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش خواهد یافت. وی تصریح کرد: در شرایط موجود که قیمت ارز دچار نوسان است و هرشخصی اجازه واردات دارد، کنترل و نظارت بر بازار خودروهای وارداتی از سوی دولت بعید به نظر می رسد.
 
2009-05-15
0
28,977
جمع آوري کمربندهاي غيراستانداردخودرو در فارس

ShowImage.aspx

Shell_default\Site_Logo.jpg
به گزارش خبرخودرو ،‌کمربندهای غیر استاندارد خودرو در فارس جمع آوری می شود.مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس از جمع آوری کمربندهای غیر استاندارد خودرو در سطح این استان خبر داد.
شفیعی گفت: با اجباری شدن بستن کمربند برای سرنشینان عقب خودرو برخی افراد سود جو اقدام به تهیه کمربندهای غیر استاندارد و فاقد مرغوبیت در مغازه های فارس به خصوص شهر شیراز کرده اند که در این زمینه بازرسان این اداره آنان را شناسایی و به مراجع قضایی تحویل دادند. وی اضافه کرد: اکثر این کمربندها بدون جمع کن و به صورت زیرزمینی ساخته می شودو در هنگام حادثه هیچگونه ایمنی به همراه نخواهد داشت.
 
2009-05-15
0
28,977
رونمايي هیوندا ولوستر 2013 در نمایشگاه ديترویت


ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]گروه بين الملل: هیوندا ولوستر توربو روز گذشته به طور غیر رسمی در نمایشگاه خودروی ديترویت رونمایی شد . [/FONT][FONT=&quot]به گزارش خبرخودرو ،‌ همانطور که پیش بینی می شد ، این خودرو که دارای موتور 1.6 لیتری با 4 سیلندر است که 201 اسب بخار قدرت دار[/FONT][FONT=&quot]د . [/FONT][FONT=&quot]می توان گفت این محصول پیشرفت تازه ای نسبت به سایر محصولات هیوندا محسوب می شود چرا که هیوندا ولوستر مدل استاندارد این شرکت از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری برخوردار است که 138 اسب بخار قدرت دارد .[/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]ولوستر توربو از مدل استاندارد آن سنگین تر است . وزن این خودرو از [/FONT][FONT=&quot]2.584[/FONT][FONT=&quot] پوند تا [/FONT][FONT=&quot]2.800[/FONT][FONT=&quot] پوند می باشد . [/FONT][FONT=&quot]انتظار می رود هیوندا ولوستر 2013 مصرف سوختی معادل [/FONT][FONT=&quot]mpg [/FONT][FONT=&quot] 27 و [/FONT][FONT=&quot]mpg[/FONT][FONT=&quot] 38 در داخل شهر داشته باشد . اطلاعات دقیق تر زمانی معلوم می شود که این خودرو ی جدید به طور رسمی در نمایشگاه خودروی ديترویت رونمایی شود .[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]
 
2009-05-15
0
28,977
پژو هم به ساخت SUV رو آورد


ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]گروه بين الملل: پژو آخرین شرکت خودروسازي محسوب می شود که پی به قابلیت های خودرو های [/FONT][FONT=&quot]SUV[/FONT][FONT=&quot] و کراس اور برده است . این شرکت اعلام کرده است که در حال ساخت یک مدل کراس اور است . این مدل پایین تر از مدل 4008 قرار می گیرد .[/FONT][FONT=&quot]به گزارش خبرخودرو ،‌در کل به نظر می رسد شرکت های خودرو سازی که تاکنون در بخش تولید چنین خودروهایی فعالیتی نداشته اند هم اکنون در تکاپوی ساخت این خودرو ها هستند . البته پژو در گذشته هم [/FONT][FONT=&quot]SUV[/FONT][FONT=&quot] تولید کرده بود اما از سال 1980 تولید این محصول را به عرضه مدل های [/FONT][FONT=&quot]P4[/FONT][FONT=&quot] مرسدس و اخیرا مدل 4007 میتسو بیشی محدود کرده است .[/FONT][FONT=&quot]انتظار می رود مدل [/FONT][FONT=&quot]SUV[/FONT][FONT=&quot] 4008 میتسوبیشی که به آن اشاره شد ، نسبت به مدل های اپل و نیسان جوک ([/FONT][FONT=&quot]Juke[/FONT][FONT=&quot] ) فروش بهتری داشته باشد . پژو مصمم است تا در تولید چنین خودروهای جدیدی مدلی کاملا متفاوت که مخصوص شرکت پژو باشد تولید کند .[/FONT][FONT=&quot]نام جدید مدل تولید شده [/FONT][FONT=&quot]A94[/FONT][FONT=&quot] خواهد بود اما اگر پژو به سنتهای خود در تعیین نام خودرو پایبند بماند ، نام این خودرو در بازار ، 2008 خواهد بود . احتمالا این خودرو مشابه [/FONT][FONT=&quot]HR1[/FONT][FONT=&quot] ، که در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2010 نمایش داده شد ، خواهد بود .[/FONT][FONT=&quot]بنا بر یک گزارش ، تولید 2008 نشان دهنده این است که پژو دیگر قصد تولید واگن استیشن 208 را نخواهد داشت . تنها مدل های 206 و 207 به عنوان واگن استیشن های شرکت پژو عرضه شده اند . البته لازم به ذکر است که هیچ یک از این مدل ها تاکنون چندان موفق نبوده اند .[/FONT]

