سه برابر شدن فروش سامسونگ در بازار چین


zoru

کاربر افتخاری
2010-07-24
816
2,624
36
سه برابر شدن فروش سامسونگ در بازار چین و صدر نشینی بازار تلفن هوشمند ۲۰۱۲ این کشور

china-flag-645x250.jpeg

می دانیم که اکنون اندروید تسلط کاملی بر بازار اسمارت فون چین داشته و بیش از ۹۰ درصد آن را در اختیار خود دارد. و اکنون گزارش ها نشان می دهد که سامسونگ رهبری تیم فروش تلفن های هوشمند بر پایه سیستم عامل گوگل را در این کشور در دست گرفته و برای اولین بار تبدیل به پرفروش ترین برند اسمارت فون چین شده است.

طبق آمار جدید Strategy Analytics میزان فروش اسمارت فون های این غول موبایل ساز کره ای در چین طی سال ۲۰۱۲ تقریبا سه برابر شده است. سامسونگ می گوید طی سال ۲۰۱۲ در چین بیش از 30.06 میلیون اسمارت فون (17.7 سهم بازار) فروخته است. که نسبت به فروش 10.9 میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۱ ( سهم 12.4 درصدی بازار) رشد چشمگیری را نشان می دهد.

سامسونگ در حالی به بالای درخت اسمارت فون چین (بزرگترین بازار ابزارهای الکترونیک دنیا) صعود می کند که نوکیا طی این مدت سقوط دردناکی را شاهد بوده و از سهم 29.9 درصدی سال ۲۰۱۱ به سهم 3.7 درصدی در ۲۰۱۲ رسیده. یعنی از جایگاه اول به هفتم سقوط کرده است.

لنوو از دیگر بازیگران مطرح بازار اسمارت فون است که با سهم 13.2 درصدی توانسته با رشد ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ در مقام دوم قرار گیرد. اپل با سهم ۱۱ درصدی، هوآوی با سهم 9.9 درصدی و شرکت چینی Coolpad با سهم 9.7 درصدی در جایگاه های سوم تا پنجم این بازار این کشور قرار گرفته اند.
 
بالا