اخبار داخلی صنعت خودرو


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
طرح سیستم تعویض دنده الکترونیک اولین بار بر روی تندر 90 اجرا مي شود
به گزارش خبر خودرو، مدیر و طراح سیستم تعویض دنده پیشرفته خودرو و برگزیده نهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: با همکاری بسیار خوب و موثر شرکت پارس خودرو اين طرح به زودي بر روي خودروي تندر90 اجرا مي شود.

فرشيد اميري در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: خاستگاه این طرح حدود 5 سال قبل، در بخش طرح خودرو ، وزارت صنایع مطرح و بررسی گردید که به نتیجه نرسید اما ما نیز به طور موازی این طرح را ادامه و در اواخر سال 85 یک نمونه غیر صنعتی را تولید نمودیم
وي تصریح کرد: این طرح در سال 86 و با همکاری شرکت سایپا، به مرحله خوبی رسید اما به دلیل تغییر مدیریت به نتیجه نرسید که خوشبختانه از اوایل سال 87، با همکاری بسیار خوب و موثر شرکت پارس خودرو ، مراحل تجاری سازی این پروژه انجام و قرارداد آزمایشی را با این شرکت منعقد نموده ایم که به زودی این سیستم روی خودرو ال 90 اجرا و به بازار خواهد آمد.
اميري گفت: این سیستم قابلیت نصب بر روی تمامی خودرو ها را دارد و به همین منظور در حال طی آخرین مراحل عقد قرارداد با ایران خودرو و سایپا برای سمند و پراید، هستیم، چرا که حامی اصلی این نوع طرحها معمولاً خودرو سازان می باشند و حامی بسیار مهم نیز در این طرح ، شرکت پارس خودرو است.
مدیر و طراح سیستم تعویض دنده پیشرفته خودرو گفت: نسل جدیدی از گیربکس های اتوماتیک که از حدود 10 سال قبل به عنوان تنها گیربکس اتوماتیک شناخته شده است اولین با به اسم bmw ثبت گردید و به جای آنکه گیربکس دستی اتوماتیک جدید ساخته شود، از همان مکانیسم استفاده گردید ، مبنای کار گیربکس دستی قرار گرفت و از یکسری ادوات برای اتوماسیون تغییر دنده و کلاج گیری استفاده شد، به عبارت بهتر، در ساختار گیربکس دستی، دستکاری نشد و تنها تعدادی ربات در دنده و کلاج کار گذاشته شد و به بازار عرضه گردید که مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت.
امیری در ادامه افزود: این نوع گیربکس، 2/1 تا 3/1 قیمت گیربکس های رایج اتوماتیک است مصرف سوخت گیربکس های اتوماتیک معمولی که در بازار وجود دارد 15 تا 20 درصد بیشتر از گیربکس های دستی می باشد، به عنوان مثال، اگر یک پژوی معمولی مصرف سوخت آن 8 باشد، یک پژوی اتوماتیک احتمالاً حدود 11 می باشد، که در صورتی که از این مکانیسم جدید استفاده گردد. مصرف سوخت پایین تر می شود.
وی اظهار داشت: این سیستم به نام سیستم amt نامگذاری گردید، که در حال حاضر حدود 7 درصد بازار اروپا از این سیستم استفاده می نماید که پیش بینی می شود که تا سال 2013، این رقم به 25 درصد برسد، که حرکت به سمت این نوع گیربکس ها در دنیا ، در واقع یک شبه انقلاب در صنعت خودرو خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این سیستم به صورت آزمایشی انجام می شود در خصوص میزان تیراژ آن گفت: این سیستم بر اساس قرارداد اولیه تا آخر امسال حدود هزار تا دو هزار دستگاه قابلیت تولید دارد و قابل افزایش می باشد.
وی در خاتمه اظهار داشت: این طرح در جشنواره شیخ بهایی به عنوان برترین طرح کسب و کار معرفی گردید و امسال که سال نوآوری و شکوفایی می باشد به عنوان یکی از 51 طرح پژوهشی معرفی گردید، همچنین این طرح بدون حمایتهای دولتی ، انجام گردید و به صورت تیمی بود که سهامدارران آن ، اعضای تیم بودند و بالغ بر 200 میلیون تومان هزینه در بر داشت است.
 
آخرین ویرایش:

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
قرارداد بین ایرانخودرو وچری لغو شد


دنیای اقتصاد:آخرين موضع منوچهر منطقي، مديرعامل ايران*خودرو در مورد قرارداد اين شركت با چري چين، مانع از بسته شدن پرونده همكاري مشترك ايران خودرو و چري شد.

اين در حالي است كه با اظهار نظر وزير صنايع و معادن در مورد اين قرارداد، همگان پرونده نيمه گشوده اين دو شركت را بستند.
منطقي در مراسم افتتاح فاز تكميلي ايران خودرو خراسان در جمع خبرنگاراني كه از وي در مورد قرارداد اين شركت با چري پرسيده بودند، تنها به اين جمله اكتفا كرد: هرگز چري را فراموش نكرده*ام» مديرعامل ايران خودرو در شرايطي بدين*گونه اظهارنظر كرد كه يك روز قبل از مراسم افتتاحيه فاز تكميلي ايران خودرو خراسان، در حضور وزير صنايع و معادن توافق*نامه همكاري مشترك بين سايپا و پروتون مالزي منعقد شده بود. اما ظاهرا پس از گذشت حدودا يكسال از معلق نگه داشتن قرارداد چري و ايران خودرو، مسوولان شركت ايراني هنوز اميد خود را از دست نداده*اند، چرا كه يك مقام مسوول در ايران خودرو طي گفت*وگويي با خبرنگار ما از شروع توليد خودروي 21 s متعلق به چري كه در ايران به خودروي ارزان قيمت شهرت پيدا كرد، خبر داد. ظاهرا قرار است كه اين خودرو در ايران خودرو خراسان توليد شود.
اين مقام مسوول همچنين عنوان كرد كه ايران خودرو با وزارت صنايع و معادن، رايزني*هاي خود را آغاز كرده تا موافقت وزير را در اين زمينه اخذ كند. علي*اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن هفته گذشته به همراه محمود احمدي*نژاد رييس*جمهوري، خط توليد خودروي 15 a متعلق به شركت چري را در كارخانه سواري*سازي سناباد افتتاح كرد. شركت ايران خودرو سهامدار 35درصد از كارخانه مذكور است.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
ه گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل گروه خودروسازان سایپا گفت: اگر وزارت صنایع با افزایش قیمت تندر 90 موافقت نکند ، خط تولید آن را متوقف می کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،* بذر پاش افزود : اگر افزایش قیمت تندر 90 مصوب نگردد ، اصلاً عقلانی نیست که یک بنگاه اقتصادی محصول تولیدی را با ضرر به فروش برساند چرا که تندر 90 با قیمت کنونی کاملاً زیان آور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از دستگاهها تندر 90 ، حدود 700 تا 800 هزار تومان و در بعضی تا 2 میلیون تومان ضرر به شرکت وارد می شود.

وی با بیان اینکه طرف فرانسوی ، قمت قطعات را بالا برده است ، اظهار داشت : امسال طرف فرانسوی چیزی بالغ بر 20 تا 25 در صد افزایش قیمت را بر روی قطعات تندر 90 اعلام کرده ولی ما هنوز نپذیرفتیم ، البته آنها منتظر پذیرش ما نخواهند بود و ماچاره ای جز افزایش قیمت تندر 90 نداریم .

مدیر عامل سایپا به قیمت گذاری ، خودروها بر مبنای قيمت تمام شده اشاره و تأکید کرد : تاکنون سایپا با در نظر گرفتن 4 تا 5 درصد سود ، خودروهای تولیدی را به فروش رسانده و بیش از این نبوده است.

