فورد موستانگ 2007


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
این ماشین در انواع ۶ و ۸ سیلندر تولید میشه ؛ که من مدل ۶ سیلندر رو برای بررسی انتخاب کردم . حتی مدل ۶ سیلندر هم در ۳ مدل : کانورتیبل ؛ کوپه پرمیوم و کوپه جی تی عرضه میشه .

usa_2007_ford_mustang_cpe_2_x_exfrdrvr75_v6premiumcoupe.jpg


طراحی خارجی:

وقتی بحث جایگزینی این خودرو با مدل قدیمی تر مطرح شد ؛ تقریبا همه بر طرحی سنتی اتفاق داشتند . طرحی که بر مبنای مدل قدیمی و رویایی موستانگ باشد . این طرح با زیبایی هر چه تمام تر طراحی شد تا منعکس کننده ی طرح سنتی خود و اصالتی که دارد به همراه تکنولوژی روز مهندسان دیتروت باشد!

طرح چراغ های گرد این خودرو همانند مدل ۱۹۶۷ طراحی شده و در قاب خمیده ی خود خشن و اسپرت جلوه میکند.

طرح رینگ های اسپرت این خودرو هم به خودی خود زیباست . البته این فورد در انواع مدل های گوناگون عرضه میشود که از مدل ۱۷۰۰۰ دلاری آغاز و تا مدل ۱۷۰۰۰۰۰ دلاری ادامه دارد! که همگی تقریبا از یک نوع اتاق بهره میگیرند .

usa_2007_ford_mustang_cpe_2_x_exrrpass75_v6premiumcoupe.jpg


طرح چراغ هلی عقب این خودرو هم بی شباهت به لامبورگینی نیست . البته مدل ۶ سیلندر از ظاهر معمولی تری نسبت به مدل ۸ سیلندر برخوردار است .

طراحی داخلی:

usa_2007_ford_mustang_cpe_2_x_inctrdash_v6premiumcoupe.jpg


طراحی داخلی این خودرو علاوه بر طرح اسپرت (آلومینیومی) در مدل عادی (سیاه) نیز عرضه میشود . البته مدل مورد آزمایش از طرح اسپرت برخوردار است و علاوه بر طرح کلاسیک خود بسیار اسپرتی تر جلوه میکند .

طرح نشان دهنده ها نیز واقعا زیبا طراحی شده و به همراه داشبورد آلومینیومی خود زیباتر است . کیفیت کلیدهای پلاستیکی این خودرو نیز برای یک اتومبیل ۱۷۰۰۰ دلاری کاملا مناسب است .

شما در این خودرو اصلا احساس نمیکنید که در یک خودروی ۱۷ - ۱۸ هزار دلاری نشسته اید و اگر موتور ۶ سیلندر را به این کابین زیبا اضافه کنید تازه میفهمید که قیمت این خودرو چقدر ارزان است . طرح دسته دنده نیز کاملا مانند اهرم هواپیما طراحی شده و جذاب نشان میدهد .

اما طراحان برای کاستن از هزینه های تولید ترمز ای بی اس را به طور استاندارد ب روی این خودرو نصب نمیکنند! البته این سیستم به صورت سفارشی وجود دارد ولی عدم وجود استاندارد این سیستم در یک خودروی ۶ سیلندر واقعا عجیب است .

موتور و گیربکس:

usa_2007_ford_mustang_cpe_2_x_indrvreng_v6premiumcoupe.jpg


این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۴ لیتر که میتواند ۲۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند را در اختیار دارد . حداکثر گشتاور این موتور هم ۳۵۰ پاوند بر فوت در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است .

قدرت این موتور برای این خودرو کاملا کافی بوده و این خودرو از شتاب مناسبی برخوردار است . البته این خودرو یک خودروی ۲+۲ است و حتی با وجود سرنشینان عقب هم کم نخواهد آورد .

البته نباید این نکته را تکذیب کرد که قدرت موتور نسبت به حجم موتور کم است .



البته نصب گیربکس ۵ دنده دستی بر روی خودروی ۱۸۰۰۰ دلاری امری عادی است ولی اگر سازنده از گیربکس ۶ سرعته استفاده میکرد قطعا در قابلیت های موستانگ بی تاثیر نیست .

پایان سخن:

در پایان باید گفت که علت این که نشان اسب به جای علامت فورد بر روی این خودرو است آن است که این خودرویی متمایز از مدل های عادی فورد است !

اما آیا باید دید فورد موستانگ و شورلت کوروت که هر دو از نام های قدیمی هستند و در این بازار حضور دارند (فروش موستانگ ۱۶۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۰۵) آیا از پس شورلت کامارو و دوج چلنجر که قرار است در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ وارد بازار شوند موفق خواهند بود؟

usa_2007_ford_mustang_cpe_2_x_exfrhead_v6premiumcoupe.jpg


usa_2007_ford_mustang_cpe_2_x_incargo_v6premiumcoupe.jpg
 
بالا