کاین.اس، یک پورشه استثنائی/ گزارش تصویری


arash3400

کنترل
2009-03-26
9,700
37,570
45
کاین.اس، محصول تلاش پورشه برای ترکیب ظرفیت و قدرت خودروهای شاسی بلند با سرعت و توان هدایت فوق*العاده اتومبیل*های اسپرت است. فناوری*های پیشروی بسیاری در تولید این کراس*اوور لوکس به کار گرفته شده*اند.



محبوبه عمیدی: طی سال*های اخیر، خودروسازان متعددی تلاش کرده*اند، ظرفیت خودروهای شاسی بلند را با قدرت کنترل و سادگی هدایت خودروهای درون*شهری تلفیق کنند اما پورشه می*خواهد ظرفیت و قدرت این اتومبیل*ها را با کنترل و هدایت فوق*العاده اتومبیل*های اسپرت ترکیب کرده و در اختیار خریدارانش قرار دهد. نتیجه این ادغام، پورش کاین*.اس 2011 است که به فناوری*های تازه در کنار پایداری و قدرت کنترل فوق*العاده تجهیز شده و می*تواند رقیب تازه*ای برای نمونه*های مهاجمی مانند 911 باشد.
10-11-8-1728271.jpg


به گزارش سی.نت، در این خودرو که سال 2011 وارد بازار خواهد شد، ویژگی*های منحصربه*فردی مانند کنترل گشتاور نیرو در هر 4 چرخ اتومبیل، افزایش کمی این گشتاور در چرخ*های خارجی اتومبیل حین دور زدن و به کارگیری نقشه*های سه*بعدی استثنائی در سیستم ناوبری خودرو پیش*بینی شده است.
10-11-8-173032.jpg


پورش کاین.اس نیز از موتور نمونه*های پیشین آن استفاده می*کند با این تفاوت که سیستم 4WD یا محرک تمامی چرخ*های آن پیشرفته*تر شده و فناوی*های تازه*ای در بخش کنترل و هدایت آن به کار گرفته شده*اند.
10-11-8-1730573.jpg


توان موتور تزریق مستقیم و 8 سیلندر این خودرو با ظرفیت 4.8 لیتر، 400 اسب بخار خواهد بود که گشتاور نیرویی معادل 500 نیوتن*متر تولید خواهد کرد. مصرف سوخت این خودرو در شهر 14.7 لیتر و در بزرگراه*ها معادل 10.7 لیتر خواهد بود که این مصرف برای موتور قدرتمند کاین.اس، قابل*قبول و از لحاظ اقتصادی مقرون*به*صرفه است.
moto.jpg


این اتومبیل شاسی بلند به خوبی برای 5 سرنشین طراحی شده و علاوه بر این فضای کافی برای صندوق عقب نیز پیش*بینی شده است.
cargo.jpg


این ردیف لامپ*های ال.ای.دی به بخشی از زبان تازه طراحی در پورشه تبدیل شده است.
led.jpg


سیستم تعلیق قوی و گسترده*ای که برای این خودرو پیش*بینی شده، هدایت اتومبیل در جاده*های خاکی، سنگلاخ و شرایط نامساعد را تسهیل* کرده و گذر از پیچ*های تند را به مراتب ساده*تر می*کند. حالت تعلیق برای گذر از مناطق کوهستانی برای این خودرو پیش*بینی شده و علاوه بر این پورشه به سیستم محرک تمامی چرخ*ها، کنترل گشتاور را نیز افزوده است. در حداکثر ارتفاع تعریف*شده برای سیستم تعلیق و کمک*فنرهای گازی، اتومبیل حداکثر فاصله را با زمین خواهد داشت. حداقل این فاصله تنها برای بارگیری ساده*تر صندوق عقب مناسب است.
tire.jpg


همانطور که مشاهده می*کنید، کاین.اس هنوز هم یک اتومبیل لوکس است. روکش صندلی*ها از چرم تهیه شده و در بسیاری از بخش*های داخلی آلومینیوم استفاده شده است.
lux.jpg


برای حفظ ظاهر اسپرت این اتومبیل در بخش هدایت و کنترل آن از دورسنج و سرعت*سنج استفاده شده است. با به کارگیری نمایشگرهای گوناگون و فناوری*های تازه، تلاش شده تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده در یک بخش متمرکز در اختیار او قرار بگیرد. این نکته باعث می*شود فرد تمرکز بهتری برای درک شرایط جاده داشته باشد.
sport.jpg


در کنار اطلاعات ناوبری، بخشی برای نمایش تلفن*ها و وضعیت سیستم صوتی اتومبیل پیش*بینی شده است.
adio.jpg


برای این خودرو جعبه*دنده اتوماتیک هشت*سرعته پیش*بینی شده است. این گیربکس جدید و اختصاصی سرعت*گرفتن در بزرگراه*ها را ساده*تر می*کند.
gear.jpg


سیستم ناوبری اختصاصی این اتومبیل نه*تنها ارتفاع ساختمان*ها در مرکز شهر را نشان می*دهد، بلکه می*تواند اطلاعات توپوگرافی در طبیعت و ارتفاع کوه*ها را روی صفحه به نمایش بگذارد.
navy.jpg


این اتومبیل از اطلاعات ترافیکی استفاده می*کند تا به شکل دائمی بتواند بهترین مسیر و حداقل حجم ترافیک را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند.
jam.jpg


سیستم تلفن این اتومبیل می*تواند تمامی شماره*های تماس موجود در گوشی*های زوج*شده را فهرست کرده و آنها را روی صفحه ال.سی.دی خود قابل دسترس کند.
phone.jpg


بعضی از رادیوهای ماهواره*ای نیز در دسترس خواهند بود. استفاده از آنها بسیارساده است.

radio.jpg


رابط کاربر کاین.اس با آی*پاد نیز یکپارچه شده و اجازه جستجو در میان آلبوم*های موسیقی را به فرد می*دهد.
ipad.jpg


یک نقشه حرارتی برای بخش کنترل و هدایت کاین.اس پیش*بینی شده که از حسگرهایی برای تشخیص اجسام اطراف اتومبیل استفاده می*کند. علاوه بر این کاین.اس به یک دوربین نمای پشت برای رؤیت نقاط کور مجهز خواهد شد.
heat.jpg


در نهایت می*توان سیستم فعال تعلیق و کمک*فنرهای گازی کاین که امکان تغییر حالت حرکت به راننده می*دهند را در کنار نقشه*های توپوگرافی و سه*بعدی مورد استفاده در سیستم ناوبری این خودرو از مزیت*های آن برشمرد. اما نمی*توان تبدیل کند گشتاور نیرو توسط گیربکس را حین دور زدن نادیده گرفت؛ یا رابط کاربر بخش هدایت و کنترل را مخصوصا از لحاظ بصری، تحسین*برانگیز دانست.

روی*هم*رفته باید پورش کاین.اس را یک کراس*اوور تلفیقی با رگه*هایی نمایان از اتومبیل*های اسپرت این شرکت و فناوری*های فوق*العاده برای هدایت و کنترل آن معرفی کرد.
 
بالا