بذر پاش در پایان اظهار داشت: در فروش جدید تندر 90 فعلاً حدود 7 تا 8 میلیون تومان به صورت علی الحساب دریافت می شود تا قیمت جدید مصوب شود.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
حربه خودروسازان براي افزايش قيمت
آيا خط توليد تندر متوقف مي*شود؟


"بار كج به منزل نمي*رسد!"؛ شايد اين ضرب*المثل مصداق عيني تراژدي به نام قرارداد توليد ال 90 در ايران باشد. خودرويي كه قرار بود اوايل سال 85 به قيمت 6 ميليون و 750 هزار تومان جاي پيكان را بگيرد. جالب اينجاست خودروي ارزان موعود كه با تاخير دو ساله وارد بازار شد اين روزها به قيمت 15 ميليون تومان دادو ستد مي*شود و گويا عرضه 2 برابر قيمت آن به مزاج خودروسازان نمي*سازد و آنها به بهانه*هاي مختلف درصدد بالا كشيدن فتيله قيمت تندر هستند.

تقريبا يك هفته بعد از اظهار نظر مديران ايران*خودرو مبني بر اينكه با اين قيمت، توليد تندر 90 زيان ده است، مهرداد بذرپاش مديرعامل جوان سايپا، ادامه بازي را دردست گرفته است.وي كه حمايت*هاي برخي چهره*هاي دولتي را نيز دارد، در حاشيه مراسم صادرات سايپا به كشور مصر در جمع خبرنگاران، وزارت صنايع را تهديد كرد كه درصورت عدم موافقت با افزايش قيمت تندر 90 خط توليد اين خودرو را متوقف خواهد كرد.اين رجز خواني*ها درحاليست كه طي چند سال گذشته خودروسازان داخلي تحت فشار و سخت*گيري*هاي طرف فرانسوي هزينه*هاي گزافي را صرف راه*اندازي خط توليد تندر 90 كردند. به طوري كه اميري مديرعامل سابق پارس خودرو در توضيح علت به تعويق افتادن توليد و عرضه l90 به سخت*گيري*هاي شركت رنو در زمينه استاندارد خط توليد و محصولات اشاره كرده و اعلام كرده بود براي اينكه شرايط و استانداردهاي مد نظر شركت رنو فراهم شود، پارس خودرو زمان زيادي را صرف كرد تا توانست به ملاك*هاي مورد نظر دست پيدا كند.

اما اينكه چرا خودروي 7 ميليوني بايد قيمتي بالاي 15 ميليون داشته باشد، خود حكايت جالبي دارد.

تقريبا از دو سال پيش رقباي ديرينه خودروسازي كشور، بحث لزوم افزايش قيمت تندر 90 را مطرح كردند. مديران سايپا و ايران خودرو در مكاتبه با مسولان وزارت صنايع حتي قيمت پيشنهادي خود را اعلام مي*كردند.اما مسولان شوراي سياست*گذاري خودرو با استناد به تصميم وزارت صنايع مبني بر عدم افزايش قيمت خودرو توجهي به مكاتبات خودروسازان نمي*كردند.

آن روزها مهمترين بهانه دو شركت خودروساز براي افزايش قيمت، رشد نرخ يورو بود. در آذرماه سال 86 نرخ یورو به 1390 تومان رسيد اما اين روند ادامه پيدا نكرد و نرخ يورو رو به كاهش گذاشت به طوري كه هفته گذشته قيمت فروش هر یورو در بازار آزاد به 1272 كاهش پيدا كرده است. جالب اينجاست كه خودروسازان هنوز هم در كنار بهانه*هايي مثل پروسه طولاني توليد و همچنين ناتواني قطعه*سازان و شركت رنو در تامين قطعات ومعطلي خط توليد، افزايش نرخ يورو را خميرمايه افزايش قيمت اعلام مي*كنند.

ماحصل چندين ماه طومار نويسي و مظلوم نمايي خودروسازان و تاكيد وزارت صنايع بر تثبيت قيمت به جايي رسيد كه ماه گذشته خودروسازان داخلي در اقدامي عجيب هنگام ثبت نام براي پيش فروش تندر 90 قيمت ثبت نام را نسبت به دوره قبل يك ميليون و چندي افزايش دادند.بدنبال انتشار اين خبر وزارت صنايع هم با انتشار جوابيه*اي در هفته گذشته، موضعي سرسخت دربرابر تخلفات خودروسازان گرفته و اعلام كرد: "هرگونه افزايش قيمت (بر فرض وقوع) به هيچ وجه مورد تاييد وزارت صنايع و معادن نيست. ضمنا وزير محترم صنايع و معادن پيش از اين تاكيد كرده*اند كه در صورت وجود تخلف در قيمت*گذاري خودرو، با آن برخورد خواهد شد."

اما هنوز مهر و امضا وزارت صنايع بر اين جوابيه خشك نشده كه مديرعامل سايپا با اشاره به ارائه پيشنهاد افزايش قيمت فروش تندر 90 از سوي خودروسازان به شوراي سياست*گذاري صنعت خودرو گفت: در صورتيكه وزارت صنايع با اين پيشنهاد موافقت نكند، خط توليد تندر را متوقف خواهيم كرد. وي با بيان اينكه زيان توليد در برخي مدلهاي تندر با 700 يا 800 هزار تومان و در برخي ديگر به حدود دو ميليون تومان مي*رسد تاكيد كرد: طرف خارجي به طور يك طرفه قيمت قطعات تندر را افزايش داده و سفارشهاي جديد با قيمتهاي جديد به ما تحويل داده مي*شود.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد با توجه به فروش فعلي تندر 90 از سوي پارس خودرو با قيمتي بالاتر از قيمت*هاي سال گذشته و در حالي كه قيمت*هاي جديد از سوي وزارت صنايع ابلاغ نشده، تعيين قيمتهاي جديد براساس چه دستورالعملي تعيين شده*است؟ گفت: متاسفانه در زمان انعقاد قرارداد توليد تندر 90 به برخي موارد توجه نشده بود و در حال حاضر طرف فرانسوي كه مسئول تامين و تدارك اين خودرو است ،قيمت تمام شده را تعيين مي*كند كه امسال حدود 20 تا 25 درصد افزايش قيمت قطعات رابه ما اعلام كرده*است.وي افزود: ما نيز يا بايد قيمت*هاي فروش را افزايش دهيم و يا خط توليد تندر را متوقف كنيم و چاره*اي جز افزايش قيمت نيست.

بذرپاش تصريح كرد: قيمت*گذاري تندر 90 براساس دستورالعمل اعضاي هيات مديره شركتهاي توليد كننده اعمال مي*شود و البته هنوز قيمت فروش ما نهايي نشده*است.

وي ادامه داد: قيمت*گذاري توسط خودروسازان براساس قيمت تمام شده خودرو انجام و همواره سود چهار تا پنج درصدي اعمال مي*شود،البته علاوه بر اين قيمتهاي جديد تندر 90 را به وزارت صنايع اعلام كرده*ايم تا تصميم*گيري نهايي انجام شود.

مقايسه اين اظهارات با گفته هاي مديرعامل شركت آرياديزل نمايند انحصاري شركت رنوتراكس بيانگر نكات جالبي است.

فرهاد كاشاني معتقد است كاهش قيمت يورو باعث شده كه هزينه تمام شده واردات نسبت به سال گذشته به*طور چشمگيري كاهش پيدا كند.وي در گفت وگو با خبرنگار ما اعلام كرد كه شركت آرياديزل از محل كاهش نرخ يورو افزايش قيمت حاصل از ماليات ارزش افزوده را تقبل كرده و به عبارت ديگر به مشتريانش تخفيف مي*دهد. مشابه همين اتفاق در بازار خودروهاي وارداتي هم به چشم مي*خورد.زيرا باوجود افزايش 3 درصدي هزينه واردات خودروها بدليل اجراي ماليات بر ارزش افزوده، قيمت اين خودروها بدليل كاهش چشمگير نرخ يورو روند نزولي دارد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
بنز بهترين ، رنو بدترين
به گزارش خبرخودرو ، نتیجه یک پژوهش توسط دانشکده خودرو درباره وضعیت تصویر ذهنی ایرانیان از شرکت های خارجی و محصولات آنها بیانگر آن است که موقعیت خودرو سازی بنز با کسب نمره 8/97 از 100 نمره بالاترین و شرکت رنو با کسب نمره 4/17 در انتهای جدول واقع شده است.

