Hummer H3، ظاهر نظامی، کارکرد شهری


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
هنگامی که جنرال موتور از مدل H3 که نمونه کوچک شده خودروهای H2 و H1 است پرده برداشت، بنیان گذاران صنعت اتومبیل همگی شوکه شدند، بسیاری تصور می کردند که خودرو با مدل های قبلی Hummer متفاوت است، اما مدیران Hummer به گونه ای دیگر اندیشه بودند. به تصور آنها H3 محصولی هماهنگ با زمان بود که تعداد بیشتری از مردم قادر به خرید آن بودند. H3 پنج سرنشینه از دسته خودروهای SUV است که در سال 2006 تولید شد و از لحاظ طرح تا حدودی از مدل نظامی Hummer پیروی می کند، اما با دارا بودن ویژگی های ********** خوانده های بزرگترخود ( H2 و H1 ) تمام آنها را مات می کند.
از آنجایی که قدرت در H3 حرف اول را می زند، مهندسین مصمم شدند این خودرو را مطابق با طرح های از پیش آزمایش شده خودروهای SUV طراحی کنند. جعبه دنده ها و موتور این خودرو با نمونه قبلی تفاوتی ندارد، اما 10 درصد کاهش در قطعات بکار رفته در آن به چشم می خورد. شاسی H3 برگرفته از طرح Chevrolet Colorado / GMC Canyon می باشد. این خودرو در خط مونتاژ شورلت تولید می گردد.

بدنه خارجی

با وجود آنکه طرح اتومبیل به جهت تطابق با کاربردهای شهری اندکی ملایم تر شده است اما در اولین نگاه می توان پی برد که صد در صد Hummer می باشد، زیرا هنوز ابعاد عظیم الجثه Hummer را حفظ کرده است. نیم رخ مربع شکل آن، برآمدگی های کوتاه و تایرهای بزرگی که در گلگیر جا سازی شده اند همگی این موضوع را اثبات می کنند. H3 به مدل های تقویت شده نیز شباهت دارد.
قسمت جلویی با لایه های تراشیده کاملا تخت شده و شیشه ها و پنجره جلو کاملا باریک هستند. چراغ های گرد جلویی داخل شکاف مستطیل شکل جای دارند و چراغ های راهنما مستقل در گوشه ها قرار دارند. کاپوت باریک آن شباهت زیادی به H1 و H2 دارد و نکته بارز این خودرو وجود یک جفت ********** هواست که در پایه شیشه جلو جا سازی شده و هوای آزاد را به داخل موتور می فرستند. در مقایسه با H2 ، H3 16.9 اینچ در طول و 6 اینچ در ارتفاع کوتاهتر است. به علاوه 6.5 اینچ هم باریک تر از H2 است. این مدل mm 4.742 طول و mm 2.17 عرض دارد و از این جهت به Grand Cherokee Jeep و BMW X5 شباهت زیادی دارد. از مشخصات دیگر این اتومبیل می توان به درهای فلزی ساده در طرفین و یک در که به بیرون باز می شود و بر روی آن چرخ جا سازی شده، در قسمت عقب اشاره کرد.
صفحات آلومینیومی محافظ، سپرهای جلو و عقب استیل، فلاپ های جلو و عقب از وجوه تمایز این خودرو به حساب می آیند.
H3 SUV با وجود آنکه فاصله بین چرخ های آن mm2.842 است بسیار کوچک به نظر می آید.
تایرهای Good year RT/S265/75R این خودرو هم بر روی چرخهای آلیاژی 16 اینچی آن سوار می شوند.

داخل اتاق

داخل کابین H3 از مواد با کیفیت استفاده شده است. فرمان با روکش چرم و دسته دنده با جنس آهن صیقل داده شده در قسمت سر آن می باشد. در مدل تستی H3 از چرم با مخلوطی از کروم در روکش کردن صندلی ها استفاده شده است. دکمه های پر کاربرد همچون دکمه سیستم تهویه، گرما ساز و سایر دکمه های وابسته در مکان بسیار مناسب برای دسترسی آسان قرار گرفته اند.

گروه پیشرانه

پیشرانه H3 طوری طراحی شده تا بتواند بیشتر نیازهای برون جاده ای را برآورده سازد و در طراحی آن سرعت و شتاب در مراحل بعدی قرار داده شده اند. پیشرانه این مدل Vortec نام داشته و دارای 5 سیلندر خطی با حجم 3500 سی سی میباشد که قدرت و مصرف سوخت پایینی را ارائه می سازد. این پیشرانه همچنین دارای سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها می باشد.
این پیشرانه قدرتی معادل 220 اسب بخار را در 5600 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 330 نیوتن متر را در 2800 دور در دقیقه تولید می کند. مدل تستی H3 دارای یک جعبه دنده Hydra-Matic 5 سرعته اتوماتیک 4 حالته می باشد. H3 به جز پیشرانه قوی و بدنه استیل دارای یک سری تجهیزات ایمنی از قبیل ایربگ ها و ساختار خاصی که مانع از ورود ضربه به داخل اتاق در تصادفات می شود می باشد. اما این خودرو از سیستم های امنیتی ویژه ای بهره می برد. یک صفحه استیل قوی قسمت مسافرین را احاطه کرده و تا ستون A و سقف ادامه می یابد. ستون های D و صفحات زیرین درهای اتومبیل هم از این قاعده مستثنی نیستند.

رانندگی
روی کاغذ، موتور 3.5 لیتری که 220 اسب بخار انرژی تولید می کند، برای این خودروی 2136 کیلو گرمی ناکافی به نظر می آید. ولی در عمل این همان جایی است که نبوغ مهندسین H3 خودنمایی می کند. این SUV با کارایی بالا از اول کار همه را حیرت زده می کند. این خودرو از دسته ماشین های است که می توانید با آن قدرت را در اختیار خود بگیرید. توانایی حرکت در جاده های ناهموار چیزی است که ارزش نوشتن دارد.
نرمی و آسایش که خودرو در شیب های 31 درجه و دامنه های 37 درجه می گیرد تحسین برانگیز است. قفل سیستم گیربکس در چهار حالت Low و High کار آسانی به نظر می آید. تنها باید یک دکمه را روی داشبورد فشار دهید و منتظر بمانید تا چراغ های راهنما خاموش شود. قفل دیفرانسیل عقب هم برای این منظور تعبیه شده است. صندلی های چرم H3 رانندگی را در بزرگراه ها و جاده ها مناسب می کند.
صندلی های عقب نیز به درستی در پشت صندلی های جلویی قرار گرفته اند. حتی اگر ظرفیت ماشین تکمیل باشد شتاب ماشین در شهر مناسب است، اما سبقت در بزرگراهها به کمی انتظار نیاز دارد.

حکم نهایی

H3 تمام قابلیت های Hummer را در ابعاد و اندازه های کوچکتر داراست و علیرقم آنکه در رده ماشینهای سنگین تولید می شود، در مقایسه با H1 و H2 بسیار مقبول تر و قابل دسترس تر است. در هر حال گمان می رود پرداخت 40.000 دلار کمترین مبلغ برای نام Hummer باشد.
 
بالا