مدیر کل دفتر نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات تاکید کرد: کاربران در ساعات پیک ترافیک هرچه نرخ اشتراک پایینتری داشته باشند، سرعت اینترنت بهتری خواهند داشت. علیرضا اصغریان اظهار کرد: مردم باید درباره پارامترها و شاخص خرید اینترنت، نرخ اشتراک، ظرفیت خط، سرعت دانلود و مواردی از این قبیل دقت کنند. وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نظارتهای دورهای خود را در رابطه با مساله کمفروشی پهنای باند اینترنت انجام میدهد گفت: کمفروشی در حوزه اینترنت این است که اپراتوری فرضا مبلغی را برای ارائه سرویسی از مشترک دریافت کرده و قرار بوده که این سرویس را سه روزه ارایه دهد اما مثلا این کار را 10 روزه انجام دهد و یا سرویس کمتری از آن میزان که تعهد داشته، ارائه کند. او با بیان اینکه بیشترین شکایات کاربران در رابطه با اینترنت پرسرعت است، ابراز کرد: فعالیت اپراتورهای سرویس دهنده در این حوزه و شرکتهای مخابرات استانی مانیتور میشود و تا امروز با شکایت بسیاری در رابطه با کمفروشی پهنای باند اینترنت مواجه نبودیم. مدیر کل دفتر نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره اینکه چرا کاربران اینترنت از سرعت دسترسی خود نارضایتی دارند، اظهار کرد: کاربر باید بداند که چه سرویسی خریداری میکند و چه انتظاری از این سرویس دارد و چنانچه در نحوه استفاده و کاربری خود مشکلاتی دارد باید موضوع را به رگولاتوری گزارش بدهد.