آخرین مدل بی ام و در سال 2010


adel2009

مدیریت کل سایت
2009-06-15
10,502
47,860
آخرین مدل بی ام و در سال 2010
 

پیوست‌ها

  • 74.4 کیلوبایت بازدیدها: 151

g10

کاربر
2009-12-25
6
34
39
این مدل تقریبا 1سال یا بیشتره که رونمایی شده.
 

AKS2511

کاربر
2009-05-31
94
295
39
من بابام 2 تاشو داره مال پارسال حریده
چون بازار گرمه ....والا پسر کوچیکم گفت در کارخانه در آلمان یک مدل 2010 ساختم حتما همینه شاید هم برادر بزرگترش در کارخانه مرسدس بهترش بسازه در ضمن برای بچه ها این سایت نصف قیمت میگویم حساب کنند185000000 ناقابل
 

adel2009

مدیریت کل سایت
2009-06-15
10,502
47,860
دوست دارید افسردگی بگیرید؟ پس این bmw را نگاه کنید!!

مصرف سوخت این اتومبیل در هر 100 کیلومتر تنها 3.15 لیتر ...
مطابق اعلام بی.ام.و، کوپه مفهومی ویژن که اولین*بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2009 به نمایش درآمد، وارد بازار خواهد شد. طراحی ویژن و فناوری*های ابتکاری به کار رفته در آن، برنده جوایز متعددی بوده*اند.
بی.ام.و اعلام کرد، کوپه مفهومی فوق*العاده این شرکت با نام Vision EfficientDynamics که اولین*بار سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد، وارد خطوط تولید خواهد شد. این نمونه مفهومی به دلیل طراحی ابتکاری آن و فناوری*های اختصاصی به کار گرفته شده، تاکنون برنده جوایز متعددی شده است.
نیروی حرکتی ویژن توسط سه پیشرانه مجزا تأمین می*شود. یک موتور سه سیلندر دیزلی توربو در کنار دو پیشرانه الکتریکی که هر یک روی یکی از محورهای اتومبیل سوار شده*اند، وظیفه تأمین این نیرو را به عهده خواهند داشت. ویژن می*تواند از هر یک از موتورها به تنهایی یا از ترکیبی از هر 3 استفاده کند. حداکثر قدرت این اتومبیل 328 اسب بخار خواهد بود و می*تواند در 4.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد.
مصرف سوخت این اتومبیل در هر 100 کیلومتر تنها 3.15 لیتر و به مراتب کمتر از تویوتا پریوس است. ویژن می*تواند با استفاده از باتری*های پلیمر یون لیتیوم مسافتی حدود 50 کیلومتر را طی کند. با روشن شدن موتور دیزلی اتومبیل و استفاده از یک باک کامل این مسافت به 696 کیلومتر خواهد رسید. جالب*توجه اینکه شارژ دوباره باتری*ها با استفاده از برق خانگی به 2.5 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.
در ویژن دیگر خبری از قسمت*های شیشه*ای نیست و سرتاسر بدنه از فیبر کربن ساخته شده است. ترکیبات آلومینیوم نیز برای سبک*تر شدن خودرو در بخش*های داخلی و شاسی اتومبیل به کار گرفته شده*اند. از فناوری*های پیشرو به کار گرفته شده در این اتومبیل، برای تولید نمونه*های بی.ام.و ActiveHybrid 7 و نمونه*های پیش*بینی شده برای سال 2013 استفاده خواهد شد.
نیروی حرکتی ویژن توسط یک موتور 3 سیلندر دیزلی توربو با پاشش مستقیم در کنار پیشرانه الکتریکی برای هر یک از دو محور اتومبیل تأمین می*شود. این موتور دیزلی در کنار یک توربوشارژر ورودی متغیر، در نهایت می*تواند توانی معادل 163 اسب بخار را تولید کند و گشتاور نیروی چرخ*های عقب این اتومبیل را به 290 نیوتن*متر برساند. برای ویژن گیربکس شش*سرعته، پیش*بینی شده است.
توان پیشرانه الکتریکی که در قسمت عقب اتومبیل تعبیه*شده، 33 اسب بخار است که می*تواند حداکثر تا 51 اسب بخار افزایش پیدا کند. حداکثر گشتاور نیروی ایجاد شده توسط این پیشرانه 290 نیوتن*متر است. توان پیشرانه الکتریکی دوم که در جلوی اتومبیل تعبیه*شده 80 اسب بخار است. حداکثر گشتاور نیروی تولید*شده برای چرخ*های جلو 219 نیوتن*بر*متر خواهد بود. توان نهایی این اتومبیل 356 اسب بخار است که می*تواند گشتاور نیرو را به حداکثر 800 نیوتن*متر برساند. سرعت نهایی این اتومبیل توسط کنترل الکتریکی آن به 250 کیلومتر*بر*ساعت محدود شده است.