در این نظر سنجی که شاخص هایی همچون کیفیت، خدمات پس از فروش، تعهدات خودروساز به جامعه ایرانی، معروفیت و مقبولیت بین المللی و مطلوبیت قیمت محصولات در یک جامعه آماری 4000 نفره در نظر گرفته شده است، شرکت های ب.ام.و (69)، تویوتا(65)، سیتروئن(5/57)، پژو(55)، هیوندایی(52) و پروتون(35) به ترتیب با اختلاف معناداری نسبت به بنز در رده های بعدی قرار گرفته- اند.

بر اساس این گزارش کیفیت نازل و تکنولوژی پائین خودرو رنو 5 و عملکرد نامطلوب شرکت رنو در زمینه خودرو رنو-21 مهمترین عوامل ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به این خودرو ساز می باشد و عامل بعدی که تصویر ذهنی مردم را همچنان منفی نگه داشته و موجب نزول نمره این خودرو ساز شده مناقشه برانگیز بودن پروژه تندر (موسوم به ال-90) می باشد که در صورت ادامه این چالش موقعیت رنو همچنان با تهدید روبرو خواهد بود.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
مدير عامل شركت تاپكو گفت: توليد خودرو سي ينا از محصولات شركت فيات در شركت تاپكو آغاز شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، صادق بايرامي با اعلام اين خبر گفت: اين شركت با سرمايه*گذاري بيش از دو هزار ميليارد ريال با ظرفيت توليد سالانه 160 هزار دستگاه و در دو شيفت كاري، كارش را آغاز كرده است.

وي افزود: توليد فيات سي ينا به صورت سي*كي*دي (ckd) آغاز شده و طي سال* آينده حدود 25 هزار دستگاه از اين محصول توليد خواهد شد.

به گفته او، هم اكنون دعوت*نامه‏هاي نوبت تحويل خودروهاي دي ماه در حال ارسال است.

مديرعامل تاپكو ادامه داد: تا پايان امسال مرحله دوم ثبت نام محصول انجام و برنامه افتتاحيه خطوط توليد اين شركت در بهمن ماه امسال برگزار مي‏شود.

گفتني است، سي ينا محصول شركت فيات ايتالياست. اين محصول داراي استاندارد يورو 4 و داراي سه ستاره ايمني اتحاديه اروپاست. اين محصول به عنوان يكي از توليدات شركت تاپكو در سال جاري به بازار عرضه مي‏شود. علاوه بر اين خودرو، دو محصول ديگر نيز تا مهر سال آينده به محصولات تاپكو اضافه خواهد شد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
گزارش خبرخودرو ، شرکت خودروسازی صنعت پارس به عنوان نماینده رسمی فیات در ایران تصمیم دارد تا پایه گذار بازگشت فیات پس از 50 سال به ایران باشد . این شرکت در همین راستا 5 محصول فیات را در 5 کلاس مختلف برای عرضه در ایران در نظر گرفته است و تصمیم دارد آغاز این حرکت را با تولید فیات سی ینا در ایران رقم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس بایرامی ، مدیر عامل شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس ، در معرفی خودرو سواری سی ینا گفت : سی ینا روی پلت فرم پروژه 178 فیات بنا شده و طراحی اولیه آن در سال 1996 و در کارخانه فیات برزیل صورت گرفت و در سال 1997 به بازار عرضه شد . این خودرو خیلی زود توانست جایش را در بازار های جهانی پیدا کند و به موفقیت ها زیادی دست پیدا کند . مردم سی ینا را به عنوان خودرویی کم مصرف ، متوسط و با توانایی های بالا و در عین حال با قیمت مناسبش می شناسند به گونه ای که این خودرو اکنون در کشور هایی نظیر آرژانتین،لهستان،ترکیه،برز یل،هند،آفریقای جنوبی و چین و اخیرا نیز در روسیه به تولید می رسد و سی ینا تولیدی ایران نسل سوم خودروی اولیه است که در سال 2005 به بازار عرضه شد .
ويهمچنین افزود : به زعم مشتری های فیات ، مدل تولیدی سی ینا در اروپا با کیفیت ترین و بهترین مدل تولیدی این خودرو محسوب می شود که از نقطه نظر سطح کیفی و استاندارد ها، سی ینا تولیدی ایران با این مدل برابری م کند و از نظر آپشن ها بالاتر است.

شرکت فیات معتقد است به سی ینا نباید به عنوان یک خودرو با کارآیی عادی نگاه کرد و برای انتخاب آن باید سطح انتظار ها را نیز بالا برد !

بایرامی طراحی سی ینا را در عین سادگی ، جذاب و با اصالت خواند و افزود : جیوجیارو طراح معروف ایتالیایی شرکت های طراحی برتونی ، گیا و ایتال دیزاین که طرح های پر خاطره ای حتی از خودرو های موجود در ایران را در کارنامه دارد مسئولیت طراحی سی ینا را بر عهده داشته . این خودرو با توجه به قیمت مناسب و کارآیی های درون شهری اش، طراحی ساده و در عین حال جذابی دارد که با ریزه کاری های هوشمندانه ای توام شده و از سی ینا در نمای ظاهری خودرویی دوست داشتنی را ساخته اند .

وي همچنین با اشاره به کارآیی ها و آپشن های خاصی که برای سی ینا در ایران در نظر گرفته شده ، از این موارد به صندوق عقب با حجم استثنایی 515 لیتر اشاره کردند . به گونه ای که این حجم در مقایسه با خودرو های هم کلاس سی ینا به عنوان امتیاز برتری خودرو محسوب می شود .

سی ینا با موتور 1.4 لیتری و حداکثر قدرت 77 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 115 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه به بازار عرضه خواهد شد .

بايرامي با اشاره به نکته فوق افزود : پیشرانه فیات به منظور مطابقت با شرایط اقلیمی ایران و همچنین بنزین معمولی در جاده های کشور مورد آزمایش فنی قرار گرفت و با توجه به نتایج بدست آمده این پیشرانه با صرف هزینه بسیار زیادی در مرکز تحقیقات فیات بهینه سازی گردید . بنابراین میتوان ادعا کرد که پیشرانه سی ینا تنها موتوری است که با بنزین معمولی ایران مطابقت کامل دارد. پیشرانه سی ینا مجهز به 4 سیلندر و 8 سوپاپ است و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت 182 کیلومتر بر ساعت را داراست و سیستم تزریق سوخت آن به صورت انژکتوری چند نقطه ای است . سی ینا در کل خودرو چالاکی است که برای استفاده های درون شهری و مسافت های طولانی پیش بینی های بسیاری در آن منظور شده اند . شتاب 13.5 ثانیه صفر تا صد برای سی ینا با موتور 1.4 لیتر تضمین این مدعاست که سی ینا خودرویی چالاک است . ظرفیت باک سی ینا 45 لیتر است و این خودرو مصرف متعادل و بسیار مناسبی را به همراه خواهد داشت . مصرف ترکیبی 6.2 لیتر برای 100 کیلومتر ، همان نکته ای است که سی ینا را از رقیبانش در بازار ایران جدا می کند و به جرگه خودرو های کم مصرف نزدیک می کند .

فیات سی ینا همچنین به سیستم های ترمز ضد قفل ( ABS ) و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ ها ( EBD ) بهره می برد.

بایرامی آلایندگی پایین پیشرانه سی ینا را به عنوان یکی از نکات قابل توجه این خودرو دانست و گفت : سی ینا با آلایندگی بسیار پایین توانسته استاندارد آلایندگی یورو 4 را بدست آورد و به نوعی به عنوان خودرو سبز شناخته می شود .

