رنو 2008 Renault Koleos


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
بالاخره شرکت رنو اولین خودروی ۴ * ۴ و البته اولین کراس اوور خود را معرفی کرد . این خودرو که در نمایشگاه ژنو نیز شاهد حضور آن خواهیم بود " کولئوس " نام دارد .در طراحی و ساخت این خودرو رنو تنها نبوده است چرا که این خودرو ابتدا در رنو طراحی و سپس برای ساخت آن از تجربیات نیسان استفاده شده و در نهایت در سایت تولیدی " رنو سامسونگ " واقع در شهر بوسان کره ی جنوبی تولید میشود .طول - عرض و این خودرو برابر ۴۵۲ و ۱۸۵ سانتیمتر است . فاصله ی بین زمین تا کف خودرو در مدل های بنزینی برابر ۲۰۶ میلیمتر و در مدل های دیزلی ۱۸۸ میلیمتر است . ازطراحی کولئوس ماهیچه ای و نرم است . فرم چراغ های جلوی این خودرو با حالتی ملایم به طرفین کشیده شده است که با برآمدگی های محدب موجود بر روی گلگیر و درها هماهنگ است .جلوپنجره ی کولئوس از همان فرم دو تکه ی محصولات رنو پیروی میکند .

9080211.007.Mini13L.jpg

خطوط این خودرو از قسمت جلو آغاز شده و زمانی که به قسمت عقب میرسد حالتی آزادانه تر پیدا میکند . در کل نمای قسمت جلو و بغل کولئوس زیبا و عضلانی طراحی شده که با فرم طراحی سایر محصولات رنو نیز هماهنگی دارد .چراغ های عقب این خودرو به گونه ای طراحی شده اند که ممکن است در نگاه اول برای یک لحظه آن را با قسمت جلو اشتباه بگیرید ! فرم چراغ ها خیلی دلچسب نیست ولی حالت قوس شیشه ی عقب و برآمدگی آن هماهنگی مناسبی را برای این خودرو به ارمفان آورده است . وقتی قدم به داخل کولئوس میگذارید با فرم بسیار زیبای داشبورد آن روبرو میشوید . داشبورد این خودرو به گونه ای طراحی شده که گویا از بالا به پایین شروع به کشیدن قشر ضخیمی از پلاستیک نموده اید و ناگهان کار را متوقف کرده اید و در پایین این قشر دکمه ها و ادوات را جا داده اید .فرم و محل قرار گیری دریچه های کولر نیز در نوع خود جالب است همچنین طراحی قرینه شکل دکمه ها که در میانه ی داشبورد جای دارند به زیبایی کابین این خودرو افزوده است .
9080211.007.Mini9L.jpg

ترکیب چهار رنگ قرمز - نقره ای - سیاه و کرم به خوبی صورت گرفته و شما از این لحاظ نقطه ضعفی را مشاهده نمیکنید . حجم صندوق عقب كولئوس در حالت عادي برابر 450 ليتر و در صورت خواباندن صندلي به 1380 ليتر افزايش ميابد .
در کل باید فضای داخلی کولئوس را شیک و التبه متفاوت با سایر خودروهای همکلاس دانست .
برای این خودرو میتوان سه موتور را سفارش دهید یکی موتور ۱۷۵ اسب بخاری بنزینی و دو موتور دیزلی به قدرت های ۱۵۰ و ۱۷۵ اسب بخار . در موتورهاي ديزلي نسل جديد سيستم كامون ريل وجود دارد كه سوخت را با فشار 1600 بار به محفظه ي سيلندر تزريق ميكند . برای این خودرو دو گیربکس ۶ سرعته یکی دستی و دیگری اتوماتیک در نظر گرفته شده است . البته امكان سفارش جعبه دنده CVT نيز وجود دارد . سیستم انتقال قدرت این خودرو که از نیسان X- Trail گرفته شده در مواقع عادي نيرو را به چرخ هاي جلو و در زماني كه چسبندگي چرخ ها از بين ميرود تا 50 درصد نيرو به چرخ هاي عقب منتقل ميشود . از تجهيزات الكترونيكي كولئوس ميتوان به سيستم ناوبري ( GPS ) - مانيتور 7 اينچي با سيستم پخش DVD - سي دي چنجر شش تايي و هندزفيري بلوتوث اشاره كرد .
از لحاظ ايمني كولئوس با داشتن سيستم ترمز ضد قفل ABS به همراه سيستم پايداري الكترونيكي ( ESP ) و سيستم نيروي كمكي ترمز ( BA ) چيزي كم و كثري ندارد . اين خودرو براي توقف از سرعت 100 كيلومتر در ساعت فقط به 42 متر فضا نياز دارد كه رقم بسيار مناسبي براي يك خودروي كراس اوور / اس يو وي است .

9080211.007.Mini21L.jpg

از لحاظ ايمني غير فعال كولئوس باز هم حرف هايي زيادي براي گفتن دارد . استفاده از 6 ايربگ و كمربندهاي پيش كشنده و كاهش دنده ي فشار باعث شده تا اين خودرو بتواند در تست موسسه ي Euro NCAP از 5 ستاره پنج ستاره را بدست آورد .
 
بالا