asemon
مدیر بازنشسته
- 2009-10-06
- 1,116
- 1,245
- 63
بر اساس گزارش چاینا دیلی به نقل از e-Business Research Centre، مبادلات آنلاین در این کشور از ماه ژانویه تا ژوئن به 2.25 تریلیون یوان (331 میلیارد دلار) رسید، در حالی که همین آمار برای کل سال گذشته میلادی 3.6 تریلیون یوان بود.
این آمار مربوط به مبادلات شرکت به شرکت، شرکت به مصرف*کننده و مصرف*کننده به مصرف*کننده است. تجارت الکترونیکی در چین با روی آوردن شمار بیش*تری از شرکت*ها به راه*اندازی فروشگاه آنلاین به*منظور کاهش هزینه*ها و بهبود عرضه توسعه یافته است.
غول ورزشی آدیداس با رشد بازار اینترنتی چین که اکنون حدود 420 میلیون کاربر وب دارد، به تازگی فروشگاه آنلاینی در سایت حراج چینی تائوبائو راه*اندازی کرده است.
به گفته تحلیلگران، انتظار می*رود فروش آنلاین در چین در چند سال آینده به طور متوسط بیش از 35 درصد در سال افزایش یابد و راه مناسب*تری برای پرداخت مبادلاتی مانند استفاده از تلفن همراه باشد.