اخبار داخلی صنعت خودرو


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
ورود مینی خودروها به کشور کلید خورد
گروه خودرو- با واردات بنز اسمارت توسط پارس*خودرو، حضور مینی*خودروها در کشور کلید خورد. به طوری که به گفته مدیرعامل این شرکت هم*اکنون مذاکره با چهار شرکت دیگر برای واردات این نوع از خودروها ادامه دارد.



این در حالی است که پس از خارج شدن P.K از خط تولید پارس*خودرو، هنوز خودروی دیگری به*رغم وعده*های مسوولان پیشین این شرکت، جایگزین خودرو ارزان P.K نشده و پروژه New P.K نیز از دستور کار شرکت خارج شده است.
حال قرار است بنز اسمارت در خط تولید P.K قرار گیرد. این در حالی است که بین P.K و اسمارت تفاوت قیمت از زمین تا آسمان است، اما ورود مینی*خودروها به دلیل مصرف کم به کشور به طور حتم مبارک خواهد بود.
مسیح تفرشی، مدیرعامل پارس*خودرو در گفت*و*گو با خبرنگار ما با تایید ادامه مذاکرات با چهار شرکت دیگر در این زمینه اظهار داشت: اگر نتیجه*ای از ادامه مذاکرات حصول شد، به طور حتم نام و مشخصات خودروهای وارداتی را فاش خواهیم کرد.


مدیرعامل شرکت پارس*خودرو همچنین در حالی خبر از حضور اسمارت در بازار کشور می*دهد که این خودرو در رده مینی**خودروهای گران قرار دارد و قیمت این خودرو با توجه به تعرفه 90درصدی که با عوارض جانبی به 110درصد می*رسد در کشور به بیش از 40میلیون تومان خواهد رسید.
در عین حال تفرشی که معتقد است، *خودروی کلاس A به معنی خودروی ارزان قیمت نیست، عنوان می*کند: در حال حاضر علاوه بر خودروهای بسیار ارزان در کلاس A که شاید از کیفیت لازم برخوردار نباشند، شرکت*هایی نیز در حال تولید خودروهای با کیفیت در این کلاس هستند و سعی پارس*خودرو نیز ورود خودروی باکیفیت در این کلاس است و قیمت در اولویت بعدی قرار دارد، اما سعی خواهیم کرد تا قیمت این خودرو در نهایت برای متقاضیان مقرون به صرفه باشد.
به گفته تفرشی اسمارت سال آینده وارد بازار خواهد شد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
همین الان توی carnp خوندم که نوشته بود:
آن طور که شنیده می*شود اسمارت در دو مدل 2 و 4 در میهمان بازار ایران خواهد شد و این در حالی است که احتمالا مدل 2 در آن با قیمتی برابر 11 الی 12میلیون تومان به دست مشتری می*رسد و اسمارت 4در نیز نرخی برابر با 13 الی 14میلیون تومان خواهد داشت .
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
ورود پیشرفته ترین تکنولوژى خودروهاى هیبریدى به ایران
سالانه ۱۲۰هزار دستگاه خودروى هیبریدى در اردبیل تولید مى شود.



