در حالیکه قوانین سخت واردات خودرو باعث شده تا قیمت برخی از خودروهای وارداتی حتی تا 4 برابر قیمت کارخانه در داخل کشور ارائه شود، با این حال شاهد ورود روزافزون بعضی از خودروهای لوکس در کشور هستیم...
به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتینیوز، در حالیکه قوانین سخت واردات خودرو قیمت برخی از خودروهای وارداتی حتی تا 4برابر قیمت کارخانه در داخل کشور ارائه می شود، با این حال شاهد ورود روزافزون بعضی از خودروهای لوکس در کشور هستیم. طبق گزارشات موثق بعد از پورشه و مرسدس بنز، صحبت از حضور رسمی «مازراتی» و «آلفارومئو» در بازار خودروی ایران است. این درحالیست که آمار گمرک کشور در چند ماه اخیر نشان از واردات چندین دستگاه از این خودروها را دارد.
علاوه بر مازراتی و آلفا رومئو،خودروهای «گیلی» ، «سوزوکی کیزاشی» و «فراری» از خودروهای لوکسی هستند که در آبان ماه به کشور وارد شده اند.در ادامه خبر تصاویر این خودروها نشان داده شده است. توجه داشته باشید که منظور از قیمت هر دستگاه خودرو، قیمت خودرو در کشور مبدا است که در ایران تقریبا 100درصد بر قیمت خودروها افزوده میشود. البته به تناسب تقاضا در ايران اين قيمت افزايش چشمگيرتري مييابد. براي نمونه خودروي «اف.ج كروزر» از محصولات كارخانه تويوتا كه حدود 27هزار دلار قيمت دارد با احتساب 100 درصد گمركي بايد قيمتي حدود 55 تا 60 ميليون تومان با احتساب 100 درصد گمركي داشته باشد اما اين خودرو در نمايشگاههاي تهران بين 110 تا 120 ميليونتومان فروخته ميشود.
نام خودرو : GEELY مبدا واردات: ژاپن قیمت هر دستگاه : 62/950/000 ریال
نام خودرو : maserati quattroporte مبدا واردات: امارات متحده عربی قیمت هر دستگاه : 744/200/000 ریال
نام خودرو : alfaromeo mito + alfaromeo julieta مبدا واردات : ایتالیا قیمت هر دو دستگاه : 310/555/311 ریال
نام خودرو : suzuki kizashi مبدا واردات : ژاپن قیمت هر دستگاه : 218/306/933 ریال
نام خودرو : Ferrari 458 مبدا واردات : امارات متحده عربی قیمت هر دستگاه : 1/759/911/277
نام خودرو : TOYOTA AVOLON مبدا واردات : ژاپن قیمت هر دستگاه : 462/912/622 ریال
خودروهای SUV همیشه در میان دیگر مدل خودروها از احترام بیشتری برخوردار بودهاند و بیش از دیگر خودروها توجه را به خود جلب میكردند. پیشرفت صنعت خودرو هم باعث شدهاست كه مدلهای SUV جدید و زیبایی توسط بسیاری از شركتهای بزرگ خودروسازی به بازار خودرو روانه شوند. در این میان میتوان به خودروهای شاسیبلند بنز و بی.ام.و اشاره كرد كه مشتریان بسیاری را به خود جلب كردهاست. در بازار خودرو اما هر از گاهی خودرویی خاص به بازار عرضه میشود كه تمام توجهات را به خود جذب میكند. یكی از این خودروها كادیلاك SRX است كه مدل 2010 آن به تازگی به صورت گذر موقت وارد كشور شدهاست. شاید در این مدت گذر موقتهای زیبا و لوكس بسیاری وارد كشور شدهباشند اما یك نگاه به خودرو شاسیبلند كادیلاك كافیاست تا دریابیم كه بحث این خودرو از دیگر گذر موقتهای كشور جداست.
شاید بتوان SRX را جزو معدود خودروهای شاسیبلندی دانست كه واقعا لوكساند. البته لوكس بودن و تجملی بودن این خودرو به هیچ عنوان روی قدرتمندی و توان آن تاثیر منفی نگذاشتهاست. از همین رو كادیلاك شاسیبلند توانسته است از تمام تستهای قدرتی سربلند بیرون بیاید و نام خود را در میان خودروهای لوكس شاسیبلند پر قدرت نظیر GMC و... جای دهد.
گفتنیاست كه ساخت و تولید این مدل خودرو به سال 2004 باز میگردد. این خودرو در اولین سال تولید توانست 5 هزار مشتری را به خود جذب كند. در عین حال اما نقصهای فنی این خودرو و تمایل به توانمندسازی بیشتر آن باعث شد كه طراحان SRX همچنان به بازنگری كلی در خصوصیات این خودرو بپردازند. بنابراین تا سال 2010 چند مدل دیگر از این خودرو ساختهشد و در سال 2010 آخرین نسخه آن با ظاهری تقریبا جدید به بازار آمد و توانست 51 هزار مشتری را شیفته خود كند. مدل 2010 این خودرو ظاهری لوكستر و جذابتر دارد. چراغهای كشیده و پهن این خودرو توانسته به آن ظاهری قوی و قدرتمند ببخشد. همچنین بدنه تخممرغی شكل خودرو باعث شدهاست كه قابلیتهای آیرودینامكی آن بیشتر از قبل شوند. خطوط كم بدنه این خودرو هم ظاهری كلاسیك به این خودرو بخشیدهاست اما حقیقتا چیزی از لوكس بودن و مد روز بودن آن كم نكردهاست. داخل این خودرو هم پر از مظاهر لوكس و جذاب و در عین حال اسپرت است. تودوزی كرم رنگ چرمی این خودرو همراه با داشبورد چوبی و یكدست آن هم تلفیقی از خودروهای كلاسیك و مدرن را ارائه دادهاست. با تمام این تفاسیر اما شاید بحران اقتصادی آمریكا باعث شود كه مردم آمریكا كمی از خودروهای آمریكایی رویگردان شوند.