arash3400
کنترل
- 2009-03-26
- 9,700
- 37,570
- 44
کالج تحقیقات خلاقانه جایی است که شرکت*های خودروسازی از پروژه*هایی برای آینده*نگرانه*ترین مفاهیم خود پشتیبانی می*کنند. تعداد دانشجویان و طراحان این مرکز، بیشتر از هر جای دیگری در این صنعت هستند.
مجید جویا: خیلی*ها فکر می*کنند فعالیت*های دانشگاهی به حضور در کلاس*های خسته*کننده درسی و حل معادلات ریاضی پیچیده روی صفحات کاغذ خلاصه می*شود، اما مجله پاپ*ساینس در بازدیدی از بزرگ*ترین دانشگاه*های جهان، گزارشی از هیجان*انگیزترین آزمایشگاه**های آن*ها فراهم کرده که شور و شوق در گوشه و کنار آن موج می*زند. گزارش امروز مربوط به مرکز طراحی حمل و نقل کالج تحقیقات خلاقانه است.
حرفه: طراحی حمل و نقل انبوه
هدف آموزش: طراحی خودروی با سوخت هیدروژن و توربین*های بادی
کسب مدرک تحصیلی در صنایع خودروسازی شاید اکنون تا حدی عقبگرد به نظر برسد، ولی کالج تحقیقات خلاقانه جایی است که شرکت*های خودروساز بزرگ، از هیوندایی گرفته تا فیات، از پروژه*هایی برای آینده*نگرانه*ترین مفاهیم خود پشتیبانی می*کنند. تعداد طراحان این مرکز بیشتر از هر جای دیگری در این صنعت است و اعضای هیات علمی آن را مسئولان بخش*های طراحی تویوتا، جنرال موتورز، نیسان و مرسدس بنز تشکیل می*دهند.
سال گذشته، هنگامی که شرکت هیوندایی چالشی را برای طراحی خودروهای سبز آینده برای دانشجویان سال بالایی مطرح کرد، دونگ تران طرحی کاملا جاه طلبانه را ارایه کرد: خودرویی آیرودینامیک با سوخت هیدروژن که چرخ*هایش شبیه به توربین*های بادی هستند. یک پیل سوختی هیدروژنی، چهار موتور الکتریکی مستقل متصل به چرخ*ها را تغذیه می*کند، این موتورها توسط هوایی که از در اثر چرخش چرخ*ها به آنها می*وزد خنک می*شوند. تران می*گوید: «هرچه خنک*تر بهتر، پراکنده کردن گرما طول عمر را بیشتر می*کند و کارایی را بهتر می*کند».
تران خودروی خود را با استفاده از برنامه*های مدل*سازی سه بعدی تحویل داد، ولی معمولا دانشجویان نمونه*های کوچک خودروهای طراحی شده خود را هم می*سازند. امسال، این دانشکده یک دوره فوق لیسانس در طراحی حمل و نقل هم به دوره*های خود اضافه کرد. دوره*ای که نظایر بسیار معدودی در دنیا دارد و کلاس*های تجاری را با طراحی ترکیب خواهد کرد.
مجید جویا: خیلی*ها فکر می*کنند فعالیت*های دانشگاهی به حضور در کلاس*های خسته*کننده درسی و حل معادلات ریاضی پیچیده روی صفحات کاغذ خلاصه می*شود، اما مجله پاپ*ساینس در بازدیدی از بزرگ*ترین دانشگاه*های جهان، گزارشی از هیجان*انگیزترین آزمایشگاه**های آن*ها فراهم کرده که شور و شوق در گوشه و کنار آن موج می*زند. گزارش امروز مربوط به مرکز طراحی حمل و نقل کالج تحقیقات خلاقانه است.
حرفه: طراحی حمل و نقل انبوه
هدف آموزش: طراحی خودروی با سوخت هیدروژن و توربین*های بادی
کسب مدرک تحصیلی در صنایع خودروسازی شاید اکنون تا حدی عقبگرد به نظر برسد، ولی کالج تحقیقات خلاقانه جایی است که شرکت*های خودروساز بزرگ، از هیوندایی گرفته تا فیات، از پروژه*هایی برای آینده*نگرانه*ترین مفاهیم خود پشتیبانی می*کنند. تعداد طراحان این مرکز بیشتر از هر جای دیگری در این صنعت است و اعضای هیات علمی آن را مسئولان بخش*های طراحی تویوتا، جنرال موتورز، نیسان و مرسدس بنز تشکیل می*دهند.
سال گذشته، هنگامی که شرکت هیوندایی چالشی را برای طراحی خودروهای سبز آینده برای دانشجویان سال بالایی مطرح کرد، دونگ تران طرحی کاملا جاه طلبانه را ارایه کرد: خودرویی آیرودینامیک با سوخت هیدروژن که چرخ*هایش شبیه به توربین*های بادی هستند. یک پیل سوختی هیدروژنی، چهار موتور الکتریکی مستقل متصل به چرخ*ها را تغذیه می*کند، این موتورها توسط هوایی که از در اثر چرخش چرخ*ها به آنها می*وزد خنک می*شوند. تران می*گوید: «هرچه خنک*تر بهتر، پراکنده کردن گرما طول عمر را بیشتر می*کند و کارایی را بهتر می*کند».
تران خودروی خود را با استفاده از برنامه*های مدل*سازی سه بعدی تحویل داد، ولی معمولا دانشجویان نمونه*های کوچک خودروهای طراحی شده خود را هم می*سازند. امسال، این دانشکده یک دوره فوق لیسانس در طراحی حمل و نقل هم به دوره*های خود اضافه کرد. دوره*ای که نظایر بسیار معدودی در دنیا دارد و کلاس*های تجاری را با طراحی ترکیب خواهد کرد.