arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
فرض كنيد شيفته و عاشق خودرو هستيد و مدتي را ترجيح مي*دهيد كه رانندگي با آن سرگرم*كننده و لذت*بخش باشد. اگر در تمام عمر خود با خودروهاي اسپورت رانندگي كرده باشيد، فرمان*پذيري و قدرت در تعادل مطلوب براي شما مهم است، اما اكنون به خودروي بزرگ*تر از «مياتا» يا هر سدان اسپورت نياز داريد كه كارايي آن بيشتر باشد و به قيمت از دست دادن لذت رانندگي، تمام نشود.
در اين شرايط چه بايد كرد؟ معمولاً در خودروهاي اسپورت كارايي، زير سؤال مي*رود مگر آنكه خودروي جاده*اي را انتخاب كنيد. هاچ*بك*ها بيش از اندازه كوچك و خودروهاي اسپورت اروپايي بيش از اندازه گران هستند. احتمالاً براي خريد به بازار كساد خودروهاي متوسط يا سدان*هاي رايج سركشي خواهيد كرد.
نظر شما درباره خودروي اسپورت مزدا 6 چيست؟ اين خودرو داراي فضاي كافي، تنوع كاربرد، شاسي اسپورت، 220 اسب*بخار قدرت، موتور 3 ليتري و 6 سيلندر است. قيمت 24 هزار و 25 دلاري آن رقباي اروپايي را پشت*سر مي*گذارد.
اين مدل يكي از 3 طرح مزدا 6 است. سدان مدل «i» موتوري به حجم 3/2 ليتر، 160 اسب*بخار قدرت و 4 سيلندر دارد، اما مدل «s» 220 اسب*بخار قدرت و 6 سيلندر دارد. اين مدل، شبيه هاچ*بكي است كه بسيار زيركانه طراحي شده و مانند سدان معمولي به نظر مي*رسد. قسمت عقب اين خودرو جادار و براي گذاشتن بار اضافي، مناسب است. اين موضوع در مورد مدل*هاي «i» و «s» نيز رعايت شده است. تنوع، نمك زندگي است. مزدا در ميان خودروهاي يكنواخت كلاس متوسط، به اندازه كافي نمك دارد.
در رانندگي با مزدا 6 اسپورت، تركيب خارق*العاده*اي بر عملكرد سدان اسپورت، فضاي مفيد و طراحي مناسب، جلب توجه مي*كند. اين ويژگي در SUV و خودروهاي شاسي بلند شهري ديده نمي*شود. فرمان*پذيري آن مانند سدان*هاي اسپورت ديفرانسيل جلو و فضاي مفيد داخل آن شبيه SUV*هاي بزرگ است.
مزدا 6 اسپورت با بخش*هاي بلند و باريك و طراحي محكم و قاطعانه، هرگز با وسيله حمل و نقل صرف اشتباه نمي*شود. مزدا 6 نسبت به مزدا 3 بزرگ*تر و سنجيده*تر است، اما قديمي*تر به نظر نمي*رسد. بدنه همه مدل*هاي مزدا 6 از قسمت شيشه جلو شبيه يكديگرند. طراحي كاپوت و گلگير، خودرو را پهن*تر نمايش مي*دهد. مزدا 6 داراي حفاظ آهني 6 وجهي در كنار، چراغ*هاي بزرگ جلو، سپر اسپورت RX-8 و جلو داشبورد است. كشيدگي و شيب ملايم خط سقف اين خودرو با تعبيه بادگيري در عقب، تقويت مي*شود و كشيدگي شيشه*هاي كناري بر اسپورت بودن آن تأكيد مي*كند.
تنوع كاربرد و فضاي مناسب مزدا 6، دليل خريد مشتريان آن است. مزدا 6 حتي با 4 يا 5 سرنشين، هنوز فضاي كافي براي بار دارد، اما SUVهاي كوچك*تر فضاي بسيار كمي در صندلي عقب دارند. صندلي عقب مزدا براي استفاده سرنشين يا بار به صورت 40/60 خم مي*شود. ميله عرضي متحركي كه پشت محل قرارگيري بار قفل مي*شود، توري هم دارد و به سقف متصل است تا اسباب خرده*ريز را در بالاي محوطه بار نگه دارد. بعضي از مدل*هاي مزدا 6 بسته*اي اضافي شامل روكش چرمي صندلي*ها، گرم*كن صندلي*هاي جلو، آينه و ابزار شب*نما دارند.
راحتي صندلي*هاي مزدا 6 مطلوب است و صندلي راننده به صورت برقي تنظيم مي*شود. اغناي فرمان اين خودرو به صورت دستي تنظيم مي*شود. در اطراف فرمان ضخيم مزدا 6 براي چسبندگي بهتر دست، كنترل دكمه*هاي سيستم صوتي و كنترل راهبري، نوار چرمي پيچيده شده است. رنگ يكنواخت و تريم پلاستيكي با ظاهر فلزي در كنسول وسط و روي درها طراحي سنجيده خودرويي اسپورت و كوچك را نمايش مي*دهد. جاي پول خرد در چپ فرمان، كنسول دولايه و جيب*هايي روي در براي بطري آب از ديگر موارد طراحي اين خودرو است.
