arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
شركت میتسوبیشی پنجمین خودروساز در كشور ژاپن است و به دلیل سابقه زیاد در ساخت اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه از شهرت بسیار بالایی در دنیا برخوردار است به خصوص در بخش اتومبیل سازی كه با ساخت مدل هایی مانند لنسر و اكلیپس وپاجرو و... توانسته قدرت خود را در صنعت خودرو سازی جهان نشان دهد. با توجه به اینكه نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو (پاجروی ۲۰۰۸ ) به كشور ایران نیز راه یافته تصمیم به آزمایش این خودرو گرفتم.چراغ های بزرگ و نسبتآ كشیده، جلو پنجره طویل و كرومی،پروژكتور های گرد وزیبا و كاپوت با طراحی جدید، باعث شده اند كه دل هر بیننده را ببرد ولی در طراحی پاجروی نسل چهارم مواردی پیدا می شود كه تقلیدی از دیگر اتومبیل ها می باشد.مانند چراغ های جلو كه تركیبی ازسوزوكی و رنجرور است و رینگ های اسپرت كه از طرح تویوتا پرادو برداشته شده است. با نگاه به نمای جانبی خودروفقط باربند و آیینه ها و دستگیره های كرومی جلب توجه می كند ولی هماهنگی طرح خوب از آب در آمده ولی می توان با خرید چهار عدد رینگ اسپورت به زیبایی این ماشین افزود.طراحی عقب نسبت به قبل بهتر شده و با جای زاپاس فوق العاده و قطعه بزرگ آلومینیمی در زیر سپر عقب طراحی نمای عقب را به همراه چراغ های اسپورت عقب فوق العاده زیبا و جذاب كرده و برتر از رقبای دیگر شده است. مدل مورد آزمایش چهار درب بود و همانند نسل سوم كد جی ال اس را داشت و نیمه فول بود و از داشبورد و كابینی ساده ولی زیبا و هماهنگ بر خوردار بود ولی تجهیزات آن با توجه به مدل خودرو و كلاس آن كافی بود و می توان گفت كه لیست كاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند asc و هشت عدد كیسه srs ای بی اس و ئی بی دی سان روف و چنجر و تهویه دیجیتال اتوماتیك و... را داشت و در كل از نظر تجهیزات با توجه به قیمت میتسو بیشی پاجرو می توان آن را مناسب ارزیابی كرد.
از روی نوشته زیر پنجره در مدل چهار درب می توان به این مسئله پی برد كه این اتومبیل suv ژاپنی پیشرانه ای به حجم ۳/۸ لیتر دارد ولی اگر اطلاعات دقیق تربخواهید باید بدانید كه موتور اتومبیل مورد آزمایش حجم ددقیق ۳۸۲۸ سی سی دارد و توان آن هم ۲۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۹۰۰ است و گشتاوری برابر ۳۵۰ نیوتن متر دارد كه در دو.ر پایین ۲۵۰۰ این نیروی تورك حاصل می شود. این پیشرانه جدید میتسوبیشی از نوع ۶ سیلندر با آرایش وی شكل است و بر روی درپوش آن mivec نوشته شده كه صحبت از استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها دارد كه این نوع (mivec) مختص كارخانه میتسوبیشی است و سخن پایانی اینكه این خودروی ۷۰ میلیونی قطعآ می تواند رقیبان خود را دركشور به راحتی شكست دهد و این مسئله كاملآ واضح و روشن است و نیازی به فكر كردن و شك كردن ندارد چون میتسوبیشی امتحان خود را خیلی وقت است كه پس داده است.
از روی نوشته زیر پنجره در مدل چهار درب می توان به این مسئله پی برد كه این اتومبیل suv ژاپنی پیشرانه ای به حجم ۳/۸ لیتر دارد ولی اگر اطلاعات دقیق تربخواهید باید بدانید كه موتور اتومبیل مورد آزمایش حجم ددقیق ۳۸۲۸ سی سی دارد و توان آن هم ۲۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۹۰۰ است و گشتاوری برابر ۳۵۰ نیوتن متر دارد كه در دو.ر پایین ۲۵۰۰ این نیروی تورك حاصل می شود. این پیشرانه جدید میتسوبیشی از نوع ۶ سیلندر با آرایش وی شكل است و بر روی درپوش آن mivec نوشته شده كه صحبت از استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها دارد كه این نوع (mivec) مختص كارخانه میتسوبیشی است و سخن پایانی اینكه این خودروی ۷۰ میلیونی قطعآ می تواند رقیبان خود را دركشور به راحتی شكست دهد و این مسئله كاملآ واضح و روشن است و نیازی به فكر كردن و شك كردن ندارد چون میتسوبیشی امتحان خود را خیلی وقت است كه پس داده است.