وي همچنین درباره طراحی و امکانات داخلی خودرو گفت : تزئینات داخل اتاق به رنگ روشن است و این ترکیب رنگ در قسمت داشبورد خودرو با نوار مشکی رنگی همراه می شود که قسمت بالای کنسول و تمامی کنسول وسط خودرو تجهیزات آن را در بر می گیرد و تضاد زیبایی را در داخل اتاق به وجود می آورد . صندلی های به صورت ارگونومیک و با امکانات بالا طراحی شده اند تا لذت رانندگی در مسافت های طولانی را به همراه داشته باشند . این صندلی های علاوه بر مجهز بودن به کمربند های ایمنی سه نقطه در جلو و عقب مجهز به سیستم آنتی ساب مارین(Anti –submarine) هستند که در هنگاه تصادفات و یا ترمز های شدید مانع سر خوردن سرنشین از زیر کمر بند می شوند و ثبات سرنشینان را تضمین می کنند . امکان تغییر ارتفاع صندلی راننده نیز از امکان دیگری است که در راحتی سرنشینان مد نظر گرفته شده است . وجود سیستم " روشنایی جلو خودرو " (Follow me home) این امکان را به راننده میدهد که به هنگام ترک خودرو در تاریکی چراغهای جلو را به مدت 2 دقیقه روشن نگه دارد تا راننده با روشنایی کافی به مقصد برسد.

امکانات دیگری نظیر شیشه برقی ، آینه های جانبی برقی ، سیستم پخش CD با قابلیت پخش MP3 ، سیستم ضد سرقت immobilizer ، رینگ آلومینیومی ، دو کیسه هوا ، trip computer و فرمان هیدرولیک قابل تنظیم نیز به عنوان آپشن های استاندارد در فیات سی ینا در نظر گرفته شده اند .

مدیر عامل شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس امنیت سی ینا را مساله ای تضمین شده از نظر امکانات دانست و افزود: سی ینا در تست های انجام شده در اروپا موفق به دریافت 3 ستاره امنیت از موسسه euroNCAP شده و از امکانات استانداردی نظیر سیستم ترمز ABS ، EBD ، کمربند های استاندارد سه نقطه ای ، 2 کیسه هوا و صندلی های در بر گیرنده submarine) (Anti – بهره می برد .

فیات سی ینا با توجه به قابلیت های بالا در کشوری مانند ترکیه به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرد اما باید توجه داشت که مدل تولیدی در ایران با خودرو مذکور برتریهای بسیاری دارد که از این جمله می توان به آپشن های بسیار گسترده تر و طراحی بهینه پیشرانه این خودرو اشاره کرد .

چراغ پارک خودرو از دیگر ویژگیهای ممتاز این خودرو است که با روشن گذاشتن آن به هنگام پارک خودرو در تاریکی و در مسیر جاد ه ها ، دیگر رانندگان را از وجود خودرو مطلع و امکان تصادف را به شدت کاهش میدهد .


وي همچنین با اشاره به تصمیم شرکت تاپکو برای عرضه محصولات بیش تر فیات در آینده نزدیک گفت : برنامه عرضه 4 محصول دیگر از فیات را نیز در دستور کار داریم . فیات استرادا ( وانت ) ، فیات ویکند ( استیشن واگن ) ، آیدیا ( MPV ) و پالیو ( هاچ بک ) به عنوان محصولات بعدی تاپکو برای گسترش محصولات فیات در کلاس های متنوع در ایران هستند.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
زامياد وانت شوكا را رونمايي كرد
1.jpg

راه اندازي خط توليد وانت شوكا دو كابين
2.jpg

مهندس اكبري رئيس كميسيون صنايع و معادن در حال افتتاح خط توليد ميني بوس آذر
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
شركت ايران خودرو، بالاتر از شركت ملي صنايع پتروشيمي، سايپا و بانك ملي ايران در جايگاه دوم 100 شركت برتر ايران در سال 86 قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار موج، به طور كلي طي سال 86 در مجموعه 100 شركت برتر ايران، يك ميليون و 130 هزار و 845 ميليارد ريال فروش داشته اند كه نسبت به سال گذشته 3/2 درصد رشد فروش را نشان مي دهد.
براساس گزارش سازمان مديريت صنعتي، 10شركت ابتداي فهرست فروشي معادل 3/21 برابر فروش 10 شركت انتهاي فهرست را دارند.
فروش سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو) در جايگاه اول فهرست نسبت به فروش شركت صدم حدود 44 برابر بزرگ تر است.
13 شركت بالاي فهرست حدود 51 درصد جمع فروش 100 شركت را شكل مي دهد كه نشان دهنده درجه تمركز در وضع شركت هاي بزرگ ايران است.
در فهرست 100 شركت برتر ايران بيشترين صعود مربوط به شركت "پتروشيمي مارون" است كه با ارتقاء قابل توجه 84 رتبه اي از رتبه 127 در سال مالي 85 به رتبه 43 در سال مالي 86 رشد يافته است.
اين شركت ها، براساس شاخص هاي اندازه و رشد شركت، سود آوري و عملكرد، صادرات، شاخص هاي نقدينگي، بدهي و شاخص هاي بازار مقايسه و رتبه بندي شده اند.
در انتهاي فهرست، فروش صدمين شركت دو هزار و 238 ميليارد ريال مي باشد و اين در حالي است كه صدمين شركت سال قبل يك هزار و 610 ميليارد ريال فروش داشته است. به عبارت ديگر، حداقل حجم فروش لازم براي ورود به جمع 100 شركت برتر سال 86 نسبت به سال قبل از آن 39 درصد رشد داشته است.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
10 محصول جديد ايران خودرو امسال به بازار مي آيد
دكتر منوچهر منطقي، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در مراسم ويژه آغاز سال كاري در جمع كاركنان، ضمن تشريح برنامه هاي ايران خودرو در سال 1388 ، كاركنان را در جريان راهبردهاي كلان اين گروه صنعتي براي سال جديد قرار داد.

دكتر منطقي، استفاده از توانمندي طراحي در ارايه محصولات جديد، ايجاد واحدهاي صنعتي در راستاي توسعه صنعتي كشور و بهره برداري از ظرفيت يك ميليون دستگاه را از مهم ترين راهبردهاي ايران خودرو در سال جديد برشمرد و با اشاره به شرايط بحران مالي در اغلب صنايع، مژده داد: ايران خودرو در شاخص هاي مالي با خودروسازان برتر جهاني برابري مي كند كه تجلي پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب مبني بر اصلاح الگوي مصرف به شمار مي رود.
افزايش توليد

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، برنامه توليد سال 88 را 760 هزار دستگاه ذكر كرد كه 140 هزار دستگاه آن در ايران خودرو خراسان و 70 هزار دستگاه نيز در ايران خودرو تبريز و مابقي آن در تهران توليد مي شود.
صادرات

دكتر منطقي افزود: 98 هزار دستگاه برابر با 13 درصد كل توليدات ايران خودرو در سال 88 به بازار هاي جهاني صادر مي شود كه 28 هزار دستگاه از اين تعداد، به صورت سي كي دي به سايت هاي، سوريه، سنگال، بلاروس، آذربايجان، ونزوئلا و مصر ارسال و 70 هزار دستگاه آن به صورت سي بي يو صادر خواهد شد.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، روسيه، عراق، اوكراين، سوريه، ونزوئلا، آذربايجان،* مصر، الجزاير، ارمنستان،تركيه و سنگال را عمده ترين بازارهاي صادراتي ايران خودرو در سال 88 ذكر كرد.

وي كيفيت بالا، قيمت مناسب و استانداردهاي روز جهان را از جمله ويژگي هاي محصولات جديد ايران خودرو به منظور افزايش رقابت پذيري در خودروهاي كلاس بي و سي، عنوان كرد كه بر اساس استفاده از موتور ملي با استاندارد يورو 4 ، توسعه سهم صادرات و تضمين تداوم توليد در خطوط توليد خارج از كشور عرضه خواهد شد.
عرضه 10 مدل جديد

دكتر منطقي پروژه nx7 را كه به منظور ارايه مدل جديد سمند همراه با ارتقاي سيستم هاي پلاتفرمي تعريف شده از جمله پروژه هاي برتر گروه صنعتي در سال 88 دانست و اظهار داشت: اين محصول بر اساس آپشن هاي مختلف در سه واريانت el,lx,elx در بهمن ماه 88 رونمايي و در سه ماهه اول 89 عرضه مي شود.

وي از رونمايي دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو درآينده نزديك خبر داد و آن را يكي ديگر از رويدادهاي مهم سال 88 عنوان كرد .