براي رعايت ايمني مزدا 6 از ساختار محكم اتاق، سيستم ضد قفل ديسك*هاي ترمز و كيسه هواي جلو استفاده شده است. كيسه*هاي هواي كناري بر روي همه مدل*هاي استاندارد وجود دارند به جز سدان مزدا 6 «i» كه نصب كيسه هوا در آن اختياري است.
مزدا 6 خودروي قديمي خانوادگي نيست و اين مزيتي مهم براي آن است. شاسي يك*تكه مستحكم مزدا 6 با كمك جناغ 2 تايي جلو و فنربندي عقب سبب حركت نرم خودرو، راحتي رانندگي و فرمان*پذيري اسپورت شده است. ميله*هاي تعادل از هر دو طرف، لغزش بدنه را كاهش مي*دهند و انتقال وزن را در پيچ*هاي تند بهبود مي*بخشند. كاليبراسيون فنربندي براي «رانندگي تفريحي» ساخته شده است. ظرفيت سرنشين و بار و تنوع داخلي، مزدا 6 را وسيله نقليه*اي بسيار مطلوب براي دنياي واقعي ساخته است. عملكرد اسپورت و كارايي مزدا 6 در كنار يكديگر قرار گرفته*اند و اسپورت بودن بر آن غالب شده است.
موتور 6 سيلندر مزدا 6 اسپورت از آلياژ آلومينيم با بادامك 2 تايي و شير زمانسنج متغير ساخته شده است، در 6300 دور بر دقيقه 220 اسب*بخار قدرت با حداكثر گشتاور 192 پوند بر فوت در 5 هزار دور بر دقيقه ايجاد مي*كند. قدرت موتور آن در محدوده سرعت*هاي متوسط بهتر از سرعت*هاي بالاست، اما شير زمانسنج متغير باعث مي*شود قدرت از 2500 تا 6500 دور بر دقيقه مفيد باشد. هر چه گشتاور در پايان كمتر باشد چرخش چرخ*ها و گشتاور پيچشي فرمان در شتاب*هاي بالا، كمتر خواهد بود. بهترين عملكرد در 3500 دور بر دقيقه به*دست مي*آيد. اين قدرت با جعبه*دنده دستي 5 سرعته به راحتي كسب مي*شود. براي كساني كه با دنده دستي راحت نيستند، مدل دنده اتوماتيك عرضه شده است. دنده اتوماتيك 4 حالته در سال جاري به 6 حالته ارتقا يافته و عملكرد و صرفه اقتصادي آن بهينه شده است. وزن اين خودرو 120 پوند بيشتر از سدان مشابه مزدا 6 است. اين وزن، تفاوتي اندك در عملكرد و مصرف سوخت ايجاد مي*كند.
در اين شرايط چه بايد كرد؟ معمولاً در خودروهاي اسپورت كارايي، زير سؤال مي*رود مگر آنكه خودروي جاده*اي را انتخاب كنيد. هاچ*بك*ها بيش از اندازه كوچك و خودروهاي اسپورت اروپايي بيش از اندازه گران هستند. احتمالاً براي خريد به بازار كساد خودروهاي متوسط يا سدان*هاي رايج سركشي خواهيد كرد.
نظر شما درباره خودروي اسپورت مزدا 6 چيست؟ اين خودرو داراي فضاي كافي، تنوع كاربرد، شاسي اسپورت، 220 اسب*بخار قدرت، موتور 3 ليتري و 6 سيلندر است. قيمت 24 هزار و 25 دلاري آن رقباي اروپايي را پشت*سر مي*گذارد.
اين مدل يكي از 3 طرح مزدا 6 است. سدان مدل «i» موتوري به حجم 3/2 ليتر، 160 اسب*بخار قدرت و 4 سيلندر دارد، اما مدل «s» 220 اسب*بخار قدرت و 6 سيلندر دارد. اين مدل، شبيه هاچ*بكي است كه بسيار زيركانه طراحي شده و مانند سدان معمولي به نظر مي*رسد. قسمت عقب اين خودرو جادار و براي گذاشتن بار اضافي، مناسب است. اين موضوع در مورد مدل*هاي «i» و «s» نيز رعايت شده است. تنوع، نمك زندگي است. مزدا در ميان خودروهاي يكنواخت كلاس متوسط، به اندازه كافي نمك دارد.
در رانندگي با مزدا 6 اسپورت، تركيب خارق*العاده*اي بر عملكرد سدان اسپورت، فضاي مفيد و طراحي مناسب، جلب توجه مي*كند. اين ويژگي در SUV و خودروهاي شاسي بلند شهري ديده نمي*شود. فرمان*پذيري آن مانند سدان*هاي اسپورت ديفرانسيل جلو و فضاي مفيد داخل آن شبيه SUV*هاي بزرگ است.
