arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
طراحی ظاهری:
پاسات از آن دسته اتومبیل هایی است که نامش با مارک کارخانه سازنده مترادف شده . پاسات اتومبیلی است که از دیرباز تا کنون به عنوان الگو و بهترین در کلاس خود شناخته میشده و هم اکنون نیز با عرضه نسل نوین این خودرو با طراحی زیبا " جذاب و مدرن در پی ثابت کردن بیشتر قابلیت های خود است .
فرم چراغ های جلو در این خودروی آلمانی با داشتن قوس کوچکی در قسمت پایین و طراحی ساده اگرچه خیلی مدرن و رادیکال نیست ولی دارای زیبایی است و از آن دسته طرح هایی است که دیر از مد میفتد و باید گفت فولکس در ساختن چنین اتومبیل هایی استاد است .
جلوپنجره این خودرو هم از طرحی ساده و زیبا برخوردار است که در هماهنگی کامل با بدنه است و نمای این خودرو را در جلو زیباتر میکند .
رینگ های اسپرت این خودرو نیز که ۷ پره میباشند از طرحی مناسب و ابعادی برازنده ی این خودرو برخوردار است .
در قسمت عقب به جزء قسمت بال مانند عقب که جذابیت چندانی ندارد و در ظاهر خودرو تاثیر منفی گذاشته بقیه قسمت ها مانند جلو از طرحی هماهنگ و مناسب بهره مند هستند . چراغ ها نیز از طرح مناسبی برخوردار هستند .
در کل سادگی و کارآمدی در این خودرو مشهود است .
طراحی داخل :
طراحی داخلی این خودرو سال های سال برای کیفیت و طراحی خود زبانزد خاص و عام بود و حالا هم جزء بهترین های کلاس است و رقبا به زحمت به اندازه های این کابین میرسند .
سادگی - کیفیت - زیبایی و هماهنگی و ارگونومی بالای کلیدها و ادوات در این خودرو نوید بخش رانندگی روان و با لذتی است . دسته دنده ی اتوماتیک پاسات نیز در برابر قطعات دیگر کابین که همگی با فرم مخصوص فولکس ساخته اند برتر است و خود را به خوبی نشان میدهد و این یعنی رعایت اصول در طراحی زیرا وقتی گیربکس از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است باید توجه بیشتری به آن به نسبت کلیدهای کنترل کولر داد .
فرمان ۴ شاخه ی این فولکس به همراه پوشش کدر کرومی این خودرو سبب میشوند شما یک هماهنگی بین قطعات و خودرو را حس کنید .
ارگونومی نیز در حد مطلوبی قرار دارد و کلیدها به خوبی در دسترس راننده است .
موتور و گیربکس :
این خودرو در بازار آمریکا میتواند به دو نوع موتور بنزینی که یکی ۲ لیتری و دیگری ۶/۳ لیتری است بهره مند شود که گونه ی دوم هب دلیل قدرت بیشتر مورد آزمایش قرار گرفت . ولی مدلی که در ایران وارد خواهد شد از موتور ۲ لیتری فولکس که به سیستم توربوشارژر نیز مجهز است و ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد (در حد ماکسیما ) انتخاب خواهد شد .
مدل مورد آزمایش ما دارای ۲۸۰ اسب بخار است که به گیربکسی ۶ دنده اتوماتیک نیز بهره مند است .
قدرت و کشش هر دو موتور در حد عالی قرار دارد و به خصوص مدل توربو ۲۰۰۰ در دورهای میانی و بالایی عملکرد بهتری دارد .
پایان سخن:
در پایان این خودرو را واقعا یک خودروی پیشتاز در کلاس خود دانست و باید از رقبای آن در بازار جهانی از : هیوندای سوناتا - تویوتا کمری - هوندا آکورد و ... نام برد .
اما در صورت عرضه ی این خودرو در ایران با قیمت معقول قطعا فروش سوناتا و کمری دچار مشکل خواهد شد .