دكتر منطقي همچنين از عرضه خودروي مردمي در سايت هاي خارج از كشور تا شهريور ماه 88 خبر داد.

وي گفت: پژو 207 نيز با مشاركت 50 درصدي پژو فرانسه در بهمن سال 88 عرضه مي شود.

دكتر منطقي افزود: به منظور تسلط بر بازار وانت كشور و تكميل سبد وانت ايران خودرو براي بازارهاي داخلي و خارجي، وانت هاي لوكس ايران خودرو خراسان نيز در تير ماه سال 88 به بازار خواهد آمد.

پارس جديد

مدير عامل ايران خودرو در ادامه گزارش خود به كاركنان شركت، اظهار داشت: مدل جديد پارس با منظر جديد و استفاده از موتور کم مصرف از محصولات جديد ايران خودرو در سال 88 است كه با هدف عرضه خودرويی با طرح مدرن تر و سطح آسايش و ايمني بيشتر از پارس معمولی ، پاسخ به استقبال بي نظير مشتريان از خودروي پارس و افزايش قدرت رقابت و حضور ايران خودرو در بخش هاي كم تيراژ خودرو هاي لوكس و سودآور عرضه مي شود.
سمند و 405 با کلاچ اتوماتيک

به گفته مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو علاوه بر پارس اتوماتيك كه درسال 87 عرضه شد ، سمند و 405 اتوماتيك در سال 88 عرضه خواهد شد كه سهولت فوق العاده در ترافيک شهری و بهبود عملکرد خودرو را در بر خواهد داشت.
سوزوکی گراندويتارا با موتور 4/2 ليتری

دكتر منطقي مدل جديد سوزوكي گراند ويتارا با قواي محرکه 4/2 ليتري و تجهيزات بيشتر متناسب با انتظارات مشتريان را از جمله محصولات ايران خودرو ذكر كرد كه در سال 88 عرضه مي شود.

سرير سال
مدير عامل ايران خودرو از طراحي و رونمايي سرير سال در سال 88 خبر داد كه به منظور كسب راهبري بازار در بخش خودروهاي لوكس و راحت، ارتقاي سطح تجهيزات رفاهی و ايمنی خودرو، عرضه محصولی با قابليت های عملکردی بالاتر و افزايش قدرت صادرات عرضه مي شود.
پژو 308

وي افزود: پژو 308 نيز با هدف عرضه خودرويی با استايل جذاب و امکانات رفاهی و ايمنی کامل از ديگر محصولات سال 88 ايران خودرو خواهد بود.
كاهش هزينه ها يك ميليون تومان براي هر خودرو

دكتر منطقي كاهش هزينه در كليه فعاليت ها را رمز ماندگاري ايران خودرو در رهبري صنعتي كشور و رسيدن به اهداف صادرات 50 درصد تا سال 1395 عنوان كرد كه در چار چوب آن، قيمت مواد و قطعات به طور متوسط يك ميليون تومان در هر خودرو كاهش مي يابد.

در اين خصوص هم چنين هزينه هاي حمل و نقل به ميزان 30 درصد، ضايعات قطعات به ميزان 50 درصد و هزينه هاي مالي به ميزان 30 درصد كاهش خواهد يافت و نيروي انساني در بخش هاي توليدي و ستادي به نحو مناسب توزيع خواهد شد.

مدير عامل افزود: در اين راستا هزينه هاي قطعات معيوب به سازندگان منتقل خواهد شد و هزينه هاي عمومي 50 درصد، هزينه هاي تعميرات و اصلاح خطوط به ميزان 30 درصد و هزينه هاي سرمايه گذاري به ميزان 50 درصد كاهش مي يابد.

دكتر منطقي استفاده از پروژه هاي برتر فكر افزاري را از راهكارهاي شرکت ايران خودرو براي كاهش هزينه ها در سال 88 عنوان كرد كه پياده سازي پروژه erp در كارخانه شمالي و پياده سازي و استقرار sap در معاونت قطعات پرسي و کارخانه جنوبي از آن جمله است.

وي يادآور شد: در راستاي يکپارچه کردن فرايندها براي محاسبه قيمت تمام شده ، كنترل هزينه ها به صورت روزانه انجام خواهد شد.

مدير عامل گفت: به همين منظور ارزبري سمند ، 405 و پارس از فروردين سال 88 و ارزبري 206 تا آذر سال 88 به صفر خواهد رسيد.

به كار گيري روش هاي جديد فروش

دكتر منطقي با اشاره به تغيير نگرش ايران خودرو از توليد محوري به فروش محوري در سال 88 ، از روش هاي جديد فروش با بهره گيري از ايده هاي كاركنان براي بازاريابي و فروش و توليد خودروي بدون ايراد خبر داد و بر اهميت ارايه خدمات پس از فروش ممتاز به عنوان پيش نياز افزايش فروش تاكيد كرد.

مدير عامل ايران خودرو، جايگزيني خودروهاي فرسوده ، فروش به روش ليزينگ تا سقف 300 هزار خودرو، تمركز بر توسعه فروش در شهرستان ها و تعيين اهداف ماهانه فروش براي ايران خودرو و دفاتر منطقه اي را از راهكارهاي اين گروه صنعتي براي تحقق هدف فروش محوري ذكركرد.
ارتقاي خدمات پس از فروش

دكتر منطقي در بخش ديگري از گزارش خود به كاركنان در آغاز سال كاري، از توسعه خدمات پس از فروش در سال 88 خبر داد و گفت: دراين راستا مراكز امور مشتريان و خدمات تعميرات در محل گسترده تر خواهد شد و نياز شبكه به قطعات يدكي به طور كامل تامين مي شود.

وي افزايش دستمزد تعميرات وارتقاي شبكه از راه تشويق نمايندگان برتر و جايگزيني نمايندگي هايي را كه خدمات مناسب نمي دهند، از ديگر راهكارهاي گروه صنعتي ايران خودرو در اين راستا عنوان كرد.

توليد سمند در روسيه
دكتر منطقي رفع موانع صادراتي را از برنامه هاي مهم ايران خودرو در سال 88 ذكر كرد و اظهار داشت: براي اين منظور تنوع محصول در سايت ها اين شركت درخارج از كشور افزايش مي يابدو توليد سمند در خطوط موجود در روسيه ، دادن اعتبار به مشتريان از طريق بانك توسعه صادرات و استفاده از يارانه هاي وزارت بازرگاني براي توسعه صادرات از ديگر برنامه هاي راهبردي اين شركت درسال 88 است .

راهبرد جهاني كاهش هزينه ها و حمايت دولت
دكتر منطقي خاطر نشان ساخت: گروه صنعتي ايران خودرو با چالش هايي نيز روبه رو است كه در بعد بين المللي مي توان به بحران جهاني و تاثير آن در درآمدهاي كشور و كاهش تقاضاي خودرو در بازارهاي خارجي اشاره كرد.

وي كمبود نقدينگي به دليل شرايط بانك ها و بحران جهاني و كاهش مصرف سوخت را نيز مهم ترين چالش پيش رو در بعد داخلي دانست و گفت: چالش هاي صنعت خودرو، كمبود منابع مالي براي سرمايه در گردش و سرمايه گذاري و كاهش تقاضا براي خريد خودرو به واسطه كاهش نقدينگي را در پي آورده است.

مدير عامل ايران خودرو با اشاره به ركود صنايع خودروسازي جهاني كه وابستگي بيشتري به منابع بانك ها دارند، گفت: اين امر كاهش فروش و توليد، تعطيلي سايت هاي توليدي و اخراج كاركنان را موجب شده، به همين دليل خودروسازان جهاني، كاهش شديد هزينه ها در كليه حوزه ها و كاهش سرمايه گذاري هاي جديد را به عنوان راه حل اساسي در پيش گرفته اند.

دكتر منطقي تصريح كرد :دراين شرايط، دولت ها براي جلوگيري از ركود اقتصادي، اقداماتي را در پيش گرفته اند كه تزريق نقدينگي به بانك ها و خودروسازان، بخشودگي وام هاي خودروسازان، كاهش بهره بانكي و اعطاي اعتبارات به خريداران از آن جمله است.

