190 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 25 سال در انتظار نوسازی


2009-05-15
0
28,977
Shell_default%5CSite_Logo.jpg
[FONT=&quot]به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه تعاونی حمل بار از ابلاغ دستورالعمل واردات کامیون های دست دوم خارجی خبر داد و گفت: این دستورالعمل ها برای شرکت های حمل و نقل جاده ای ابلاغ شده است به شکلی که بر اساس این دستورالعمل این شرکت ها ملزم به سرمایه گذاری به منظور خرید کامیون های دست دوم و در اختیار قرار دادن آنها به متقاضیان می باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]خان بلوکی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو بر ضرورت تدوین ضوابط مشخص از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص اجرای این امر برای شرکت های حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و افزود: از آنجایکه این شرکت ها به منظور تحقق امر فوق، سرمایه گذاری لازم نمی نمایند و دائماً منتظر دریافت حمایتها و تسهیلات دولتی می باشند ، از اینرو لازم است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضوابط و قوانین خاصی را به منظور تحقق صحیح این مهم تعریف و تدوین نماید.[/FONT]
[FONT=&quot]وی متذکر شد: در صورتیکه کنترل و نظارت دقیق و مستمری بر عملکرد این شرکت ها صورت نپذیرد ، امر مزبور به شکل نا صحیصی اجرایی می گردد و نتایج مورد انتظار را حاصل نخواهد کرد به طوریکه موجب می شود قیمت یک دستگاه کامیون دست دوم خارجی برای متقاضیان بیشتر از قیمت یک دستگاه کامیون نو تمام شود.[/FONT][FONT=&quot]وی اجرایی شدن امر فوق را در راستای نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور (کامیون های فرسوده) بسیار موثر دانست و اظهار داشت: چنانچه این امر تحقق یابد ، مسلماً تحول بزرگی در سیستم حمل و نقل بار ایجاد خواهد شد و اکثر کامیون های فرسوده در خلال اجرای این طرح به مرحله نوسازی می رسند.[/FONT][FONT=&quot]نکته مهمی که خان بلوکی در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد این می باشد که قیمت تمام شده جهت خرید یک دستگاه کامیون دست دوم خارجی با کیفیت ، مبلغی معادل 60 میلیون تومان می باشد که متاسفانه برخی از شرکت های حمل و نقل جاده ای با اقداماتی که انجام می دهند این رقم را به 130 میلیون تومان ارتقاء و کامیون های مزبور را در اختیار رانندگان قرار می دهند. این درحالیست که قیمت یک دستگاه کامیون نو خارجی 170 میلیون تومان می باشد.[/FONT][FONT=&quot]رئیس اتحادیه حمل بار حذف فروش بارنامه که توسط شرکت های حمل و نقل جاده ای مجوز آن به رانندگان داده می شود را به عنوان عاملی بسیار موثر در راستای مرتفع شدن معضلات و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت رانندگان کامیون عنوان کرد.[/FONT][FONT=&quot]به گفته وی، هم اکنون حدود 190 هزار دستگاه کامیون فرسوده با عمر بیش از 25 سال در کشور وجود دارد که منتظر اجرای طرح نوسازی می باشند.[/FONT][FONT=&quot]وی در پایان با بیان این مطلب که هنور هیچگونه ثبت سفارشی در راستای واگذاری کامیون های دست دوم خارجی صورت نپذیرفته، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر مدیران محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این امر به شکلی مطلوب محقق گردد تا موجبات ضرر و زیان را برای رانندگان فراهم نیاورد[/FONT]
 

پیوست‌ها

بالا