کلنگ احداث کارخانه خودروسازى سبلان متعلق به پارس خودرو در اردبیل به زمین زده شد. به گزارش ایسنا، نامدار نماینده شرکت پارس خودرو و مدیر پروژه خودرو سبلان در این مراسم گفت: پروژه توسعه برند و محصولات شرکت پارس خودرو در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصى انجام خواهد شد. وى ادامه داد: این طرح یک سایت متمرکز خودروسازى است که تمام مجموعه و قطعه سازى و حتى مراکز تحقیقاتى و آموزشى در آن متمرکز خواهد شد. او خاطرنشان کرد: فاز صفر مطالعاتى این طرح انجام شده و فاز یک آن امسال آغاز و تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید که شامل ورود خودرو به صورت cbu و معرفى برند است. وى افزود: فاز دوم نیز از سال آینده آغاز خواهد شد که شامل تولید و مونتاژ خودرو است. فاز آخر پروژه نیز از سال ۱۳۹۰ آغاز خواهد شد که طى آن در تولید این خودرو به خودکفایى خواهیم رسید. به گفته نامدار، این طرح بین ۱۰ تا ۱۵ هزار اشتغال زایى مستقیم و در صنایع جانبى نیز حدود ۱۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد. او گفت: این خودرو جزو خودروهاى هیبریدى و الکتریکال است که در تولید آن از یکى از پیشرفته ترین تکنولوژى هاى هیبرید که در حال حاضر فقط در آمریکا و ژاپن وجود دارد، استفاده خواهد شد. حقیقت پور - استاندار اردبیل - نیز در این مراسم گفت: با اجراى این پروژه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو سوارى در اردبیل تولید خواهد شد که چنین اقدامى در سطح استان بى سابقه است. وى ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایى استان علاوه بر بازار داخلى، این خودرو بازار خوبى نیز در کشورهاى همسایه مانند ارمنستان، آذربایجان، نخجوان، گرجستان و ترکیه خواهد داشت. وى تصریح کرد: این پروژه در منطقه ویژه اقتصادى استان اجرا خواهد شد که امتیازات خوبى نیز در این منطقه براى صنایع مستقر در نظر خواهیم گرفت. کاظم موسوى - نماینده اردبیل در مجلس - در این مراسم گفت: مصرف سوخت خودرو سوارى تولیدى در این کارخانه سه لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.!! وى تصریح کرد: طبق برنامه ریزى انجام شده مدل هاى دیگر خودرو مانند هیوندا و بنز سوارى با برند اسمارت نیز در این کارخانه تولید خواهد شد.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
نخستين سمند ميكرو هيبريد ساخته شد

1388/3/3
توسعه فناوري هيبريد با عرضه سمند مجهز به فناوري ميكروهيبريد توسط شركت ايران خودرو آغاز شد. اين اقدام بر اساس مصوبه شوراي سياست گذاري خودرو در مورد استفاده از فناوري هيبريد به منظور كاهش مصرف سوخت و آلايندگي انجام شده است. افشين روغني ،عضو هيات مديره شركت ايران خودرو و معاون وزير صنايع و معادن در اين باره گفت: اين اقدام در راستاي جامه عمل پوشاندن به شعار اصلاح الگوي مصرف سوخت انجام گرفته و وزارت صنايع از تمامي مراكز دانشگاهي يا تحقيقاتي و خودروسازي و دفتر همكاري هاي فناوري رياست جمهوري و مراكز ديگر براي تدوين برنامه جامع و كامل خودروي هيبريد بهره مي گيرد. وي با اشاره به اين كه در سال هاي اخير در برخي دانشگاه ها روي فناوري هيبريد كارهايي انجام شده، گفت: هيبريد، خودرويي است كه بخشي از انرژي مورد نياز خود را از موتورهاي برقي و بخش ديگر را ازبنزين، گازوييل، گاز و يا حتي باتري تامين مي كند. روغني تصريح كرد: اين فناوري در صرفه جويي در مصرف سوخت، كاهش آلايندگي و حفاظت از محيط زيست، بسيار كارآمد است و بر اساس تصميم وزارت صنايع و معادن، تمامي نهادها و افرادي كه روي اين موضوع كار كرده اند، در ستاد ويژه خودروي هيبريد مجتمع شده و نقشه راه براي توليد خودروي هيبري در كشور را ترسيم مي كنند. وي با اشاره به انواع سه گانه خودروي هيبريد، ميزان صرفه جويي در مصرف سوخت حاصل از به كار گيري فناوري ميكرو هيبريد را وابسته به ترافيك دانست و گفت: در سطح متوسط هيبريد، بين 12 تا 15 درصد و در نوع كامل بالاي 20 تا 30 درصد در مصرف سوخت صرفه جويي مي شود. عضو هيات مديره ايران خودرو، مصرف سوخت خودورها را داراي يك جايگاه مهم در اصلاح الگوي مصرف دانست و گفت: فناوري هيبريد، ضمن صرفه جويي در مصرف سوخت و جلوگيري از خروج ارز از كشور، در كاهش آلايندگي نيز نقش بسيار مهمي دارد. وي خواستار تلاش تمامي نهادها و كارشناسان براي توسعه هر چه بيشتر اين فناوري در كشور شد و گفت: از سال ها پيش روي اين فناروي در كشور كار شده و در كنار متخصصان و دانشمندان قابل دراين زمينه، خودروسازان ما نيز براي اين كار انگيزه قوي دارند. محمد زالي، مدير عامل شركت تحقيق و طراحي موتور ايران خودرو نيز با اشاره به اين كه عرضه نخستين خودروي ميكرو هيبريد توسط ايران خودرو ، حاصل تلاش كارشناسان ايراني است، گفت: با سرمايه گذاري ايران خودرو، بيش از دو سال روي اين پروژه كار شده و در صورت حمايت از ادامه اين حركت، تا 9 ماه ديگر اين خودرو به توليد انبوه مي رسد. وي افزود: مهم ترين ويژگي اين خودرو اين است كه در توقف خاموش مي شود و با پدال گاز يا كلاچ دوباره روشن مي شود، به همين دليل براي تاكسي و سفرهاي داخل شهري مناسب تر است . زالي اين خودرو را به دليل استفاده از موتور اي اف 7 داراي استاندارد يورو 4 و قابل مقايسه با مدل سي 3 سيتروئن دانست و گفت: در خودروي ميكرو هيبريد، با تغيير در استراتژي اي سي يو، استارت با دينام يكي مي شود و مهم ترين دستاورد آن، كاهش مصرف سوخت در توقف ها بدون آسيب به قواي محركه است. مدير عامل شركت ايپكو تفاوت قيمت هر خودروي ريز هيبريد را 400 هزار تومان ذكر و تاكيد كرد: براي به سرانجام رسيدن حركت توسعه فناوري هيبريد، برنامه و نقشه جامع لازم است.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
توليد نخستين نمونه موتور ديزل ايران خودرو