مدير عامل ايران خودرو، كاهش قيمت نفت به واسطه كاهش تقاضاي جهاني را از پيامدهاي بحران اقتصادي جهاني در داخل كشور دانست و اظهار داشت: اين امر با كاهش درآمدهاي ملي، پروژه هاي عمراني و خودروهاي تجاري را تحت تاثير قرار داده و افزايش واردات خودرو را در پي داشته است.

وي كمبود نقدينگي به دليل شرايط ايجاد شده توسط بانك ها، انتظار مشتريان براي كاهش قيمت و خودروهاي جديد با مصرف پايين و ايمني بالا و كاهش تقاضا در بازارهاي صادراتي را از ديگر پيامدهاي اين بحران در داخل دانست و راهكارهايي را براي غلبه بر چالش هاي آن برشمرد كه ثابت ماندن نرخ تعرفه ها براي جلوگيري از واردات بي رويه و اتخاذ تدابير اقتصادي از سوي دولت براي كمك به صنايع را مي توان نام برد.
نقش ايران خودرو در مواجهه با چالش ها

دكترمنطقي نقش ايران خودرو در غلبه بر چالش هاي داخلي را، مهم دانست و اظهار داشت: در اين راستا كاهش هزينه هاي سربار، استفاده از ظرفيت هاي نصب شده و ارايه مدل هاي جديد با كيفيت بالا و قيمت مناسب و در كنار اين ها ، كاهش هزينه ها و ارزبري توليدات، بهره گيري از روش هاي جديد فروش ، ارتقاي سطح خدمات پس از فروش، كاهش مصرف سوخت و رفع موانع صادراتي نيز در دستور كار است.
تحقق شعار سال

دكتر منطقي با تاكيد براين كه گروه صنعتي ايران خودرو در سال 1388 با تحقق شعار«اصلاح الگوي مصرف» كه از سوي مقام معظم رهبري،سال 88 را سال اصلاح الگوي مصرف نام گذاري كردند ، آخرين مرحله از تكامل را طي خواهد كرد، تمامي كاركنان را به سخت كوشي و هوشمندي فراخواند.

وي يكپارچه كار كردن را رمز موفقيت كاركنان ايران خودرو دانست و گفت: با هم بودن آغاز است ، با هم ماندن پيشرفت است و با هم كاركردن موفقيت.

عملكرد سال 87
دكتر منطقي توليد 606 هزار دستگاه خودرو را از جمله دستاوردهاي مهم ايران خودرو در سال 87 ذكر كرد و گفت: در سال 87 توليد ايران خودرو خراسان به 100 هزار دستگاه و توليد ايران خودرو تبريز به 40 هزار دستگاه رسيد و كيفيت محصولات به ميزان 11 درصد افزايش يافت.

وي رشد 18 درصدي فروش و فروش 10 ميليارد دلاري براي كل گروه صنعتي، كسب رتبه اول خدمات پس از فروش در بين شركت هاي تابعه سازمان گسترش و صادرات 42 هزار خودرو معادل صادرات سال 1386 با توجه به ركود بازارهاي جهاني را از ديگر رويدادهاي مهم ايران خودرو در سال گذشته دانست و اظهار داشت: در سال گذشته پروژه هاي بزرگي نيز به انجام رسيد كه افتتاح خطوط رنگ و بدنه خراسان توسط رياست محترم جمهوري، تكميل خطوط رنگ و بدنه در سوريه، راه اندازي خط رنگ تندر 90 ( رنگ 4 ) و افتتاح شركت ايريكو به عنوان بزرگ ترين مجموعه توليد محصولات ريلي پس از انقلاب در ابهر از آن جمله است.

دكتر منطقي افزود: در سال 87 ضمن عرضه سورن elx با قوي ترين موتور پايه گاز سوز توربوشارژ جهان كه انعكاس جهاني وسيعي داشت، شاهد عرضه سمند se با به كارگيري فناوري هاي جديد، پارس اتوماتيك و 206 با موتور ديزل براي بازارهاي صادراتي نيز بوديم.
__________________
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
سورن elx رونمايي شد

وقتي ما سمند را در سال 1380 طراحي كرديم، ديپلم داشتيم و بعد كه عرضه شد، فوق ديپلم شديم و با سورن نيز ليسانس گرفتيم. وقتي كه با elx مي*توانيم به اروپا برويم، دكتري گرفته و با x12 فوق تخصص مي*گيريم!

به گزارش ايسنا:اين صحبت*هاي ضبط شده منطقي در حاشيه مراسم رونمايي از سورن elx و رونمايي از موتور ملي دوم ايران خودرو بود.

صبح امروز در سالن كنفرانس شركت ساپكو كه مهماناني از جمله وزير كشور، سفير سنگال و جمعي ديگر از مسوولان كشور و مديران خودروسازي و قطعه*سازي در آن حضور داتشند، ايران خودرو سورن elx مجهز به موتور ملي را رونمايي كرد.

اين خودرو كه گفته شده قيمت اوليه*اي معادل 20 ميليون تومان براي آن در نظر گرفته شده، علاوه بر تغييراتي در نماي داخل و تا حدودي نماي ظاهري نسبت به سمند، به دو كيسه ايمني هواي مربوط به شاگرد و راننده مجهز است و از كمربندهاي پيش*كشنده و محدود كننده نيرو و ستون فرمان تلسكوپي بهره* مي*برد. از قرار معلوم قرار است كه اين خودرو خرداد سال آينده به توليد انبوه برسد.

اما يكي از نكات جالب اين مراسم موضوعي بود كه از سوي رئيس مركز تحقيقات موتور ايران خودرو اعلام شد.

محمد زالي با اشاره به اين*كه پرقدرت*ترين موتور پايه گازسوز جهان در كلاس 1700 سي*سي امروز افتتاح مي*شود، يادآور شد: يكي از ويژگي*هاي بارز اين موتور، عدم افت توان در هنگام استفاده از گاز است. توان گشتاور موتور در استفاده از دو سوخت بنزين يا گاز يكي است و روز گذشته نيز اين موتور استاندارد آلايندگي يورو 4 را پاس كرد.

وي خاطرنشان كرد: اميدواريم سال آينده موتورهاي 1400 سي*سي توربو شارژ را كه طراحي و ساخت آن كاملا در اختيار ايران خودرو باشد، در اختيار داشته باشيم. همچنين شاهد افتتاح اولين موتور 1500 سي*سي ديزلي تا 28 ماه آينده در ايران خودرو باشيم.

نوش آبادي ـ مدير پروژه p2 ـ با اشاره به اين*كه هدف ايران خودرو از طراحي سورن elx ارائه محصول لوكس براي داخل و خارج كشور است، گفت: سه نوع موتور براي اين خودرو در نظر گرفته شده است كه عبارتند از موتور توربو شارژ ملي با قدرت 150 اسب بخار، موتور tu5 با قدرت 110 اسب بخار و موتور xu7 با قدرت 100 اسب بخار.

به گفته وي حدود 530 قطعه جديد براي سورن elx توليد شده كه در اين ميان كابين داخلي، كنسول، رودري*ها و سيستم* الكترونيك خودرو تغيير و ارتقا پيدا كرده است.

وي افزود: حتي چهار استاندارد اروپايي را براي صندلي ها توانستيم كسب كنيم.

گفتني است، اظهار نظرهايي كه اخيرا راجع به كيفيت و ايمني خودرو از سوي دستگاه*هاي مختلف از جمله پليس، سازمان آتش نشاني و موسسه استاندارد مطرح شده است، واكنش مديران خودروسازي را برانگيخته است.

از جمله آنها واكنش مديرعامل سايپا بود كه گفته بود برخي نهادهاي كشور در حوزه صنعت خودرو صاحب نظر شده‏اند. يك روز پليس، روز ديگر شهرداري و پس از آن سازمان استاندارد به جاي توجه و انجام فعاليت‏هاي روزمره خود، با مصاحبه‏ها و اظهارنظر صنعت خودرو را به بازي مي‏گيرند. رسانه ملي هم به جاي كمك به صنعت خودرو، تريبون آقايان شده است.

