arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
Lamborghini Gallardo LP560-4 2009
در درون خودرو نشسته و پس از روشن كردن و در دنده قرار دادن كليد نقره اي رنگ روي كنسول را فشار داده و سيستم ESP اين خودرو را خاموش ميكنيم در حالي كه پا را بر روي پدال ترمز گذاشته ايم به پدال گاز نيز فشار وارد ميكنيم و قلب وحشي اين خودرو را تا 5000 دور در دقيقه به هيجان در مي آوريم ! پدال ترمز را رها كرده و در حالی که خودرو در حالت کورسا ( مخصوص پیست ) قرار دارد با این گاو وحشی حرکت میکنیم ...
شتاب صفر تا 96 كيلومتر اين خودرو برابر 4/3 ثانيه و 400 متر نيز در 4/11 ثانيه با سرعت 22/204 طي شد . اين در حالي است كه ارقام اعلامي توسط كارخانه براي شتاب صفر تا 96 كيلومتر 7/3 و زمان طي مسافت 400 متر 7/11 ثانيه است ! كسي چه ميداند شايد ايتاليايي ها محافظه كار شده اند !!*؟؟
ظاهر اين خودرو كه استايل y شكل دارد هنوز جذاب و خشن به نظر ميرسد . البته اضافه كردن چراغ هاي led به قسمت عقب كمي ظاهر اين خودرو را در اين بخش متفاوت تر كرده است .
عدد 560 كه براي پسوند اين خودرو انتخاب شده بيانگر قدرت اين اتومبيل به واحد cv ميباشد كه در ايتاليا رايج است . اين واحد اندكي با اسب بخار آمريكايي يا hp متفاوت است به طوريكه اگر قرار بود نام اين خودرو بر اساس hp گذاشته شود به LP552 تغيير مي يافت !
در پشت صندلي راننده موتور 2/5 ليتري تزريق مستقيم اين خودرو كه داراي آرايش سيلندرهاي V10 ميباشد جاگذاري شده است كه اولين نتيجه ي آن به وجود آمدن يك خودروي سنگين است .
زاويه ي بين سيلندرها در اين موتور برابر 90 درجه ميباشد كه خبر از يك موتور پهن در يك اتومبيل پهن ميدهد !
تيمي متشكل از مهندسان لامبورگيني و شركت بوش آلمان تشكيل شد تا دور موتور را به 8500 دور در دقيقه محدود نمايند .
در نتيجه اين موتور 552 اسب بخار را در دور موتور 8000 توليد ميكند و گشتاوري بالغ بر 398 پوندفوت دارد كه در دور موتور 6500 بدست مي آيد كه اين خودرو را به يكي از بهترين اعضا در كلوپ زير 5/3 ثانيه اي ها تبديل كرده است .
تمام 560 اسب بخار قدرت اين خودرو به هر چهار چرخ و توسط جعبه دنده ي الكترونيكي جديد اين خودرو انتقال مي يابد .
لامبورگيني تمامي خودروها را با جعبه دنده ي 6 سرعته ي معمولي عرضه ميكند در حالي كه 90 درصد خريداران گيربكس الكترونيكي راسفارش ميدهند ! و براي ما فهم اين كه چرا خريداران بايد وقت و پول خود را بيهوده براي تعويض دوباره ي گيربكس صرف كنند جاي سوال داشت .
در حالت " كورسا " ( مخصوص پيست ) جعبه دنده ي الكترونيكي اين خودرو دنده ها را نسبت به مواقع عادي 40 درصد سريعتر تعويض ميكند . جعبه دنده ي اين خودرو در مواقع عادي و در درون شهر دنده ها را آرام تر تعويض مينمايد .
LP640 خيلي قويتر و يا سريعتر نيست بلكه اقتصادي تر شده است . با تغييرات شديدي كه بر روي ECU صورت گرفته و استفاده از سيستم تزريق مستقيم سوخت ميزان توليد گاز دي اكسيد كربن 18 درصد كاهش پيدا كرده است .
طبق اعلام شركت ميزان مصرف سوخت اين خودرو در شهر و در هر صد كيلومتر برابر 35/21 ليتر و در جاده 2/10 ليتر ميباشد .
پايان سخن :
اين خودروي 201 هزار دلاري از امكانات و قدرت بسيار مناسبي برخوردار است و حقيقتا شايسته ي عنوان سوپراسپرت ميباشد .
