arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
فراری FXX یک مدل کاملاً متفاوت از این کمپانی است که مدل انزو در برابر این سوپر اتومبیل اسپرت حرفی برای گفتن ندارد. این سوپر اسپرت که فقط 29 دستگاه از آن تولید شده با قیمتی حدود 92/1 میلیون دلار در اختیار خریداران ویژه قرار خواهد گرفت.
مدل FXX که باید آن را سوپر انزو نامید از یک موتور نیرومند V12 به حجم 6262 سی سی با توان تولیدی 789 اسب بخار در دور موتور 8500 دور در دقیقه بهره می گیرد در ضمن تمامی مشخصه های لازم برای عبور از خیابانهای معمولی شهر را داراست با این وجود فاقد چراغهای راهنما بوده و گیربکس آن نیز شباهتی به گیربکس اتومبیل های غیر مسابقه ندارد.
تایر های این ابر انزو که بر روی رینگهای 19 اینچی سوار شده اند ساخت کمپانی بریجستون می باشد. نیروی موتور FXX توسط یک گیربکس که تعویض دنده های آن از طریق پدالهایی است که بر روی فرمان قرار گرفته اند به چرخها می رسد و اینگونه زمان تعویض دنده ها به کمتر از یکصد هزارم ثانیه تقلیل پیدا کرده که از این نظر می توان گفت به چابکی اتومبیل های فرمول یک می باشد.
یک سیستم آیرودینامیکی فعال با استفاده از شش تحریک کننده ی کامپیوتری برای این فراری تعبیه شده که چنانچه سرعت حرکت به بالاتر از 250 کیلومتر برسد باعث بروز تغییراتی می شود که این تغییرات عبارتند از تغییر جهت حرکت باد در زیر اتومبیل, کاهش ارتفاع اتومبیل و افزایش میزان فشار عمودی بر اتومبیل و بخصوص قسمت عقب آن به میزان 40 درصد بیش از مدل انزو.
از دیگر تغییراتی که در جهت بهینه سازی مدل انزو به عمل آمده می توان از دیسک های ترمز سرامیکی که محصول جدید برمبو است نام برد و کاهش وزن 100 کیلو گرمی نسبت به انزو یعنی به عبارتی وزن FXX به کمتر از 1230 کیلو گرم رسیده است و طبق اعتقاد مدیر پروژه آن شتاب صفر تا 96 کیلومتر (0 تا 60 مایل) آن رقمی در حدود 8/2 ثانیه است تقریباً معادل یک فراری فرمول یک.
1024*768
مدل FXX که باید آن را سوپر انزو نامید از یک موتور نیرومند V12 به حجم 6262 سی سی با توان تولیدی 789 اسب بخار در دور موتور 8500 دور در دقیقه بهره می گیرد در ضمن تمامی مشخصه های لازم برای عبور از خیابانهای معمولی شهر را داراست با این وجود فاقد چراغهای راهنما بوده و گیربکس آن نیز شباهتی به گیربکس اتومبیل های غیر مسابقه ندارد.
تایر های این ابر انزو که بر روی رینگهای 19 اینچی سوار شده اند ساخت کمپانی بریجستون می باشد. نیروی موتور FXX توسط یک گیربکس که تعویض دنده های آن از طریق پدالهایی است که بر روی فرمان قرار گرفته اند به چرخها می رسد و اینگونه زمان تعویض دنده ها به کمتر از یکصد هزارم ثانیه تقلیل پیدا کرده که از این نظر می توان گفت به چابکی اتومبیل های فرمول یک می باشد.
یک سیستم آیرودینامیکی فعال با استفاده از شش تحریک کننده ی کامپیوتری برای این فراری تعبیه شده که چنانچه سرعت حرکت به بالاتر از 250 کیلومتر برسد باعث بروز تغییراتی می شود که این تغییرات عبارتند از تغییر جهت حرکت باد در زیر اتومبیل, کاهش ارتفاع اتومبیل و افزایش میزان فشار عمودی بر اتومبیل و بخصوص قسمت عقب آن به میزان 40 درصد بیش از مدل انزو.
از دیگر تغییراتی که در جهت بهینه سازی مدل انزو به عمل آمده می توان از دیسک های ترمز سرامیکی که محصول جدید برمبو است نام برد و کاهش وزن 100 کیلو گرمی نسبت به انزو یعنی به عبارتی وزن FXX به کمتر از 1230 کیلو گرم رسیده است و طبق اعتقاد مدیر پروژه آن شتاب صفر تا 96 کیلومتر (0 تا 60 مایل) آن رقمی در حدود 8/2 ثانیه است تقریباً معادل یک فراری فرمول یک.
1024*768