1388/3/10
نخستين نمونه موتور ديزل سواري ايران خودرو، تا شهريور ماه توليد مي شود. محمد زالي مديرعامل شركت تحقيقات موتور ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت: اين موتور بر اساس قراردادي ميان ايران خودرو و وزارت نفت توليد مي شود و نخستين موتور ديزل سواري در ايران خواهد بود. وي مصرف سوخت كمتر و پيمايش بيشتر را از جمله ويژگي هاي موتور ديزل ايران خودرو عنوان كرد و گفت: مصرف سوخت اين موتور كمتر از پنج ليتر در هر صد كيلومتر است و ضمن تامين الزامات استاندارد آلايندگي يورو 4 قابليت ارتقا به يورو 5 را نيز دارد. زالي با اشاره به رويكرد بسياري از كشورها در بهره گيري از موتورهاي ديزل در خودروهاي سواري، اظهارداشت: در برخي كشورهاي اروپايي سهم ديزل در خودروهاي سواري به 50 و در مواردي به 60 درصد هم رسيده، اما در امريكا به دليل استراتژي سوخت، اين سهم كمتر است. مدير پروژه موتور ملي يادآور شد: موتور ديزل ايران خودرو در پروژه اي به نام اي اف دي و بر پايه موتور ملي پايه گاز سوز اي اف 7 طراحي و توليد مي شود و بيش از نيمي از قطعات موتور جديد است. زالي با اشاره به لزوم دخالت سازندگان قطعات و مجموعه ها، آماده سازي خطوط توليدي، حمايت وزارت هاي نفت و صنايع و ايجاد پايگاه هاي سوخت، اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله دوم نقدگاه پروژه هستيم. وي با اشاره به اشتراك برخي قطعات موتور ديزل نيز با موتور پايه گاز سوز اي اف 7 ، اظهار داشت: موتورهاي بنزيني و ديزلي هر يك مزاياي خاص خود را دارد و در صورت دسترسي به سوخت مناسب، موتورهاي ديزلي از نظر عملكردي تفاوت چنداني با موتورهاي بنزيني ندارند. شايان ذكر است، بررسي هاي جامع در مورد طراحي و توليد موتور ديزل، از اواسط سال 86 در شركت تحقيقات موتور ايران خودرو آغاز شده است.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
استاندارد كيفيتي سوخت سخت تر ميشود!
28خرداد1388
دنياي اقتصاد: باس كاظمي، رييس سازمان بهينه*سازي مصرف سوخت با اظهار اين مطلب در خصوص پيشنهاد وزارت صنايع و معادن براي تدوين معيار جديد مصرف سوخت خودروها گفت: در شاخص*هايي كه از a تا g مشخص شد، اختلاف بين شاخص* d تا g حدود 25*درصد و اين بدان معني است كه اگر معيار روي شاخص d قرار گيرد، مصرف سوخت خودروها 25*درصد بالاتر خواهد رفت.
وي تصريح كرد: معيار مصرف سوخت در اسفند سال 1385 تدوين شد و از آن زمان همين استاندارد 4241 در حال اجراست كه تا پايان امسال نيز اعتبار دارد؛ بنابراين ما مساله خلاف واقعي را اعلام نكرديم و شاخص g شاخص قانوني و مصوب يك كارگروه است.
او با بيان اين*كه اسفند امسال اين استاندارد بايد ارتقا يافته و سخت*گيرانه*تر شود، يادآور شد: اصلا اساس بازنگري براي تدوين معيار جديد كاهش مصرف سوخت خودروهاي داخلي است و به همين دليل با معيار يورو2 روي شاخص* d مخالف هستيم.
كاظمي با بيان اين*كه براي اين كار لازم است يك شوراي پنج نفره تصميم*گيري كنند، گفت: ما هم يك عضو از اين شورا هستيم و تنها يك راي داريم.وي درباره دليل عقب افتادن تشكل جلسه اين شورا و اين*كه عنوان مي*شود دراين باره سازمان بهينه*سازي مقصر است، گفت: ما مقصر نيستيم. ما حتي از دوستان دعوت كرديم كه برنامه ارتقاي كيفي خود را ارائه دهند و حتي براي تشكيل جلسه از آنها دعوت كرديم، ولي خودشان نيامدند؛ البته احتمالا تا هفته آينده اين جلسه تشكيل مي*شود.
رييس سازمان بهينه*سازي مصرف سوخت تصريح كرد: احتمالا در خصوص معيار به يك جمع*بندي دو طرفه خواهيم رسيد و به احتمال زياد معيار مصرف بين d تا g قرار مي*گيرد.