در درون خودرو نشسته و پس از روشن كردن و در دنده قرار دادن كليد نقره اي رنگ روي كنسول را فشار داده و سيستم ESP اين خودرو را خاموش ميكنيم در حالي كه پا را بر روي پدال ترمز گذاشته ايم به پدال گاز نيز فشار وارد ميكنيم و قلب وحشي اين خودرو را تا 5000 دور در دقيقه به هيجان در مي آوريم ! پدال ترمز را رها كرده و در حالی که خودرو در حالت کورسا ( مخصوص پیست ) قرار دارد با این گاو وحشی حرکت میکنیم ...
شتاب صفر تا 96 كيلومتر اين خودرو برابر 4/3 ثانيه و 400 متر نيز در 4/11 ثانيه با سرعت 22/204 طي شد . اين در حالي است كه ارقام اعلامي توسط كارخانه براي شتاب صفر تا 96 كيلومتر 7/3 و زمان طي مسافت 400 متر 7/11 ثانيه است ! كسي چه ميداند شايد ايتاليايي ها محافظه كار شده اند !!*؟؟
ظاهر اين خودرو كه استايل y شكل دارد هنوز جذاب و خشن به نظر ميرسد . البته اضافه كردن چراغ هاي led به قسمت عقب كمي ظاهر اين خودرو را در اين بخش متفاوت تر كرده است .
عدد 560 كه براي پسوند اين خودرو انتخاب شده بيانگر قدرت اين اتومبيل به واحد cv ميباشد كه در ايتاليا رايج است . اين واحد اندكي با اسب بخار آمريكايي يا hp متفاوت است به طوريكه اگر قرار بود نام اين خودرو بر اساس hp گذاشته شود به LP552 تغيير مي يافت !
در پشت صندلي راننده موتور 2/5 ليتري تزريق مستقيم اين خودرو كه داراي آرايش سيلندرهاي V10 ميباشد جاگذاري شده است كه اولين نتيجه ي آن به وجود آمدن يك خودروي سنگين است .
زاويه ي بين سيلندرها در اين موتور برابر 90 درجه ميباشد كه خبر از يك موتور پهن در يك اتومبيل پهن ميدهد !
تيمي متشكل از مهندسان لامبورگيني و شركت بوش آلمان تشكيل شد تا دور موتور را به 8500 دور در دقيقه محدود نمايند .
در نتيجه اين موتور 552 اسب بخار را در دور موتور 8000 توليد ميكند و گشتاوري بالغ بر 398 پوندفوت دارد كه در دور موتور 6500 بدست مي آيد كه اين خودرو را به يكي از بهترين اعضا در كلوپ زير 5/3 ثانيه اي ها تبديل كرده است .
تمام 560 اسب بخار قدرت اين خودرو به هر چهار چرخ و توسط جعبه دنده ي الكترونيكي جديد اين خودرو انتقال مي يابد .
لامبورگيني تمامي خودروها را با جعبه دنده ي 6 سرعته ي معمولي عرضه ميكند در حالي كه 90 درصد خريداران گيربكس الكترونيكي راسفارش ميدهند ! و براي ما فهم اين كه چرا خريداران بايد وقت و پول خود را بيهوده براي تعويض دوباره ي گيربكس صرف كنند جاي سوال داشت .
در حالت " كورسا " ( مخصوص پيست ) جعبه دنده ي الكترونيكي اين خودرو دنده ها را نسبت به مواقع عادي 40 درصد سريعتر تعويض ميكند . جعبه دنده ي اين خودرو در مواقع عادي و در درون شهر دنده ها را آرام تر تعويض مينمايد .
LP640 خيلي قويتر و يا سريعتر نيست بلكه اقتصادي تر شده است . با تغييرات شديدي كه بر روي ECU صورت گرفته و استفاده از سيستم تزريق مستقيم سوخت ميزان توليد گاز دي اكسيد كربن 18 درصد كاهش پيدا كرده است .
طبق اعلام شركت ميزان مصرف سوخت اين خودرو در شهر و در هر صد كيلومتر برابر 35/21 ليتر و در جاده 2/10 ليتر ميباشد .
پايان سخن :
اين خودروي 201 هزار دلاري از امكانات و قدرت بسيار مناسبي برخوردار است و حقيقتا شايسته ي عنوان سوپراسپرت ميباشد .