موتورهای دیزلی اغلب کم*مصرف هستند. استفاده از این موتورها در کنار پیشرانه الکتریکی باعث*شده میانگین مصرف ویژن در هر 100 کیلومتر، مطابق استاندارهای اتحادیه اروپا حدود 3.77 لیتر باشد.
در تولید بدنه ویژن و بخش*هایی از شاسی آن از ترکیبات آلومینیوم استفاده شده است. به همین دلیل وزن این اتومبیل نسبت به نمونه*های پیشین کاهش محسوسی پیدا کرده است.
برای افزایش یا کاهش ورودی جریان هوا به درون رادیاتور، امکان باز یا بسته شدن پنجره مشبک جلوی اتومبیل پیش*بینی شده است. اگر اتومبیل به کارایی آیرودینامیک بالاتر نیاز داشته باشد یا از پیشرانه الکتریکی استفاده کند، دریچه*ها بسته خواهند شد.
چراغ*های عقب ال.ای.دی در طرحی تازه با بدنه اتومبیل ادغام شده*اند.
تهویه هوا خارجی به شکل جزیی از طراحی آیرودینامیک ویژن پیش*بینی شده است. طراحی ویژه چرخ*ها، حالت آیرودینامیک و پوشاندن آنها باعث بهبود حرکت چرخشی تایر خواهد شد.
ویژن برای 4 سرنشین طراحی شده است. سقف شفاف این اتومبیل در برابر پرتوهای فرابنفش تیره خواهد شد.
کارشناسان بی.ام.و می*گویند درهای اتومبیل مانند بال*های یک پرنده باز خواهند شد اما می*توان این طرح را الهام از بال حشرات نیز دانست. لولای بالایی این درها دوتایی تعبیه*شده تا امکان حرکت رو به بالا را به آیینه*های بغل اتومبیل نیز بدهد.
قسمت*های داخلی بسیار*ساده و متفاوت طراحی شده*اند. حتی در بخش کنترل و هدایت اتومبیل نیز حجم وسیعی از ابزارها و بخش*های دیجیتال به چشم نمی*خورند. سیستم کنترل و هدایت اختصاصی ConnectedDrive جای تمامی بخش*های آشنا را گرفته است.
کمربند ایمنی با طراحی هر صندلی یکپارچه شده است.
تهویه داخلی نیز مانند تهویه خارجی به شکل بخشی از طراحی آیرودینامیک خودرو به چشم می*خورد. این طراحی جذاب و فناوری*های تازه را در مدل*های آتی بی.ام.و نیز خواهیم دید.




 

پیوست‌ها

j_d

کاربر
2006-10-29
1
0
ما نه این ماشین را داریم ونه ارزوی سوار شدنش را چون برای سوار شدن همچین ماشینی باید خیلی چیزهارا زیر پا گذاشت
 

samsat

مدیر بازنشسته
2009-06-07
1,212
7,857
47
ما نه این ماشین را داریم ونه ارزوی سوار شدنش را چون برای سوار شدن همچین ماشینی باید خیلی چیزهارا زیر پا گذاشت

با سلام. دوست عزیز همه چیز بستگی به اراده انسان داره. مهم اینه که چیزی رو از ته دل بخوای و براش تلاش کنی. اینکه کلا در کشور ما انگیزه و اراده ضعیفه بحثش جداست. اما شما بفرمایید که مثلا باید چی رو زیر پا بزاریم؟
 
بالا