گزارشی از تنها بی ام و 2002 شهری ایران با موتور M Power


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
بی ام و 2002 اتومبیل محبوبی که از دهه 70 تا به الان هنوز طرفداران پر و پا قرص خودش را حفظ کرده با اینکه این اتومبیل کلاسیک محسوب می شود ولی هنوز هم دوستانی هستند که به سراغ آماده سازی این ببر وحشی آن سالها می روند و هنوز هم بی ام و 2002 های اسپرت شده در خیابان مانند مدال می درخشند و این اتومبیل کوچک اما پرقدرت از سال هایی که اعرابیان و علی طبا و جنیدی و شرقی با آن می راندند تا به امروز پرخاطره ترین اتومبیل این کشور در مسابقات قهرمانی می باشد و تا به امروز هم در کلاس آزاد حضور دارند و یک دستگاه از آنها هم که بدجوری به زیر تیغ جراحی رفته تا در مسابقات بعد به امید خدا اگر حضور یافت تازه قدرت بی ام و را به کلاس آزاد نشان دهد منتظر هیولاترین اتومبیل و 2002 کلاس آزاد باشید!

این اتومبیل مورد بحث که از تک بودنش صحبت شد واقعا کلمه تک برازنده این اتومبیل است از سقف Baur این اتومبیل شما حساب کنید تا موتور MPOWER وترمز های چهار دیسک و جلوپنجره ای که به چهار چراغ مبدل شده و صندلی های ریکارو و درهای ریموتی و ... درست است که این اتومبیل فول امکانات اسپرت را دارد و تنها بی ام و 2002 است که موتور آن Mpower است ولی این امکانات با توجه به این که این اتومبیل تک هستش از کلاسیک بودن این اتومبیل کم کرده و دیگر به آن صورت حالت کلکسیونی ندارد به قول آقای صدوقیان شاید اتومبیل اسپرت کلکسیونی محسوب شود!

2083_1230705845.jpg

این اتومبیل چند وقت برای رفع اشکال در موسسه Pc به سر می برد! چون متاسفانه با دوستان که صحبت می کردم می گفتند که این اتومبیل چند جای دیگر کارهای آن انجام شده و اشکالات زیادی هم داشته و نکته جالب توجه این است که برای صاحب آن که آقای محمد آقایی هستند 37 میلیون تومان تمام شده است!!!

2083_1230706246.jpg


از زمان جمع شدن این اتومبیل اگر به شما بگویم واقعا تعجب می کنید شما باورتان می شود که یک 2002 در طول 3 سال جمع شود؟؟؟!!! البته این نکته از قلم نیفتد که بدنه وداخل این اتومبیل واقعا زیبا جمع شده، موتور S14که روی آن setup شده با توجه به اینکه باید این اتومبیل بیشتر از اینها قوی باشد ولی متاسفانه این اتومبیل به این شکل نبود و در دورهای بالا فشار زیادی به موتور این اتومبیل می آمد و لرزش اتاق آن صد چندان می شد و واقعا راه رفتن این اتومبیل در خور یک S14 نبود !

2083_1230705958.jpg


این اتومبیل زیبا که مدل 75 است یکی از 3 بی ام و 2002 با سقف Baur در ایران است که مجهز به موتور MPOWER است از محسنات دیگر این خودرو این است که اتومبیل از نظر لوازم حتی سپر و... به حد صفر تبدیل شده و تمامی لوازم این اتومبیل نو هستند در بحث زیر بندی از کمک های قابل تنظیم بهره می برد و میل تعادل های این اتومبیل تعویض شده که باز هم رینگ های 16 اینچی BBS به دلیل اینکه برای این اتاق بزرگ است سواری این اتومبیل را تحت تاثیر قرار داده است

2083_1230706129.jpg


2083_1230706166.jpg


این اتومبیل از گیربکس 6 سرعته که دنده یک آن پایین (جای دنده 2 ) قرار می گیرد از نکات جالب دیگر این است که دف اشپیل دار این اتومبیل با توجه به موتور M که روی این اتومبیل است به قول حسین صدوقیان این اتومبیل را خوراک حرکت نمایشی کرده به طوری که با کمترین فشار این اتومبیل به زیبایی روی آسفالت می چرخد

در بحث تخلیه این اتومبیل اگزوز تک دارد که به این مدل خورانده شده چون 2002 اگزوز دوبل از زیر اتاقش رد نمی شود و این اگزوز هم صدایی زیبا و دلنشی به اتومبیل بخشیده است


2083_1230706204.jpg


در بحث داخل اتومبیل هم که بسیار تمیز و زیبا است و غربالک اسپرت و صندلی های اسپرت ریکارو حکایت از اسپرت بودن کابین این اتومبیل می کند

2083_1230706282.jpg

2083_1230706317.jpg


در بحث ظاهری هم که چهار چراغ شدن جلوی این اتومبیل واقعا از حالت اسپرت این اتاق کاسته و نمای کلاسیک به این اتومبیل بخشیده که این نمای کلاسیک هم باز تحت تاثیر درهای ریموتی و رینگ های BBS و آیینه بغل ها مدل کالیفرنیا که ساخته شده شرکت ویتالونی ایتالیا هست قرار گرفته که باز این نکته هم از نکات جالب این اتومبیل است!

2083_1230706048.jpg


ولی در کل این اتومبیل یکی از زیباترین 2002های ایران است و حالا بحث های موتور آن به کنار ولی 2002 به این تمیزی واقعا کم است و این اتومبیل زیبایی ظاهری خود را مدیون رنگ سبز بدنه و رنگ مشکی سقف خود است که حالت بسیار استثنائی به این اتومبیل بخشیده است و این اتومبیل از توانایی ها و اسپرت بودن ذاتی بی ام و حتی در سال های دور صحبت می کند
 
بالا