adel2009
مدیریت کل سایت
- 2009-06-15
- 10,502
- 47,858
دانشمندان و مهندسان اسپانيايي موفق به ساخت خودرويي شدهاند كه به بيماران ضعيف يا داراي محدوديت تحرك در بالاتنه كمك ميكند تنها با يك دست رانندگي كنند.
به گزارش ايسنا، موسسه بيومكانيك والينكا در سيزدهمين كنگره صنعت خودروي اروپا به معرفي يك پيشساخت كنترل خودرو پرداخته كه جنبههاي سنتي يك فرمان خودرو را حذف كرده و به جاي آن يك دستگاه ساده قرار داده كه براي همه افراد مورد استفاده است.
اين پيشساخت به راننده كمك خواهد كرد تا تنها با استفاده از يك دست به كنترل و هدايت خودرو، گاز، تعويض دندهها و ترمز بپردازد.
محققان والينكا براي ايجاد اين طراحي به بررسي نياز افراد كمتحرك يا مبتلا به ضعف خاص ماهيچهاي كه آنها را از اداره خودرويي با فرمان سنتي بازميدارد، پرداختند. آنها همچنين ميخواستند كه فناوري مكانيكي را حذف و آنرا با فناوري مبتني بر الكترونيك كه از تطبيقپذيري بيشتري برخوردار است جايگزين كنند.
اين دستگاه، يك ابزار ارگونوميک بوده و براي بسياري از رانندگان به راحتي قابل استفاده است. همچنين اين محققان به اين دستگاه چند موتور اضافه كرده تا رانندگان در زمان استفاده از آن از همان حس فرمان خودروي عادي برخوردار باشند.
يکي ديگر از ويژگيهاي اين دستگاه جديد اين است که يک سيستم به آن اضافه شده كه به شبيهسازي درك سنتي رانندگي ميپردازد، به طوري که رانندگان ميتوانند همان اطلاعات را که انتقال مکانيکي يک خودرو فراهم مي کند، به دست بياورند.
اين کنترل قرار است يک دستگاه کنترل خودرو آينده براي طيف گسترده اي از سنين باشد.
افراد معلول در اندام تحتاني يکي از بهرمندترين گروهها هستند، اما طراحي اين نمونه اوليه براي همه مردم مناسب است.
به گزارش ايسنا، موسسه بيومكانيك والينكا در سيزدهمين كنگره صنعت خودروي اروپا به معرفي يك پيشساخت كنترل خودرو پرداخته كه جنبههاي سنتي يك فرمان خودرو را حذف كرده و به جاي آن يك دستگاه ساده قرار داده كه براي همه افراد مورد استفاده است.
اين پيشساخت به راننده كمك خواهد كرد تا تنها با استفاده از يك دست به كنترل و هدايت خودرو، گاز، تعويض دندهها و ترمز بپردازد.
محققان والينكا براي ايجاد اين طراحي به بررسي نياز افراد كمتحرك يا مبتلا به ضعف خاص ماهيچهاي كه آنها را از اداره خودرويي با فرمان سنتي بازميدارد، پرداختند. آنها همچنين ميخواستند كه فناوري مكانيكي را حذف و آنرا با فناوري مبتني بر الكترونيك كه از تطبيقپذيري بيشتري برخوردار است جايگزين كنند.
اين دستگاه، يك ابزار ارگونوميک بوده و براي بسياري از رانندگان به راحتي قابل استفاده است. همچنين اين محققان به اين دستگاه چند موتور اضافه كرده تا رانندگان در زمان استفاده از آن از همان حس فرمان خودروي عادي برخوردار باشند.
يکي ديگر از ويژگيهاي اين دستگاه جديد اين است که يک سيستم به آن اضافه شده كه به شبيهسازي درك سنتي رانندگي ميپردازد، به طوري که رانندگان ميتوانند همان اطلاعات را که انتقال مکانيکي يک خودرو فراهم مي کند، به دست بياورند.
اين کنترل قرار است يک دستگاه کنترل خودرو آينده براي طيف گسترده اي از سنين باشد.
افراد معلول در اندام تحتاني يکي از بهرمندترين گروهها هستند، اما طراحي اين نمونه اوليه براي همه مردم مناسب است.