arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
بالاخره شرکت میتسوبیشی پرده از نسل چهارم مدل " اوولوشن " برداشت .
این خودرو که با توجه به تجربه ی شرکت میتسوبیشی در مسابقات رالی ساخته و آماده شده بر مبنای مدل عادی لنسر شکل گرفته است .
این میتسوبیشی در ژاپن با نام " اوولوشن ایکس " به فروش میرسد ولی در ایالات متحده آمریکا پسوند " جی اس آر " به آن اضافه شده است .
اگرچه این خودرو نسبت به نسل قبلی اش بزرگتر - سنگین تر و کندتر شده ولی هنوز هم رانندگی با آن خصوصا به دلیل استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک لذت بخش و جذاب است .
مدل جدید اوولوشن که با کد 4B11 شناخته میشود از همان موتور ۴ سیلندر توربوشارژردار استفاده میکند که به سیستم متغیر زمان بندی دوبل سوپاپ ها مجهز شده و میتواند ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ پوندفوت گشتاور تولید نماید .
موتور جدید این خودرو حدود ۵/۱۲ کیوگرم سبک تر از موتور قبلی است .
سعی شده تا با استفاده از آلومینیوم در سقف و سیستم فنربندی وزن کاهش یابد ولی وزن این خودرو نسبت به نسل قبل مقداری افزایش یافته .
مدل " جی اس آر " حدود سال آینده برای فروش آماده میشود و پس از آن مدل " ام آر " عرضه خواهد شد .
پیشبینی میشود قیمت مدل جی اس آر در حدود ۳۰ هزار دلار باشد و قیمت مدل ام آر نیز ۵ هزار دلار بیش از قیمت مدل جی اس آر است .
گیربکس این مدل از نوع ۵ سرعته دستی است ولی مدل ام آر از گیربکس جدید دوکلاچه میتسوبیشی که از نوع تعویض دستی- اتوماتیک ( تیپ ترونیک ) میباشد مجهز خواهد شد .
شتاب صفر تا صد این مدل برابر ۵ ثانیه میباشد که حدود ۴/۰ ثانیه نسبت به مدل ۲۰۰۵ کندتر است .
گیربکس سکوئنتال جدید میتسوبیشی به هیچ وجه سریعتر از انواع دستی نیست چرا که سیستم های کنترلی این گیربکس اجازه ی استفاده از حداکثر سرعت را نمیدهد .
این مدل با کمک لاستیک های سایز ۲۴۵ و رینگ های ۱۸ اینچی میتواند شتاب جانبی در حدود ۹۷/۰ جی را تحمل کند .
میزان تقسیم نیرو در این خودرو به صورت ۵۰/۵۰ میباشد که در صورت نیاز میتواند تا میزان ۸۰/۲۰ نیز تغییر کند .