در اين مراسم نيز هر چند وزير كشور نامي از نهاد مشخصي به ميان نياورد، ولي گفت: مسوولان بايد در اظهار نظرهاي خود راجع به صنعت خودرو اعتدال را رعايت كنند.

محصولي افزود: صنعت خودرو يك دارايي ملي است و نبايد درباره آن اظهار نظر*هايي شود كه باعث ياس و نااميدي در خودروسازي*هاي ما شود و از سوي ديگر نبايد خودروسازان بدون توجه به بازارهاي جهاني و بدون فضاي رقابتي با توليدات كم كيفيت و قيمت بالا موجبات نارضايتي مردم را فراهم كنند.

او يادآور شد: ما در زمينه بهره*وري توليد در كشور نسبت به كشورهاي پيشرفته عقب هستيم و متاسفانه در زمينه ارتباط و تعامل خوب صنعت و دانشگاه توفيق خوبي نداشتيم؛ هر چند كه در سال*هاي اخير وضعيت بهتر شده است. همچنين اميدواريم با بهينه شدن تعرفه واردات خودرو، حمايت*هاي لازم از توليد داخل انجام شود.

وي اظهار اميدواري كرد كه ايران خودرو بتواند از نظر توليد در ليست 5 شركت برتر دنيا تا پايان چشم*انداز 20 ساله قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، سه نوع موتوري كه ايران خودرو علاوه بر سورن elx بنا دارد براي ساير محصولاتش نيز استفاده كند عبارتند از:

1- موتور tu5 با حجم موتور 1584 سي*سي و قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور. داراي 16 سوپاپ و مصرف سوخت 7.6 ليتر در 100 كيلومتر كه توانسته استاندارد يورو 4 را نيز پاس كند.

2- موتور ef7tc با حجم موتور 1648 سي*سي و قدرت 150 اسب بخار در 5500 دور. داراي 16 سوپاپ و با قابليت استفاده از سوخت گاز و بنزين. مصرف سوخت 7.2 ليتر در 100 كيلومتر در حالت بنزيني كه استاندارد يورو 4 را پاس مي*كند.

3- موتور xu7 داراي حجم موتور 1761 سي*سي و قدرت 100 اسب بخار در 6000 دور. داراي 8 سوپاپ و مصرف بنزين 8.5 ليتر در 100 كيلومتر كه استاندارد آلايندگي آن يورو 3 است
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
بركناري مديرعامل ايران خودرو وتغيير هيات مديره سايپا

خبرگزاري فارس: طي حكمي از سوي رئيس سازمان گسترش، مديرعامل ايران خودرو بركنار و اعضاي هيات مديره اين شركت و همچنين گروه خودروسازي سايپا تغيير كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، صبح امروز منطقي مديرعامل ايران خودرو از سمت خود بركنار و نجم الدين، مديرعامل شركت مگا موتور جايگزين وي شد.
روابط عمومي سازمان گسترش ضمن تاييد اين خبر اعلام كرد مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد ايران خودرو ساعت 15 امروز در سازمان گسترش برگزار خواهد شد.
اين در حالي است كه امروز برخي از سايتهاي خبري، خبر بركناري مدير عامل ايران خودرو را مطرح كردند كه اين موضوع در ابتدا با تائيد و تكذيب برخي مديران صنعت خودروسازي كشور روبرو شد.
روابط عمومي ايران خودرو در پاسخ به خبرنگار فارس مبني بر بركناري منطقي اين خبر را تكذيب و اعلام كرد: تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.
از سويي احمد نعمت بخش در گفت و گو با فارس با اشاره به برگزاري جلسه روز گذشته مديران سازمان گسترش با وزير صنايع عنوان كرد: در اين جلسه مدير عامل ايران خودرو نيز حضور داشت و صحبتي در مورد بركناري وي نشد.
اين در حالي است كه برخي از مديران ايران خودرو از جمله زالي، مدير عامل مركز تحقيقات موتور ايران خودرو و معتمد، قائم مقام معاون توليد تندر 90 ايران خودرو از شنيدن خبر احتمالي بركناري منطقي جا خورده و اعلام كردند كه از اين موضوع بي*اطلاعند از سويي تلفن همراه برخي از مديران ايران خودرو از جمله سرايي نيا، مدير فروش نيز خاموش بود.
در اين ميان تلاش خبرنگار فارس براي ارتباط با مدير روابط عمومي وزارت صنايع نيز بي*نتيجه ماند و يكي از كارشناسان روابط عمومي اين وزارتخانه اعلام كرد كه ما از طريق سايتهاي خبري از اين مسئله مطلع شده*ايم.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
تاكيد نجم الدين و قلعه باني بر ادامه برنامه*هاي منطقي
خبرگزاري فارس: مراسم توديع و معارفه مديرعامل ايران خودرو عصر ديروز در حالي بدون حضور منطقي، مديرعامل قبلي اين شركت و با حضور رئيس سازمان گسترش و مديرعامل سايپا برگزار شد كه ادامه اجراي برنامه هاي وي در ايران خودرو مورد تاكيد مديرعامل جديد اين شركت و رييس سازمان گسترش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اين مراسم در حالي برگزار شد كه خبر بركناري منطقي صبح روز گذشته منتشر شد و در پي آن اكثر معاونين و مديران اصلي ايران خودرو از اين اتفاق ابراز بي*اطلاعي كردند.
با بركناري يكباره مدير عامل قبلي ايران خودرو، مراسم توديع وي عصر ديروز در ساختمان سازمان گسترش برگزار شد و هيچ يك از سخنرانان بنا به ادعاي خود آمادگي صحبت در اين مراسم را نداشتند و از قبل با آنها هماهنگي در اين زمينه صورت نگرفته بود.
اتفاق قابل توجه در مراسم روز گذشته دست اتحادي بود كه قلعه*باني، بذرپاش و نجم*الدين به يكديگر دادند تا با استناد به صحبت*هاي خودشان مقدمه*اي براي حركت به سمت ادغام دو خودروساز بزرگ كشور يعني ايران خودرو و سايپا باشد.
نجم*الدين، مديرعامل جديد ايران خودرو كه با چهره*اي شاد در اين مراسم حاضر شده بود طي سخناني با بيان اينكه انتخاب وي براي مديريت اين شركت خودروسازي به معني بازگشت مجدد وي به خانه*اش است، گفت: مديرعامل سايپا ماه گذشته اعلام كرد، سايپا ديگر ايران خودرو را رقيب خود نمي*داند، اين نشان دهنده آن بود كه ايشان در آن زمان از تغيير مديريت عامل ايران خودرو خبر داشته است.
وي ادامه داد: از امروز ما نيز سايپا را رقيب خود نمي*دانيم بلكه با يكديگر رفيق هستيم و بايد با خارجيها رقابت كنيم.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
* ايران خودرو ، سايپا : خانه شماره يك و خانه شماره دو

نجم*الدين تاكيد كرد: از اين به بعد نامهاي ايران خودرو و سايپا معني نخواهد داشت و ما اين دو شركت را به عنوان خانه شماره يك و خانه شماره دو خود مي*شناسيم.
وي افزود: بحث ادغام خودرو سازان نيز كه از قبل مطرح شده بود در حال تحقق است و با امكاناتي كه در بخشهاي مختلف اين دو شركت خودروساز وجود دارد مي*توانيم همكاري مناسبي با يكديگر داشته باشيم و از امكانات يكديگر استفاده كنيم.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
* ادامه برنامه*هاي منطقي در دستور كار

