پایان همکاری گوگل با تبلیغات*کنندگان چینی


asemon

مدیر بازنشسته
2009-10-06
1,116
1,245
63
Multimedia_pics_1389_4_IT_23.jpg
گوگل در جدیدترین پس*رفت پس از به بن*بست رسیدن با دولت چین بر سر سانسور، به همکاری با دو تبلیغات*کننده چینی پایان داد.

این خبر پس از این منتشر شد که طبق جدیدترین آمار اعلام شده، سهم گوگل در بزرگ*ترین بازار آنلاین جهان پس از تهدید به خروج از چین، کاهش یافته است.
به گفته سخنگوی گوگل در چین، این غول اینترنتی به همکاری با یونیورسال اینترنت مدیا و شیان ویهوا نت ورک که دو سازمان تبلیغاتی بزرگ هستند و با گوگل در شرق و شمال غربی چین همکاری می*کردند، پایان داد.
به*دنبال تهدید گوگل به خروج از چین بر سر سانسور محتوا در سایت این شرکت و مطرح شدن احتمال تعطیلی google.cn، گروهی متشکل از 27 سازمان تبلیغاتی چینی در نامه*ای به گوگل خواستار مذاکره برای جبران خسارت درصورت ضررهای احتمالی حاصل از اختلاف گوگل با دولت این کشور شده بودند.
سهم گوگل از بازار آنلاین چین از 30.9 درصد در سه ماهه اول به 24.2 درصد در سه ماهه دوم تنزل کرده است، در حالی که موتور جست*وجوی بایدو با رشد سهمش به 70 درصد در سه ماهه دوم، برتری*اش را افزایش داده است.
طبق اعلام وب سایت گوگل، این شرکت اکنون با بیش از 20 سازمان تبلیغاتی در چین همکاری تجاری دارد.
 
بالا