سرویس اطلاع از تماس*های ناموفق به*زودی راه*اندازی می*شود


asemon

مدیر بازنشسته
1388٫7٫14
1,116
1,245
63
134.png
مدیر کل امور مشترکان همراه اول گفت: به*شدت در حال کار برای راه*اندازی سرویس رایگان پیک تماس (اطلاع* از تماس*های ناموفق) برای سال نو هستیم، تا مشترکان برای نوروز از تماس*های ناموفق خود اطلاع داشته باشند.

علی حمیدی با اشاره به برنامه راه*اندازی سرویس اطلاع از تماس*های ناموفق در آینده نزدیک از سوی همراه اول، اظهار داشت: این سرویس را پیک تماس نام*گذاری کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه شبکه شهر اراک بدون نیاز به ایجاد تغییرات در سیستم قابلیت فعال*سازی این سرویس را داشت، در وهله نخست سرویس پیک تماس در اراک فعال شد و پس از اجرای موفق پایلوت سرویس در این شهر، تصمیم به سراسری کردن سرویس گرفتیم.

مدیر کل مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص زمان راه*اندازی سراسری و عمومی شدن این سرویس، افزود: رئیس پروژه سرویس پیک تماس قول چند روزدیگر را داده است اما تا سرویس راه*اندازی نشود و زمان قطعی راه*اندازی را اعلام نمی*کنیم.

وی افزود: هم اکنون سرویس پیک تماس برای تعداد محدودی سیم کارت در تهران به صورت پایلوت در حال اجرا است.

حمیدی توضیح داد: برای اینکه مشکلات شبکه شناسایی و شبکه برای ارایه این سرویس آماده شود، ضروری است که سرویس را برای تعدادی سیم*کارت فعال کنیم و پس از فعال*سازی و برطرف کردن باگ*های سرویس، زمینه لازم برای فعال سازی برای تمامی مشترکان مهیا خواهد شد.

مدیر کل مشترکین همراه اول تصریح کرد: البته سرویس پیک تماس به گونه*ای است که محدودیت تعدادی ندارد که مجبور باشیم آن را تنها برای تعداد مشخصی مشترک فعال کنیم.

وی ادامه داد: این سرویس برای تمامی مشترکان قابل فعال*سازی است و تمام مشترکان می*توانند از آن استفاده کنند.

حمیدی در خصوص اینکه آیا سرویس به صورت استان به استان یا سراسری و یکپارچه در تمام کشور راه اندازی خواهد شد، تأکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که از بخش فنی شرکت گرفته*ایم، آنها این سرویس را مختص به استانی نکرده*اند و گفته*اند برای تمام مشترکان فعال خواهد شد.

حمیدی تصریح کرد: این سرویس معمولا در مناطقی که ترافیک شبکه بالا است بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای مثال محدوده بازار در شب عید علی رغم تمام تقویت*هایی که می شود، ترافیک بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: چنانچه مشترکی در محدوده پر ترافیک باشد، یا شارژ گوشی مشترک خالی شده باشد و با وی تماس گرفته شود و این تماس موفق نباشد، به محض اینکه مشترک از محدوده دارای محدودیت خارج شود یا گوشی خود را روشن نماید، پیامکی حاوی شماره تماس گیرنده، زمان و تاریخ تماس برای مشترک مقصد ارسال می*شود.

حمیدی افزود: همچنین پیامی نیز به تماس گیرنده ارسال می*شود که به وی اطلاع دهد تماسی از شما به سمت مشترک مورد نظر ناموفق بوده است، در نخستین فرصت و پس از رفع محدودیت مشترک،بوسیله پیامک به وی نیز اطلاع*رسانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: وظیفه*ای که به عهده اپراتور به عنوان برقرار کننده تماس است، چه در ارتباط صوتی (مکالمه) و چه در ارتباط نوشتاری (پیامک)، این است که به انواع روش*ها اگر مشترکی درخواست ارتباط با مشترک دیگری را داشته باشد و از طریق مکالمه و پیامک نتواند با وی ارتباط برقرار کند، از طریق این سرویس، ارتباط برقرار شود.

مدیر کل مشترکین همراه اول در خصوص استفاده این سرویس در زمان بی*صدا بودن گوشی، خاطر نشان کرد: زمانی که مشترک به هر دلیلی به تماس خود پاسخ ندهد مانند مواقع تنظیم گوشی در حالت بی*صدا، روی گوشی پیام missed call ظاهر می*شود و نمایش این پیام به معنی مطلع بودن مقصد تماس از مبدأ تماس است، بنابراین زمانی که مقصد تماس از تماس مطلع است، اطلاع*رسانی با سرویس پیک تماس ضرورتی ندارد و کار بیهوده*ای است.

حمیدی در خصوص تعرفه سرویس پیک تماس تصریح کرد: سرویس پیک تماس همراه اول کاملا رایگان است.

مدیر کل مشترکان همراه اول در پاسخ به این سؤال که آیا راه*اندازی سرویس پیک تماس به عید نوروز خواهد رسید، گفت: امیدواریم ان شاء*الله راه*اندازی شود.

وی تأکید کرد: به شدت روی این پروژه در حال کار هستیم و اینکه نمی*خواهیم زمان دقیقی را اعلام کنیم برای این است که بدقول نشویم.​
 
بالا