به گزارش خبرخودرو ،عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه خودرو افزود:صنعت خودروسازی کشور 4 درصد تولید ناخالص ملی را به صورت مستقیم و 11 و نیم درصد تولید ناخالص ملی را به صورت غیر مستقیم دارد.محمدرضا نجفی منش گفت: در حالیکه ورق فولاد از 600 تومان به 1200 تومان، ورق آلومینیوم از 2400 تومان به 5700 تومان و محصولات پتروشیمی افزایش قیمت داشته اند نمی توان انتظار ثابت بودن قیمت خودرو را داشت.وی افزود: 75 تا 85 درصد هزینه خودروسازان مربوط به قطعات و 15 تا 25 درصد هزینه تولید خودرو مربوط به کارخانه است.نجفی منش گفت: بین 50 تا 70 درصد قطعات خودرو نیاز به مواد اولیه دارند که با افزایش قیمت آن ،قیمت قطعات نیز افزایش می یابد.وی افزود: خوشبختانه اکنون بیش از 70 درصد ورق ها که در صنعت خودروسازی استفاده می شود در داخل تولید می شود اما قیمت آنها افزایش یافته است.عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه خودرو گفت: براساس قانون چهارم و پنجم کشور دولت وارد بحث قیمت گذاری خودرو نشود و تعیین قیمت را به بازار بسپارد.نجفی منش افزود: وقتی قیمت گذاری را به بازار واگذار کنیم قیمت تقاضای واقعی قیمت ها را کاهش می دهد.وی با بیان اینکه در کشور یک میلیون و 700 هزار خودرو در سال تولید می شود و رتبه ما در تولید خودرو سواری در دنیا یازدهم است گفت: 12 درصد قیمت خودروهای تولید داخل هزینه های مالی است که این در جهان حدود 2 درصد است بنابراین قیمت خودروهای ما باید گران تر از خودورهای خارجی باشد.نجفی منش افزود: وقتی قیمت یک خودرو بالا می رود و تقاضا برای آن ایجاد می شود بقیه خودروها با تقاضا کم رو به رو می شود که خودروسازان باید برای فروش بقیه محصولات خود قیمت ها را متعادل کنند.وی گفت: اگر دولت قیمت ها را آزاد بگذارد قیمت خودرو پایین می آید.