arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
شروع کار کمپانی هیلمن تحت مالکیت کرایسلر مصادف بود با تولید خودروی جدیدی با نام اونجر در سال 1970 هیلمن اونجر سدان خانوادگی متوسطی بود که کرایسلر با تملک هیلمن خط تولید آنرا به اجرا در آورد و همچنین این خودرو را با نام پلیموت کریکت تولید کرده بود. ( این خودرو قبل از اینکه با نام هیلمن اونجر تولید شود به وسیله پلیموت و با نام کریکت به فروش می رسید). وقتی این خودرو در کارخانه هیلمن در انگلیس تولید شد رقیب جدیدی برای فورد اسکورت و همچنین واکسهال ویوا پدید آمد البته با قیمتی پایینتر از این دو . این رقابت ها باعث شد مسابقاتی در این کلاس برگزار شود . جالب اینجاست که اسم کلاس اونجر نام گرفته بود .کمپانی هیلمن هم اقدام به آماده سازی این خودرو برای شرکت هم در ریسینگ و هم در رالی کرد. در این هنگام بود که مدل خاص هیلمن اونجر با نام اونجر BRM مخصوص رالی و اونجر تايگر مخصوص ريسينگ تولید شد .
اولین هیلمن اونجر در تاریخ دسامبر 1969 از کارخانه خارج شد . اونجر خودوریی بود 4 در سدان و فقط با
موتورهای 1250 و 1500 سی سی تولید میشد. موتورها و بدنه کم کم و مرحله به مرحله بهتر می شدن تا اینکه خودروی کوچک جذابی پدید آمد تحت نظر کرایسلر و هیلمن در انگلستان .همچنین این خودرو تحت نام پلیموت کریکت در نقاط مختلف دنیا به فروش می رسید .تولید این خودرو در بریتانیا تا حوالی سال 1982 ادامه داشت. خلاصه وقتی تولید این خودرو در بریتانیا به سال 1982 متوقف گشت شرکت کرایسلر طبق عادتی که اون زمان داشته از تولید این ماشین سیر نشده و در آرژانتین و البته تحت نظر گروه فولکس واگن آرژانتین تا سال 1991 ادامه داد. ( به خاطر همینه که قطعات هیلمن آرژانتینی اش فراوان تره ) در یه جای دیگه به یه نکته جالب دیگه بر خورد کردم و اون این بود که اونجر در برزیل از سال 1973 تا 1981
در کمپانی کرایسلر برزیل تحت عنوان دوج 1800 و دوج پولارا تولید شده در اونجا به صورت وانت نیز تولید عرضه می شد. هیلمن اونجر یا همون پلیموت کریکت زمان زیادی در امریکا به فروش نرسید ولی در سراسر دنیا فروش خوبی داشت .
سابقه اين خودرو در ايران اينه كه اين خودرو در سال 1975 بصورت سدان 4 در به ايران وارد شد
و همچنين در كمپاني ايران ناسيونال در دوسال متوالي 57 و 58 بصورت كوپه دو در توليد شد. نوع وارد شده داراي موتور 1600 به قدرت 69 اسب بخار بود.
اونجرهاي 1975 كه به ايران وارد شدند اين شكلي بودن :
اولین هیلمن اونجر در تاریخ دسامبر 1969 از کارخانه خارج شد . اونجر خودوریی بود 4 در سدان و فقط با
موتورهای 1250 و 1500 سی سی تولید میشد. موتورها و بدنه کم کم و مرحله به مرحله بهتر می شدن تا اینکه خودروی کوچک جذابی پدید آمد تحت نظر کرایسلر و هیلمن در انگلستان .همچنین این خودرو تحت نام پلیموت کریکت در نقاط مختلف دنیا به فروش می رسید .تولید این خودرو در بریتانیا تا حوالی سال 1982 ادامه داشت. خلاصه وقتی تولید این خودرو در بریتانیا به سال 1982 متوقف گشت شرکت کرایسلر طبق عادتی که اون زمان داشته از تولید این ماشین سیر نشده و در آرژانتین و البته تحت نظر گروه فولکس واگن آرژانتین تا سال 1991 ادامه داد. ( به خاطر همینه که قطعات هیلمن آرژانتینی اش فراوان تره ) در یه جای دیگه به یه نکته جالب دیگه بر خورد کردم و اون این بود که اونجر در برزیل از سال 1973 تا 1981
در کمپانی کرایسلر برزیل تحت عنوان دوج 1800 و دوج پولارا تولید شده در اونجا به صورت وانت نیز تولید عرضه می شد. هیلمن اونجر یا همون پلیموت کریکت زمان زیادی در امریکا به فروش نرسید ولی در سراسر دنیا فروش خوبی داشت .
سابقه اين خودرو در ايران اينه كه اين خودرو در سال 1975 بصورت سدان 4 در به ايران وارد شد
و همچنين در كمپاني ايران ناسيونال در دوسال متوالي 57 و 58 بصورت كوپه دو در توليد شد. نوع وارد شده داراي موتور 1600 به قدرت 69 اسب بخار بود.
اونجرهاي 1975 كه به ايران وارد شدند اين شكلي بودن :