arash3400
کنترل
- 2009-03-26
- 9,700
- 37,570
- 45
لامبورگینی Sesto Elemento با بدنه تمام*کربنی، وزن تنها 999 کیلوگرم، موتور 10 سیلندر با قدرت 570 اسب*بخار و سرعت حداکثر 300 کیلومتر*بر*ساعت، الهام*بخش طراحی اتومبیل*های سوپر اسپرت آینده خواهد بود.
محبوبه عمیدی: نمایشگاه خودرو پاریس از شنبه دهم مهرماه آغاز به کار کرده و تا یکشنبه 25ام همین ماه ادامه خواهد داشت. یکی از نمونه*های فوق*العاده ارائه شده در این نمایشگاه لامبورگینی Sesto Elemento نمونه مفهومی سوپر اسپرت لامبورگینی با وزن تنها 999 کیلوگرم است که یکی از سبک*ترین خودروهای سوپر اسپرت جهان به*شمار می*رود.
محبوبه عمیدی: نمایشگاه خودرو پاریس از شنبه دهم مهرماه آغاز به کار کرده و تا یکشنبه 25ام همین ماه ادامه خواهد داشت. یکی از نمونه*های فوق*العاده ارائه شده در این نمایشگاه لامبورگینی Sesto Elemento نمونه مفهومی سوپر اسپرت لامبورگینی با وزن تنها 999 کیلوگرم است که یکی از سبک*ترین خودروهای سوپر اسپرت جهان به*شمار می*رود.
به گزارش سی.نت، نام این خودرو با بدنه تمام کربنی از کربن، عنصر ششم جدول تناوبی گرفته شده است. وزن 999 کیلوگرمی این اتومبیل شامل وزن موتور 10 سیلندر این اتومبیل و چرخ*های آن نیز می*باشد. برای کاهش وزن این اتومبیل قطعات فلزی نیز اغلب از آلومینیوم تهیه شده*اند.
کاهش وزن باعث می*شود این اتومبیل مصرف پایین*تر و انتشار گازهای گلخانه*ای کمتری داشته باشد. لامبورگینی تلاش کرده با کاهش وزن اتومبیل*های جدید ساخت این شرکت مانند گالاردو و این نمونه مفهومی تازه بهره*وری خودروهای اسپرت را به شیوه متفاوتی بالا ببرد.
قدرت موتور این اتومبیل 570 اسب*بخار است و تنها 2.5 ثانیه طول می*کشد تا خودرو از صفر به سرعت 100 کیلومتر*در*ساعت برسد. شتاب اولیه این اتومبیل با Gallardo Superleggera ساخت همین شرکت برابر است. حداکثر سرعت این خودروی مفهومی 300 کیلومتر*بر*ساعت پیش*بینی شده است.
همان*طور که از لامبورگینی انتظار می*رود این خودرو ظاهری کاملا آیرودینامیک دارد. طراحی خاص بخش های جلوی اتومبیل علاوه بر اینکه به مقاومت اجزای آن کمک می*کند، راه را برای ورود مستقیم هوا به رادیاتور و محل قرار گرفتن ترمزها هموار خواهد کرد. دو مثلث مجزای قرمز*رنگ که درست زیر شیشه جلوی اتومبیل تعبیه شده*اند، باز خواهند شد و توسط آنها هوای خنک جریان پیدا خواهد کرد.
در طراحی قسمت*های داخلی شرایط ارگونومی و سادگی در کنار حفظ استانداردها لحاظ شده است. به عنوان مثال ارتفاع فرمان و فاصله آن از راننده را می*توان تغییر داد و طول پدال*ها را نیز مطابق نیاز تنظیم کرد. تنها سه کلید پیزوالکتریک برای هدایت این اتومبیل در نظر گرفته شده*اند که برای روشن کردن موتور، انتخاب دنده عقب و روشن کردن چراغ*ها استفاده خواهند شد.
استفان ویکلمان، مدیر عامل این شرکت می*گوید: «لامبورگینی Sesto Elemento آینه تمام*نمای اتومبیل*های سوپر اسپورت آینده است. وزن اندک آن در کنار هماهنگی اجزا و طراحی فوق*العاده می*تواند اتومبیل*رانی را به تفریحی فوق*العاده تبدیل کند. ما در ساخت آن از تمامی فناوری*های رقابتی که در اختیار داشتیم بهره گرفته*ایم».
«توانایی*های این شرکت در فناوری فیبرهای کربنی در کنار استفاده از تجارب آئودی در تولید اتومبیل*هایی با وزن پایین باعث شد این اتومبیل سوپر اسپرت طراحی شود. مطمئنا کاهش وزن اتومبیل*ها در کنار بهبود عملکرد حرکتی آنها و کاهش انتشار گازهای گلخانه*ای بخشی از آینده اتومبیل**های اسپرت خواهد بود. ما برای تولید اتومبیل*های آینده تجارب فعلی و تمام توان فناوری لامبورگینی را به کار خواهیم گرفت و مطمئنا در تمامی نمونه*های آینده رد*پایی از Sesto Elemento وجود خواهد داشت».