arash3400
کنترل
- 2009-03-26
- 9,700
- 37,570
- 44
هرسال 500 هزار خودرو وارد تهران می شود. این یعنی هرسال خیابان های پایتخت بیشتر قفل می شود. اما شورای شهر می خواهد مقابل این هجمه بایستد.
فردا شورای شهر تهران طرحی را بررسی می کند اگر تصویب شود، با یک تیر چند نشان هدف گرفته می شود؛ گزارش شده طرح منوط کردن شماره شدن هر خودروی جدید در شهر تهران در مقابل از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده در جلسه روز سه شنبه شورا بررسی میشود.
آنظور که خبرگزاری مهر نوشته، این طرح را عباس شیبانی، پیگیری می کند و فردا با حضور جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بررسی می شود.
اما نکته اینجاست که این طرح چند هدف را دنبال می کند؛ پیشگیری از ورود نیم میلیون خودروی اضافه به تهران، از رده خارج شدن خودرورهای فرسوده (طرحی که همیشه شکست خورده است) کاهش آلودگی هوا با ورود خودروهای به روزتر به تهران و البته نونوار شدن ظاهر سیال شهر.
اما این طرح یک تاثیر نگران کننده دارد؛ گران شدن خودروهای تولید داخل حداقل دو میلیون تومان. دلیل هم به سابقه گذشته بر می گردد؛ یکی از شروط واردات خودرو، از رده خارج شدن یک خودروی فرسوده است. هرچند عملا این اتفاق نمی افتد. اما شرکت های وارد کننده هزینه دو میلیون تومانی از رده خارج کردن خودروی فرسوده را روی قیمت ماشین وارداتی حساب می کنند.
اگر طرح شورای شهر برای خروج پایاپای خودروهای فرسوده با ورود ماشین صفر در تهران، تصویب شود، باید انتظار داشت خودروهای وطنی، حداقل دو میلیون تومان برای تهرانی ها گران شود.
فردا شورای شهر تهران طرحی را بررسی می کند اگر تصویب شود، با یک تیر چند نشان هدف گرفته می شود؛ گزارش شده طرح منوط کردن شماره شدن هر خودروی جدید در شهر تهران در مقابل از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده در جلسه روز سه شنبه شورا بررسی میشود.
آنظور که خبرگزاری مهر نوشته، این طرح را عباس شیبانی، پیگیری می کند و فردا با حضور جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بررسی می شود.
اما نکته اینجاست که این طرح چند هدف را دنبال می کند؛ پیشگیری از ورود نیم میلیون خودروی اضافه به تهران، از رده خارج شدن خودرورهای فرسوده (طرحی که همیشه شکست خورده است) کاهش آلودگی هوا با ورود خودروهای به روزتر به تهران و البته نونوار شدن ظاهر سیال شهر.
اما این طرح یک تاثیر نگران کننده دارد؛ گران شدن خودروهای تولید داخل حداقل دو میلیون تومان. دلیل هم به سابقه گذشته بر می گردد؛ یکی از شروط واردات خودرو، از رده خارج شدن یک خودروی فرسوده است. هرچند عملا این اتفاق نمی افتد. اما شرکت های وارد کننده هزینه دو میلیون تومانی از رده خارج کردن خودروی فرسوده را روی قیمت ماشین وارداتی حساب می کنند.
اگر طرح شورای شهر برای خروج پایاپای خودروهای فرسوده با ورود ماشین صفر در تهران، تصویب شود، باید انتظار داشت خودروهای وطنی، حداقل دو میلیون تومان برای تهرانی ها گران شود.