وي با اشاره به اين*كه با تصويب معيار يورو2 روي شاخص g چند خودرو اجازه توليد نخواهند داشت، در خصوص اين*كه آيا برنامه ارتقاي كيفي از سوي خودروسازان به اين سازمان اعلام شده است؟ گفت: در اين ميان برنامه ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو از سوي وزارت صنايع و معادن در اختيار ما قرار گرفته است و در اين ميان منتظر ارائه برنامه از سوي سايپا هستيم.
او صنعت خودرو را يكي از صنايعي دانست كه توانسته بهبود خوبي در كاهش مصرف سوخت خود ايجاد كند؛ به طوري كه متوسط مصرف خودروها در برنامه سوم و از ابتداي سال 1379 از 5/14 به 5/9 ليتر رسيده است.
وي تصريح كرد: معيار مصرف سوخت خودروها در سال1386 يورو 2 روي شاخص g به علاوه 5/12درصد، درسال گذشته يورو2 روي شاخص g به علاوه 10*درصد و امسال يورو 2 روي شاخص g و بدون هيچ گونه تخفيفي است.
او درباره معيار سوخت براي سال آينده گفت: در اين خصوص نيز كميته پنج*گانه تصميم*گيري مي*كند، ولي پيش*نويس آن را شركت بهينه*سازي تدوين مي*كند كه هنوز كميته پنج*گانه در اين خصوص تشكيل نشده است.
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
از ورود خودروهای وارداتی بی*کیفیت جلوگیری می*شود
31خرداد1388
دنياي اقتصاد:مهدی غضنفری معاون وزیر بازرگانی با بیان این مطلب افزود: اخیرا قانونی در زمینه حمایت از حقوق مصرف*کنندگان خودرو در مجلس با هدف پایبندی عرضه*کنندگان خودروهای خارجی به تعهداتشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و صیانت از حقوق مصرف*کنندگان به تصویب رسیده است.
وی تاکید کرد: بر اساس این قانون عرضه*کننده خودرو موظف به تضمین ایمنی، کیفیت و سلامت خودرو مطابق با استانداردهای جهانی و ارائه ضمانت نامه و تعهدنامه به مصرف*کننده است.
غضنفری ادامه داد: در راستای اجرای قانون یاد شده چنانچه خودروی وارداتی بی*کیفیت باشد و سطح سرویس مناسبی را به مشتریان ارائه ندهد، سازمان توسعه تجارت ایران جلوی سفارش آن را خواهد گرفت.
ريیس سازمان توسعه تجارت ایران، اجرای قانون یاد شده را در حفظ حقوق مصرف*کنندگان ایرانی موثر دانست و گفت: نمایندگی*های فروش خودروهای وارداتی در کشور باید سرویس*های لازم را در حد استانداردهای جهانی به مشتریان ارائه دهند.
وی تاکید کرد: عرضه*کنندگان خودروهای خارجی مکلف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش یا نمایندگی*های مجاز تعمیر و توزیع قطعات یدکی و تامین آموزش*های لازم متناسب با تعداد خودروهای عرضه شده در سطح کشور هستند و نمی توانند مصرف*کننده را به مراجعه به نمایندگی معینی اجبار کنند.
غضنفری افزود: بر اساس این قانون چنانچه نقص یا عیب خودروی سواری پس از سه بار تعمیر همچنان باقی بماند یا نقص یا عیب مذکور سبب بروز صدمه جدی جسمی یا مرگ اشخاص شود عرضه*کننده مکلف است حسب درخواست مصرف*کننده خودروی معیوب را با خودروی نو تعویض یا بهای آن را به مصرف*کننده پرداخت کند.
وی خاطر نشان کرد: موسسه استاندارد باید تمامی عیوب و نواقص موجود در خودروهای وارداتی را بررسی و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی اعم از نبود سیستم ایمنی مناسب و بی*کیفیت بودن آن را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کند.
غضنفری افزود: خودروسازان خارجی باید از طریق نمایندگی*های خود در ایران، خدمات پس از فروش مناسبی به مشتریان ایرانی ارائه دهد و نباید فقط نماینده واردات خودرو به کشور باشد.
وی اظهار داشت: باید شرکت*های تولیدکننده خودرو خارجی خدمات پس از فروشی که به مصرف*کنندگان ایرانی می*دهند همانند خدمات پس از فروشی باشد که به مصرف*کنندگان خارجی ارائه می*دهند.
ريیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مردم باید از طریق سازمان حمایت مصرف*کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان توسعه تجارت ایران نظرات و مشکلات خود را در مورد خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اعلام کنند
 