آنچه كه به طور مشترك از سوي رئيس سازمان گسترش و مديرعامل جديد ايران خودرو مورد تاكيد قرار گرفت ادامه برنامه*هاي تدوين شده در زمان مديريت منطقي است.
نجم*الدين در اين خصوص با بيان اينكه كار ما در ايران خودرو ادامه كاري است كه منطقي و همكارانش پايه*گذاري كرده*اند گفت: ما هم سعي مي*كنيم چرخ حركت در اين مسير را سريعتر بچرخانيم ولي اگر اين اتفاق هم نيفتد به همان روال قبل حركت خواهيم كرد.
وي دسترسي به برنامه توليد يك ميليون دستگاه سواري تا سال 1390 و افزايش سطح كيفي و بهبود قيمتها را از جمله اولويتهاي كاري خود در ايران خودرو عنوان كرد و افزود: حمايت از مجموعه*هاي قطعه*ساز، ارتقا خدمات پس از فروش و توليد خودروهاي كم مصرف با موتور پايه*گاز سوز از ديگر اولويتهاي كاري شركت ايران خودرو خواهد بود.
قلعه*باني، رئيس سازمان گسترش نيز با بيان اينكه نجم الدين انتخابي مناسب براي ادامه كار منطقي است گفت: اميدوارم با حضور مديرعامل جديد ايران خودرو، مشكلات اقتصادي اين بنگاه اقتصادي با يك برنامه*ريزي مناسب برطرف شود.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
* استخاره انتخاب نجم الدين براي پارس خودرو بد آمد

قلعه*باني در عين حال گفت: پيشتر قصد داشتم نجم*الدين را به عنوان مديرعامل پارس خودرو منصوب كنم ولي استخاره كردم و بد آمد، بعد از آن متوجه شدم كه اگر وي را از شركت مگاموتور خارج مي*كردم كار توسعه*اي اين شركت با مشكل روبرو مي*شد.
وي با اشاره به افزايش پنج برابري توليد سواري در اين شركت طي سالهاي اخير گفت: سال گذشته ارزش فروش خودرو به 15 ميليارد دلار رسيد كه بيش از 85 درصد آن داخلي*سازي است و اين در حالي است كه ميزان فروش صنعت خودروسازي كشور در سال 72 تنها يك ميليارد دلار بود.
قلعه*باني در توضيح دليل بركناري مديرعامل ايران خودرو نيز گفت: با توجه به اينكه مسئوليت جديدي بر عهده منطقي گذاشته شده است، مديريت ايشان در ايران خودرو مجددا تمديد نشد.
وي تاكيد كرد: مدير عامل جديد ايران خودرو بايد به موضوع رضايت مشتريان، ارتقا بهره*وري، كاهش هزينه*ها و رشد سطح كيفي خدمات پس از فروش توجه ويژه*اي داشته باشد.
وي در پايان از برگزاري مراسم توديع و معارفه مديرعامل ايران خودرو در هفته آينده و همزمان با رونمايي خودروي ايكس12 با حضور وزير صنايع در اين كارخانه خبر داد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
* ايران خودرو فيلي است كه هركس يك جور آنرا تعبير مي*كند

به گزارش فارس اسماعيلي دانا، عضو هيات مديره سازمان گسترش نيز كه در اين مراسم به عنوان عضو هيات مديره ايران خودرو توديع مي*شد با بيان اينكه امروز، روز خوبي است گفت: ايران خودرو مانند تخت جمشيد است كه به فرد خاصي تعلق ندارد و مال همه است.
وي همچنين ايران خودرو را به فيلي تشبيه كرد كه هر كس به هر قسمت آن دست مي*زند، آنرا هماهنگونه تعبير مي*كند.
به گفته اسماعيلي توليد خودروهاي داخلي علاوه بر جلوگيري از خروج ارز باعث اشتغالزايي و توسعه صنايع وابسته به آن نيز مي*شود و به اين ترتيب خودروسازان برعكس چاههاي نفت كه با استخراج نفت خالي مي*شوند، با توليد خودرو غني تر مي*شوند.
وي با تاكيد بر اينكه ايران خودرو هيچ وقت نبايد مشكل مالي داشته باشد تصريح كرد: اين شركت تمام مجوزهاي قانوني را براي تامين مالي خود داراست و حتي مي*تواند از مردم پول بگيرد و به آنها سود بدهد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
* هر آمدني، رفتني دارد

در ادامه مراسم توديع و معارفه مديرعامل ايران خودرو، بذرپاش، مديرعامل سايپا نيز با بيان اينكه همه ما با يك برگه مي*آئيم و با يك برگه هم مي*رويم گفت: ما از منطقي درسهاي زيادي گرفته*ايم و تجارب زيادي را كسب كرده*ايم كه در سايپا به كار گرفته*ايم.
وي افزود: هر آمدني، رفتني دارد و اميدواريم منطقي در كار جديد خود بتواند نوآوريش را ادامه دهد.
رياحي، عضو هيات مديره سايپا نيز با تشريح برخي دستاوردهاي شركت ايران خودرو در مدت زمان مديريت منطقي گفت: توليد خودرو در اين شركت از 540 هزار دستگاه در سال 86 به بيش از 600 هزار دستگاه در سال 87 رسيد و علاوه بر اين تنوع محصولات توليدي اين كارخانه نيز به بيش از 15 نوع رسيده است.
براساس حكم رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تغيير در مديريت شركتهاي خودروساز تنها به مديرعامل ايران خودرو محدود نشد و تغييراتي نيز در اعضاي هيات مديره اين شركت و همچنين شركت سايپا اتفاق افتاد.
در اين راستا افشين روغني و علي اكبر طاهري به عضويت هيات مديره ايران خودرو منصوب و جايگزين برزو مختاري و رحيم اسماعيلي دانا شدند.
از سويي محمود كماني و افشين روغني به عنوان اعضاي جديد هيات مديره سايپا جايگزين جواد نجم*الدين و محمدرضا روشني مقدم شدند.
همچنين وزير صنايع و معادن طي حكمي منوچهر منطقي را به عنوان مشاور ارشد وزير و مسئول طراحي و توليد هواپيماهاي پهن پيكر در كشور منصوب كرد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
پژو پارس جدید با موتور tu5-16v و گیربکس be3/5n

چند روز پیش سازمان مرکزی فروش ایران خودرو بودم. ظاهرا قراره از خرداد ماه امسال یک نوع پژو پارس جدید با موتور tu5 -16v و گیربکس be3/5n به بازار عرضه بشه.
علاوه بر اون پژو پارس جدید 88 با آپشن هایی مثل ترمز abs، ایموبلایزر و ... هم در دستور فروش قرار گرفته.
 

omid1742

عضو جدید
2008-02-12
56
129
مرسدس بنزهاي كوچك در پارس خودرو

خبرگزاري موج - دو دستگاه خودرو اسمارت مرسدس بنز در محوطه شركت پارس خودرو و روبروي دفتر مديرعامل*اين شركت پارك شده و از قرار معلوم بايد به زودي شاهد ورود*اين خودروهاي نقلي به كشور باشيم. </B>
مسوولان شركت پارس خودرو نيز هرگونه اظهار نظر در خصوص* اين چهارچرخ*هاي كوچك را به* آينده نزديك واگذار كرده، و فقط به ذكر*اين مساله كه اسمارت هم به جمع خودروهاي توليدي پارس خودرو اضافه مي*شود، بسنده كردند.حدود قيمتي*اين محصولات براي عرضه در بازار*ايران، حدود 100 تا 130 ميليون ريال پيش*بيني مي*شود.
براساس*اين گزارش، وقتى به خودرو اسمارت نگاه مي*كنيد اولين چيزى كه توجه شما را جلب مي*كند جثه و سايز*اين خودرو است. طول خودرو اسمارت دو درب حدود 5/2 متر، داراي عرض كم تر از 5/1 متر و با ارتفاع 5/1 متر است. طراحان خودرو اسمارت از يك موتور سه سيلندر بهره گرفته*اند كه قدرت كافى را براى*اين خودرو فراهم مي*كند، چراكه*اين خودرو فقط حدود 1500پوند(680 كيلوگرم) وزن دارد كه يكى از سبك*ترين چهار چرخ*هاى بر روى جاده است. خودرو اسمارت اولين بار توسط نيكلاس*هايك (Nicolas hayek) طراحى شد. شخصى كه ساعت*هاى سواچ را اختراع كرد. وي مي*خواست خودرو كوچكى بسازد كه بهره ور از نظر سوخت، دوستدار محيط زيست باشد و نيز در مكان*هاي كوچك به راحتى پارك كند. يادآور مي*شود كه كلمه اسمارت (smart) تركيبى از Swatch و Mercedes و نيز كلمه art است.
 

پیوست‌ها

بالا