 
2009-05-15
0
28,977
تلاش ماهیندرا برای افزایش فروش روا


ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot]گروه بين الملل: مدیر شرکت ماهیندرا اعلام کرد در پی سیاست های حمایتی دولت خواهیم توانست تا سال 2015 حدود 30 هزار دستگاه خودروی الکتریکی ماهیندرا روا ([/FONT][FONT=&quot]Mahindra Reva Electric Vehicle[/FONT][FONT=&quot]) را به فروش برسانیم.[/FONT][FONT=&quot]به گزارش خبرخودرو ،‌ چتان ماینی – مدیر ماهیندرا – در حاشیه نمایشگاه اتومبیل دهلی نو – از آغاز تولید خودروی جدید روا [/FONT][FONT=&quot]NXR[/FONT][FONT=&quot] در نیمه دوم سال 2012 و صادرات آن به کشورهای اروپایی در سال آینده خبر داد.[/FONT][FONT=&quot]نتایج یک مطالعه جامعه خودروسازان هند ([/FONT][FONT=&quot]STAM[/FONT][FONT=&quot]) نشان می دهد که برنامه فدرال توسعه حمایت از خودروهای هیبریدی و الکتریکی دولت هند می تواند تعداد خودروهای الکتریکی جاده های هند را تا سال 2020 به مرز 7 میلیون دستگاه برساند.[/FONT][FONT=&quot]ماینی گفت : این سیاست گذاری می تواند به ما کمک کند چرا که ما شاهد سناریوهای مشابهی در کشورهای دیگر بوده ایم.این خط سیر سیاسی تاکنون باعث فروش 20 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی دو چرخ در هندوستان شده است.[/FONT][FONT=&quot]وی افزود : روا نه تنها می تواند به پویایی شبکه توزیع محصولات ماهیندرا در هند کمک کند ، بلکه توان مهندسی آن را نیز افزایش می دهد.[/FONT] [FONT=&quot]متاسفانه هنوز جزئیات دقیقی درباره عملکرد این خودروی الکتریکی در دسترس نیست.[/FONT]
 
2009-05-15
0
28,977
هوندا رکورد فراخوان در سال 2011
ShowImage.aspx

Shell_default\Site_Logo.jpg
گروه بين الملل: هوندا موتور در سال 2011 بیش از هر خودروساز دیگری اقدام به فراخوان خودرو در ایالات متحده کرد به طوریکه رقم کلی خودروهای فراخوان شده این شرکت در آمریکا به بیش از 3.9 میلیون دستگاه رسید.به گزارش خبرخودرو ،‌اگرچه در سال 2010 به دلیل فراخوان بی سابقه تویوتا تعداد خودروهای فراخوان شده به 20.1 میلیون دستگاه رسیده بود ، اما این مقدار در سال 2011 به 15.5میلیون دستگاه کاهش یافت و به کم ترین مقدار خود از سال 2008 رسید.همچنین در سال 2011 حدود 593 مورد فراخوان اعلام شد که در مقایسه با رقم 648 دستگاهی سال 2010 ، کاهش مناسبی را نشان می دهد.با این تعداد فراخوان های هوندا در سال گذشته به دو برابر سال 2010 یعنی 3.9 میلیون دستگاه در 15 فراخوان رسید.اکثر خودروهای این شرکت به دلیل نقص فنی کیسه هوا فراخوان شده بودند.بعد از هوندا ، تویوتا با 3.5 میلیون دستگاه و 13 طرح فراخوان در رده دوم این فهرست قرار دارد.گفتنی است این خودروساز ژاپنی در سال های 2010 و 2011 جمعا بیش از ده میلیون دستگاه خودرو را به دلیل مشکل پدال گاز از آن ها فراخوان کرد. رده سوم فهرست تعداد خودروهای فراخوان شده به فورد با 3.3 میلیون دستگاه در 13 نوبت تعلق دارد.این شرکت در سال 2010 تنها 581 هزار دستگاه را طی 13 مرحله فراخوان کرده بود.
 
2009-05-15
0
28,977
رقابت خودروسازان برای خرید دارایی ساب


ShowImage.aspx

Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot]گروه بين الملل: شرکت دولتی دانگ فنگ چین تصمیم دارد مابقی سهام و دارایی ساب – که مهم ترین آن تاسیسات ترولهالتن است – را خریداری کند.[/FONT][FONT=&quot]به گزارش خبرخودرو ،‌ روزنامه بیجینگ تایمز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که دانگ فنگ از ماه آوریل به دنبال خرید دارایی های ساب بوده است.در واقع دارایی های ساب می تواند دانگ فنگ را در تولید یک خودروی سواری تحت برند این شرکت چینی کمک کند.البته چند شرکت چینی دیگر نیز به دنبال خرید این دارایی ها هستند و تاکنون دو مورد از آن ها برای شرکت در مناقصه ساب تلاش کرده اند.[/FONT][FONT=&quot]شرکت خودروسازی ژجیانگ پانگمن لتوس اتومبیل که چندی پیش بخش طراحی فینکس ساب را به ارزش 80 میلیون یورو خریداری کرد ، در فهرست علاقه مندان به خرید دارایی های بیشتر ساب است.در واقع شرایط بحران زده و قیمت پایین دارایی های ساب شرکت های بسیاری را وارد این رقابت سخت کرده به طوریکه تاکنون زمزمه هایی از ورود ماهیندرا و ماهیندرای هند و یک خودروساز ترک – که هنوز نام آن فاش نشده – نیز به گوش می رسد.[/FONT][FONT=&quot]شایان ذکر است که ساب در نوزدهم دسامبر و با جلوگیری جی ام از ورود یانگمن و پانگ دا به مناقصه با حکم دادگاه اعلام ورشکستگی کرد.[/FONT]

 
بالا