arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
بزرگداشت مغرورانه ی ب ام و ام ۱ !
در آستانه ي برگزاري نمايشگاه " دي الگانزه ويا دي استه " ( D’Eleganza Villa D’Este ) شركت ب ام و كه همواره پاي ثابت اين نمايشگاه از سال 1999 بوده كانسپت جديد خود را با نام ام1 رونمايي ميكند .
شركت ب ام و هر ساله در اين نمايشگاه كانسپت هايي را به معرض نمايش ميگذاشته ولي تا به حال هيچ يك از اين كانسپت ها به مرحله ي توليد نرسيده اند .
از برجسته ترين كانسپت هايي كه اين شركت در اين نمايشگاه معرفي كرده ميتوان به " ميله ميگليا كانسپت " و رولزرويس 101 اي ايكس اشاره كرد . البته در رولزرويس فانتوم كوپه به وضوح ميتوان چهره ي مدل 101 را تشخيص داد .
پس از گذشت 30 سال از معرفي مدل M1 شركت ب ام و براي بزرگداشت اين مدل اين خودرو را احيا كرده و اين بار چهره ي جديدي از آن را به نمايش گذاشته است تا نمايانگر غرور و عظمت اين شركت باشد .
اين خودرو كه از حيث ظاهر شباهت زيادي به خودروهاي سوپر اسپرت دارد ميتواند رقيب خوبي براي مرسدس SLR و آئودي R8 باشد .
از حيث طراحي اين خودرو را بايد يك " نيو رترو " ( طرح جديد بازگشت به گذشته ) دانست چرا كه با وجود يدك كشيدن نام يك خودروي قديمي و كلاسيك از طراحي مدرن و پيشرفته اي سود ميبرد .
طراحي چراغ هاي جلو و هاله ي سياه رنگ اطراف آن خشونت بي نظيري را به اين خودرو بخشيده است . چهار چراغ مستطيلي شكل كوچك كه در ميان اين هاله ي سياه رنگ همچون نگيني ميدرخشند فرم ظاهري اين خودرو را بسيار تهاجمي نشان ميدهند .
خطوط عضلاني بدنه و پستي و بلندي هاي آن در اسپرت نشان دادن ظاهر خودرو نقش موثري دارند .
در كل طراحي اين خودرو به نوعي فراتر از زمان است و فرم خاصي كه اين خودرو دارد بيشتر شبيه سبك طراحي ايتاليايي است .
اگرچه به نظر ميرسد سبك طراحي اين خودرو چندان در ميان مدل هاي مختلف ب ام و قابل تعميم نيست ولي به خودي خود نشانگر قدرت و نبوغ طراحان اين شركت است .
در مورد قواي فني اين خودرو اطلاعات رسمي منتشر نشده ولي ميتوان انتظار داشت كه موتور 5 ليتري V10 مدل هاي M5 و M6 در قسمت عقب اين خودرو نصب شود . اين موتور كه 500 اسب بخار قدرت دارد به احتمال زياد خواهد توانست كه اين خودرو را در زير 5 ثانيه از حالت سكون به سرعت صد كيلومتر برساند .
در آستانه ي برگزاري نمايشگاه " دي الگانزه ويا دي استه " ( D’Eleganza Villa D’Este ) شركت ب ام و كه همواره پاي ثابت اين نمايشگاه از سال 1999 بوده كانسپت جديد خود را با نام ام1 رونمايي ميكند .
شركت ب ام و هر ساله در اين نمايشگاه كانسپت هايي را به معرض نمايش ميگذاشته ولي تا به حال هيچ يك از اين كانسپت ها به مرحله ي توليد نرسيده اند .
از برجسته ترين كانسپت هايي كه اين شركت در اين نمايشگاه معرفي كرده ميتوان به " ميله ميگليا كانسپت " و رولزرويس 101 اي ايكس اشاره كرد . البته در رولزرويس فانتوم كوپه به وضوح ميتوان چهره ي مدل 101 را تشخيص داد .
پس از گذشت 30 سال از معرفي مدل M1 شركت ب ام و براي بزرگداشت اين مدل اين خودرو را احيا كرده و اين بار چهره ي جديدي از آن را به نمايش گذاشته است تا نمايانگر غرور و عظمت اين شركت باشد .
اين خودرو كه از حيث ظاهر شباهت زيادي به خودروهاي سوپر اسپرت دارد ميتواند رقيب خوبي براي مرسدس SLR و آئودي R8 باشد .
از حيث طراحي اين خودرو را بايد يك " نيو رترو " ( طرح جديد بازگشت به گذشته ) دانست چرا كه با وجود يدك كشيدن نام يك خودروي قديمي و كلاسيك از طراحي مدرن و پيشرفته اي سود ميبرد .
طراحي چراغ هاي جلو و هاله ي سياه رنگ اطراف آن خشونت بي نظيري را به اين خودرو بخشيده است . چهار چراغ مستطيلي شكل كوچك كه در ميان اين هاله ي سياه رنگ همچون نگيني ميدرخشند فرم ظاهري اين خودرو را بسيار تهاجمي نشان ميدهند .
خطوط عضلاني بدنه و پستي و بلندي هاي آن در اسپرت نشان دادن ظاهر خودرو نقش موثري دارند .
در كل طراحي اين خودرو به نوعي فراتر از زمان است و فرم خاصي كه اين خودرو دارد بيشتر شبيه سبك طراحي ايتاليايي است .
اگرچه به نظر ميرسد سبك طراحي اين خودرو چندان در ميان مدل هاي مختلف ب ام و قابل تعميم نيست ولي به خودي خود نشانگر قدرت و نبوغ طراحان اين شركت است .
در مورد قواي فني اين خودرو اطلاعات رسمي منتشر نشده ولي ميتوان انتظار داشت كه موتور 5 ليتري V10 مدل هاي M5 و M6 در قسمت عقب اين خودرو نصب شود . اين موتور كه 500 اسب بخار قدرت دارد به احتمال زياد خواهد توانست كه اين خودرو را در زير 5 ثانيه از حالت سكون به سرعت صد كيلومتر برساند .