بهروز وثوقی
Banned
- 2009-05-15
- 0
- 28,977
[FONT="]حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، به روند رو به رشد استانداردسازی در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و افزود : در قانون ارتقای کیفیت خودروها موارد مختلفی در جهت استانداردسازی در صنعت خودرو مطرح گردید که یکی از این موارد، بحث استاندارد سوخت در کشور است چرا که امروز برخی از آلایندگی های موجود به سوخت مصرفی در کشور و برخی نیز به نوع خودروهای تولیدی در داخل بر می گردد.[/FONT] [FONT="]وی در ادامه با تاکید بر رعایت استانداردها به عنوان زیر ساختی بر توسعه صنعت خودرو ،تصریح کرد : امروزه با توجه به اهمیت استانداردسازی در صنعت خودرو، استانداردهای مختلفی در بخش های سوخت ،کیفیت و حتی طراحی پلت فرم ها در دنیا تدوین شده است که به نظر می رسد عدم رعایت آنها از سوی خودروسازان ،قطعا اهداف سند توسعه صنعت خودرو کشور را محقق نخواهد نمود.[/FONT] [FONT="]نماینده شهریار در خانه ملت ،افزود : هم اکنون استانداردهای آلایندگی و سوخت چون یورو 4 و 5 از مباحثی است که چنانچه در خودروهای تولیدی رعایت نشود قطعا در دنیا جایگاهی نخواهند داشت.[/FONT] [FONT="]گروسی افزود : بنابراین علاوه بر تاثیراستانداردها بر مسائل زیست محیطی در داخل ،قطعا این موضوع در توسعه صادرات نیزموثر است به همین جهت به نظر می رسد به منظور توسعه بخش صادرات خودرو ،باید کلیه استانداردها اعم از ایمنی و آلایندگی در خودروهای تولیدی رعایت شوند.[/FONT] [FONT="]وی در ادامه بر لزوم تدوین استاندارد ملی در صنعت خودرو کشور تاکید و ضمن اشاره به تاثیر تدوین این نوع استانداردها بر ارتقای کیفی خودروهای داخلی ، گفت : توجه بر تدوین استاندارد ملی به عنوان هدفی مهم در صنعت خودرو ، از مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و به آن پرداخته شود چه بسا خیلی از موارد استانداردی که امروز در بسیاری از کشورها تدوین شده در راستای منافع داخلی آنها بوده است.[/FONT] [FONT="]وی گفت : باید بحث استانداردهای ملی هدف قرار گیرد به طوری که علاوه بر وجود استانداردهای جهانی ،خودروهای تولیدی در کشور از استانداردهای ملی نیز برخوردار باشند . [/FONT]