reza-s

مدیر بازنشسته
2006-10-03
850
219
توليد پژو rcz قطعي شد

اولين محصول پژو با نامگذاري غير متعارف اين کمپاني، يعني بدون يک يا دو صفر بين دو عدد ديگر، با عنوان rcz چراغ سبز توليد گرفت تا سازنده نشان دهد که قصد دارد فرم اسپرت بيشتري به محصولاتش ببخشد. اگرچه اين کوپه دو نفره و دو در تا حد زيادي شبيه آئودي tt است اما با توجه به عدم موفقيت کوپه هاي فرانسوي، بايد منتظر ماند و ديد که عاقبت rcz به کجا مي کشد. با اينکه پژو اطلاعاتي در مورد پيشرانه اين کوپه منتشر نکرده است اما با توجه به استفاده از شاسي مشترک سيتروئن c4 و پژو 308 مي توان نصب موتور 6/1 ليتري توربو با تواني بين 150 تا 220 اسب بخار را براي آن پيش بيني کرد. در حال حاضر پژو تصاوير واضح و کاملي از اين خودرو در احتيار رسانه ها قرار نداده و رونمايي کامل آن را به نمايشگاه اتومبيل فرانکفورت موکول کرده است. گفته مي شود قيمت پايه اين کوپه فرانسوي از 20 هزار پاوند شروع خواهد شد ولي بدون شک ميزان جذب مشتري آن بستگي به توانايي هايش خواهد داشت.

