بهروز وثوقی
Banned
- 2009-05-15
- 0
- 28,977
جنرال موتورز باز هم خودروهای کادیلاک را برای نمایش فناوریهای پیشرفته این شرکت انتخاب کرده است. تازهترین این فناوریها صندلی لرزان راننده است که برای هشدار در مورد تصادمهای قریبالوقوع به لرزش در خواهد آمد و اولینبار در کادیلاک XTS 2013 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش گیزمگ، سیستم هشدار ایمنی کادیلاک که میتواند دو منطقه چپ و راست صندلی راننده را جداگانه یا همزمان به لرزش درآورد با دیگر سیستمهای ایمنی به کار گرفتهشده در این خودرو که همگی مبتنی بر حسگرها هستند، یکپارچه شده است. از جمله این سیستمها می توان به سیستم هشدار برخورد جلوی خودرو، سیستم هشدار خارج شدن از خط و هشدار مناطق کور جانبی اشاره کرد.
سیستمهای هشدار پیشین همگی مبتنی بر هشدارهایی بودند که توسط حس بینایی یا شنوایی درک میشوند اما جنرال موتورز برای هشدار حس لامسه را انتخاب کرده که به سرعت میتواند توجه فرد را به خطر جلب کند. این سیستم به شیوهای طراحی شده که اگر خطر تصادم در سمت چپ خودرو باشد، بخش چپ صندلی را خواهند لرزاند و در صورت خطر تصادم در سمت راست بر عکس عمل میکند. اگر خطر تصادم بخش جلو یا قسمت انتهایی خودرو را تهدید کند، ویبراتورهای سمت چپ و راست خودرو همزمان فعال خواهند شد.
ریموند کیفر، مسئول فنی امنیت فعال جنرال موتورز میگوید: «درست شبیه این است که کسی در میان جمعیت به شانههای شما بزند تا توجهتان را جلب کند. استفاده از حس لامسه برای هشدار خطر میتواند راهی مطمئن، تأثیرگذار و سریع باشد که بهتر از هشدارهای دیداری یا شنیداری معمول فرد را متوجه موقعیت خود میکند».
آزمونهای انجام شده توسط کارشناسان جنرال موتورز نشان میدهد هشدار لرزشی به مراتب سریعتر و بهتر از هشدارهای شنیداری توجه راننده را به خطرات قریبالوقوع جلب میکند.
برای جلوگیری از هشدارهای اضافی تمامی سیستمهای این خودرو با یکدیگر یکپارچه شده و به عنوان مثال زمانی که راننده برای حرکت بین خطوط راهنما زده است، هشدار خروج از خط فعال نخواهد شد.
کادیلاک XTS2013 اولین خودرویی است که از CUE infotainment system یا سیستم اطلاعاتی سرگرمی کاربران کادیلاک بهره میبرد. علاوه بر این صندلی ایمنی راننده نیز اولینبار در این کادیلاک که سال آینده وارد بازار میشود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت
به گزارش گیزمگ، سیستم هشدار ایمنی کادیلاک که میتواند دو منطقه چپ و راست صندلی راننده را جداگانه یا همزمان به لرزش درآورد با دیگر سیستمهای ایمنی به کار گرفتهشده در این خودرو که همگی مبتنی بر حسگرها هستند، یکپارچه شده است. از جمله این سیستمها می توان به سیستم هشدار برخورد جلوی خودرو، سیستم هشدار خارج شدن از خط و هشدار مناطق کور جانبی اشاره کرد.
سیستمهای هشدار پیشین همگی مبتنی بر هشدارهایی بودند که توسط حس بینایی یا شنوایی درک میشوند اما جنرال موتورز برای هشدار حس لامسه را انتخاب کرده که به سرعت میتواند توجه فرد را به خطر جلب کند. این سیستم به شیوهای طراحی شده که اگر خطر تصادم در سمت چپ خودرو باشد، بخش چپ صندلی را خواهند لرزاند و در صورت خطر تصادم در سمت راست بر عکس عمل میکند. اگر خطر تصادم بخش جلو یا قسمت انتهایی خودرو را تهدید کند، ویبراتورهای سمت چپ و راست خودرو همزمان فعال خواهند شد.
ریموند کیفر، مسئول فنی امنیت فعال جنرال موتورز میگوید: «درست شبیه این است که کسی در میان جمعیت به شانههای شما بزند تا توجهتان را جلب کند. استفاده از حس لامسه برای هشدار خطر میتواند راهی مطمئن، تأثیرگذار و سریع باشد که بهتر از هشدارهای دیداری یا شنیداری معمول فرد را متوجه موقعیت خود میکند».
آزمونهای انجام شده توسط کارشناسان جنرال موتورز نشان میدهد هشدار لرزشی به مراتب سریعتر و بهتر از هشدارهای شنیداری توجه راننده را به خطرات قریبالوقوع جلب میکند.
برای جلوگیری از هشدارهای اضافی تمامی سیستمهای این خودرو با یکدیگر یکپارچه شده و به عنوان مثال زمانی که راننده برای حرکت بین خطوط راهنما زده است، هشدار خروج از خط فعال نخواهد شد.
کادیلاک XTS2013 اولین خودرویی است که از CUE infotainment system یا سیستم اطلاعاتی سرگرمی کاربران کادیلاک بهره میبرد. علاوه بر این صندلی ایمنی راننده نیز اولینبار در این کادیلاک که سال آینده وارد بازار میشود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت