عکس: شاسی بلند جدید سایپا "v5"


adel2009

مدیریت کل سایت
2009-06-15
10,502
47,857
[h=2]سایپا (یکی از دو خودروساز بزرگ کشور) محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد که از چین می‌آید.[/h]
 

پیوست‌ها

  • 52.4 کیلوبایت بازدیدها: 120

adel2009

مدیریت کل سایت
2009-06-15
10,502
47,857
نگاهي به چانگان cs35 خودرو شاسی بلند جدید سایپا

خودروهاي شاسي بلند محبوبيت خاص خود را دارند. حالا سايپا وارد عمل شده و مي خواهد يک شاسي بلند ديگر به نام چانگان CS35 را از چين روانه بازار کند.

وقتي نام خودروي چيني را مي شنويم مهم ترين مساله اي که ذهنمان را مشغول مي کند کيفيت آن است . چانگان در گذشته مشکلاتي کيفي داشت که باعث شد براي اين خودروها فراخواني داده شود. آن ها در کشور خود شهرت زيادي دارند به طوري که از نظر تيراژ و فروش جزوچهار شرکت برتر چيني قرار مي گيرند و مشتري هايشان در چين پس از حذف محصولات اروپايي، آمريکايي و ژاپني به سراغشان مي آيند.

در ايران اگر چه از نظر کيفي، چانگان توانايي رقابت با اسم هاي بزرگ را ندارد و از همين الان بازنده رقابت است اما مزيت بزرگي به نام قيمت پايين دارد که مي تواند در نهايت ورق را به نفع شان برگرداند.

2587699_387.jpg


مشخصات فني

چانگاه CS35 دومين خودروي شاسي بلند چيني بعد از برليانس V5 در سبد محصولات سايپا است. تغيير رويکرد از محصولاتي V5 و Z300 به سمت خودروهاي چانگان در مدتي چنين اندک، عجيب است.

جدا از مشکلات کيفي چانگان که سال گذشته باعث شده بود اين خودروها فراخوان شوند اين شرکت يکي از بزرگ ترين و با سابقه ترين خودروسازهاي چيني به شمار مي رود که توانسته با همکاري گسترده و طولاني مدت با برندهايي چون سوزوکي ، مزدا و فورد، خود را آبديده کند.

2587700_137.jpg


2587701_858.jpg


کراس اوور CS35 نيز همانند سدان ايدو از موتور چهار سيلندر 1,6 ليتري با قواي 125 اسب بخار استفاده مي کند. البته يک موتور 1,5 ليتري توربو با قدرت 174 اسب بخار نيز براي اين خودرو انتخاب مي شود. براي انتقال نيرو هم گيربکس هاي پنج سرعته دستي يا چهار سرعته خودکار قابل انتخاب هستند.

طراحي چانگان CS35

طراحي CS35 نسبتا خوب است اگر چه مي توان محصولاتي کاملا مشابه پيدا کرد که نشان دهنده تقليد هستند. اين خودرو در اصل اولين SUVچانگان است که با نشان تجاري اين شرکت به فروش مي رسد. همانند ساير خودروهاي اخير چاگان، يک مرکز طراحي وابسته به اين شرکت در ايتاليا، کار طراحي آن را برعهده داشته است.

2587702_536.jpg


در نگاه نخست چراغ هاي بزرگ و جلو پنجره آن ممکن است يادآور خودروهاي ديگري باشند. با اين وجود نمي توان نقص ظاهري خاصي را به آن اضافه کرد . هماهنگي بين خطوط کناري بدنه، گلگيرهاي برجسته، شيب سقف، چراغ ها و سپرها به خوبي ديده مي شود.

اسپويلر کوچک سقفي عقب به گونه اي به سقف متصل است که همراه با قطعه مشکي رنگ پلاستيکي ستون هاي عقب، حالتي شناور به سقف داده است.

طراحي داخلي

طراحي داخل کابين اين خودرو نيز جذاب و مدرن است. نورپردازي مناسب نمايشگرها، کليدهاي زيبا، فرمان با دکمه هاي روي آن با روکش چرم، دوخت صندلي ها با روکش چرمي و کوک قرمز رنگ، همه در کنار هم مي توانند مورد توجه قرار گيرند. البته کيفيت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعي مي توان به دست آورد. در صورتي که بر خلاف بسياري از خودروهاي چيني از کيفيت مناسبي استفاده شده باشد مي توان به ايجاد حس خوب براي راننده و سرنشينان اميدوار بود .

46333_418.jpg


ابعاد CS35 نسبتا جمع و جور و در حد ليفان X60 و ام وي ام x33 و برليانس V5 است. همچنين مي توانيد فهرستي از تجهيزات کامل اين خودرو را پيدا کنيد. چرخ هاي 16 اينچي آلياژي، کيسه هوا براي سرنشينان جلو، سنسور عقب، تهويه مطبوع، ورود بدون کليد،سيستم صوتي با شش بلندگو و رابط USBو ترمزهاي ضد قفل ABS+EBD از جمله همين تجهيزات هستند.
 

amirreza gh

کاربر
2010-08-06
115
274
واقعا متاسفم واسه صنعت خودردسازیی که بعد 60 سال هنوز توانایی ساخت یک ماشین مطابق استاندارد جهانی نداره و هنوز باید فقط مونتاژ کننده کار بقیه باشه.. گل بگیریم در این صنعتو به خدا سنگین تریم,
 

bardia.t

کاربر افتخاری
2009-11-13
1,123
3,346
اين هم يه اشغاله مثل ديگر اشغالهايي كه ايرانخركن و ...شركتهاي ايراني و چيني با قيمت هاي نجومي ميكنن تو پاچه ملت
 
بالا