:eek:ky:
t396-1.jpg


t396-2.jpg


t396-3.jpg


t396-4.jpg
 

pyramid1356

کاربر
2010-04-08
150
331
50
متاسفانه علیرغم وعده مسئولان شرکتهای خودروی سایپا و ایران خودرو به عدم افزایش قیمت در سال 90 ولی عملا می بینیم که قیمت پراید صبا که تغییر اسم داده به 131 به هشت میلیون و چهار صد هزار تومان رسیده و این خیلی تفاوت داره نسبت به خودروی صبا که بدون ای بی اس هفت میلیون و هفتصد هزار فروش می رفت در سال گذشته
 

reza 1200

کاربر افتخاری
2009-07-12
697
1,768
36


در پی مطرح شدن افزایش نرخ در چند وقت اخیر:

موضع ایران خودرو و سایپا درباره افزایش قیمت خودرو اعلام شد
در پی مطرح شدن افزایش نرخ محصولات خودرویی در یکی دو هفته اخیر، دو شرکت ایران خودرو و سایپا توضیحاتی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کردند.


1045771_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، درحالی طی یکی دو هفته اخیر موضوع افزایش قیمت 20 تا30 درصدی محصولات خودرویی مطرح و با تاییدها و تکذیبه هایی روبرو شده که دو شرکت بزرگ و حاضر در بورس این صنعت یعنی ایران خودرو و سایپا در واکنش به درخواست 25 مرداد اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار، توضیحاتی داده اند.
در این رابطه جواد نجم الدین مدیر عامل ایران خودرو به این جمله که " هرگونه تغییر در نرخ خودرو در صلاحیت شورای سیاست گذاری خودرو است و از آن طریق ابلاغ می شود" ، بسنده کرده است .
این در حالی است که بنابر اعلام شرکت سایپا، " نرخ محصولات تولیدی این شرکت با توجه به شرایط وکشش بازار براساس آیین نامه مصوب و یا حسب مورد توسط هیات مدیره شرکت تعیین و ابلاغ می شود و تصمیمات هیات مدیره با ملاحظه برنامه ها و اهداف دولت محترم و سایر مولفه های تاثیر گذار در سطح کلان اقتصادی و تغییرات نرخ نهاده های تولیدی اتخاذ می شود."
در ادامه هم آمده است"در راستای سیاست های دولت محترم و حمایت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، این شرکت حداکثر تلاش خود را جهت ثبات قیمت محصولات انجام داده و در عین حال به جهت همگامی با سیاست‌های کلان هیات مدیره مقرر کرد افزایش نرخ محصولات با هماهنگی کمیته خودرو وزارت محترم صنعت معدن و تجارت انجام پذیرد.
دراین راستا اطلاعات مربوط به تغییر نرخ مواد اولیه انرژی و نوسانات نرخ ارز طی گزارشات مبسوطی به استحضارمسئولین مربوطه رسیده لیکن هنوز تصمیم قطعی دراین رابطه اتخاذ نشده لذا درشرایط فعلی امکان اظهار نظر قطعی وجود ندارد.
درخصوص تغییرات نرخ محصولات طی سنوات گذشته هم شرکت سایپا اعلام کرده "این شرکت افزایش نرخ قابل توجهی نداشته و پیش بینی نرخ محصولات در بودجه سال 90 براساس آخرین نرخ های مصوب سال 89 لحاظ شده است.
بدیهی است درصورت تصمیم هیات مدیره درخصوص تغییر نرخ فروش با ملاحظات مذکور دربندهای فوق الذکر نسبت به اطلاع رسانی و شفاف سازی و احتمالا" تغییر پیش بینی درآمد سال 90 اقدام خواهد شد.
 
بالا