مزدا 6 اسپورت با بخش*هاي بلند و باريك و طراحي محكم و قاطعانه، هرگز با وسيله حمل و نقل صرف اشتباه نمي*شود. مزدا 6 نسبت به مزدا 3 بزرگ*تر و سنجيده*تر است، اما قديمي*تر به نظر نمي*رسد. بدنه همه مدل*هاي مزدا 6 از قسمت شيشه جلو شبيه يكديگرند. طراحي كاپوت و گلگير، خودرو را پهن*تر نمايش مي*دهد. مزدا 6 داراي حفاظ آهني 6 وجهي در كنار، چراغ*هاي بزرگ جلو، سپر اسپورت RX-8 و جلو داشبورد است. كشيدگي و شيب ملايم خط سقف اين خودرو با تعبيه بادگيري در عقب، تقويت مي*شود و كشيدگي شيشه*هاي كناري بر اسپورت بودن آن تأكيد مي*كند.
تنوع كاربرد و فضاي مناسب مزدا 6، دليل خريد مشتريان آن است. مزدا 6 حتي با 4 يا 5 سرنشين، هنوز فضاي كافي براي بار دارد، اما SUVهاي كوچك*تر فضاي بسيار كمي در صندلي عقب دارند. صندلي عقب مزدا براي استفاده سرنشين يا بار به صورت 40/60 خم مي*شود. ميله عرضي متحركي كه پشت محل قرارگيري بار قفل مي*شود، توري هم دارد و به سقف متصل است تا اسباب خرده*ريز را در بالاي محوطه بار نگه دارد. بعضي از مدل*هاي مزدا 6 بسته*اي اضافي شامل روكش چرمي صندلي*ها، گرم*كن صندلي*هاي جلو، آينه و ابزار شب*نما دارند.
راحتي صندلي*هاي مزدا 6 مطلوب است و صندلي راننده به صورت برقي تنظيم مي*شود. اغناي فرمان اين خودرو به صورت دستي تنظيم مي*شود. در اطراف فرمان ضخيم مزدا 6 براي چسبندگي بهتر دست، كنترل دكمه*هاي سيستم صوتي و كنترل راهبري، نوار چرمي پيچيده شده است. رنگ يكنواخت و تريم پلاستيكي با ظاهر فلزي در كنسول وسط و روي درها طراحي سنجيده خودرويي اسپورت و كوچك را نمايش مي*دهد. جاي پول خرد در چپ فرمان، كنسول دولايه و جيب*هايي روي در براي بطري آب از ديگر موارد طراحي اين خودرو است.
براي رعايت ايمني مزدا 6 از ساختار محكم اتاق، سيستم ضد قفل ديسك*هاي ترمز و كيسه هواي جلو استفاده شده است. كيسه*هاي هواي كناري بر روي همه مدل*هاي استاندارد وجود دارند به جز سدان مزدا 6 «i» كه نصب كيسه هوا در آن اختياري است.
مزدا 6 خودروي قديمي خانوادگي نيست و اين مزيتي مهم براي آن است. شاسي يك*تكه مستحكم مزدا 6 با كمك جناغ 2 تايي جلو و فنربندي عقب سبب حركت نرم خودرو، راحتي رانندگي و فرمان*پذيري اسپورت شده است. ميله*هاي تعادل از هر دو طرف، لغزش بدنه را كاهش مي*دهند و انتقال وزن را در پيچ*هاي تند بهبود مي*بخشند. كاليبراسيون فنربندي براي «رانندگي تفريحي» ساخته شده است. ظرفيت سرنشين و بار و تنوع داخلي، مزدا 6 را وسيله نقليه*اي بسيار مطلوب براي دنياي واقعي ساخته است. عملكرد اسپورت و كارايي مزدا 6 در كنار يكديگر قرار گرفته*اند و اسپورت بودن بر آن غالب شده است.
موتور 6 سيلندر مزدا 6 اسپورت از آلياژ آلومينيم با بادامك 2 تايي و شير زمانسنج متغير ساخته شده است، در 6300 دور بر دقيقه 220 اسب*بخار قدرت با حداكثر گشتاور 192 پوند بر فوت در 5 هزار دور بر دقيقه ايجاد مي*كند. قدرت موتور آن در محدوده سرعت*هاي متوسط بهتر از سرعت*هاي بالاست، اما شير زمانسنج متغير باعث مي*شود قدرت از 2500 تا 6500 دور بر دقيقه مفيد باشد. هر چه گشتاور در پايان كمتر باشد چرخش چرخ*ها و گشتاور پيچشي فرمان در شتاب*هاي بالا، كمتر خواهد بود. بهترين عملكرد در 3500 دور بر دقيقه به*دست مي*آيد. اين قدرت با جعبه*دنده دستي 5 سرعته به راحتي كسب مي*شود. براي كساني كه با دنده دستي راحت نيستند، مدل دنده اتوماتيك عرضه شده است. دنده اتوماتيك 4 حالته در سال جاري به 6 حالته ارتقا يافته و عملكرد و صرفه اقتصادي آن بهينه شده است. وزن اين خودرو 120 پوند بيشتر از سدان مشابه مزدا 6 است. اين وزن، تفاوتي اندك در عملكرد و مصرف سوخت ايجاد مي*كند.