arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
Mercedes-Benz C350 Sport
شايد وقتي كه شركت بنز در سال 1983 مدل سي كلاس را با نام " بچه بنز " وارد بازار كرد فكر بزرگ شدن اين بچه را نيز كرده بود ! چرا كه چهارمين نسل از اين مدل ديگر بچه نيست ! طول 476 سانتيمتري اين خودرو به همراه 267 سانتيمتر فضايي كه بين دو محور جلو و عقب وجود دارد اين اتومبيل را به يك سدان متوسط نسبتا بزرگ تبديل نموده است .
شايد تنها چيزي كه در ظاهر اين خودرو بدون تغيير باقي مانده ارتفاع 143 سانتيمتري آن است .
فضاي داخلي سي كلاس جديد نسبت به نسل قبل حدود 141 ليتر بزگتر شده است .
يكي از نقاط ضعفي كه در سي كلاس جديد ديده ميشود عدم تغيير موتورها ميباشد كه اين امر با توجه به افزايش وزن اتاق سبب كندتر شدن اين خودرو ميگردد .
مدل C350 از همان موتور V6 3/5 ليتري با زاويه ي بين سيلندر 90 درجه استفاده ميكند . اين موتور كه به سيستم متغير زمان بندي سوپاپ ها مجهز است 268 اسب بخار نيرو را در دور موتور 6000 ارايه ميدهد .
گشتاور 258 پوندفوتي اين موتور توسط گيربكس 7 سرعته اتوماتيك به چرخ ها اعمال ميشود .البته شما ميتوانيد گيربكس 6 سرعته دستي را نيز سفارش دهيد .
شتاب صفر تا 96 C350 جديد برابر 6 ثانيه ميباشد ضمن اين كه اين خودرو براي طي مسافت 400 متر به 6/14 ثانيه زمان نياز دارد . سرعت سي كلاس نيز در پايان اين مسافت به 156 كيلومتر ميرسد .
اما با مقايسه ي اين آمار با مدل C350 2005 اسپرت پي به كند بودن اين خودرو ميبريد !
چرا كه مدل 2005 سي 350 5/0 ثانيه در شتاب و 4/0 در طي مسافت 400 متر سريعتر است ! در پايان مسافت 400 متر نيز 3 كيلومتر سرعت بيشتري دارد .
از ديگر نقاط ضعف اين مرسدس در مقابل رقيب ديرينه ي خود " ب ام و " عدم ارايه ي قدرت به حجم مناسب ميباشد . به طوريكه ب ام و براي موتور 3 ليتري تنفس عادي خود 260 اسب و براي همين موتور با سيستم توربوشارژر 300 اسب بخار نيرو ارايه ميدهد .
شتاب جانبي اين خودرو برابر 81/0 g ميباشد . اگرچه رقم مناسبي است ولي وقتي به شتاب جانبي خودرويي مانند ب ام و 335 i كه 90/0 جي ميباشد مينگريم پي به ضعف اين خودرو در ديناميك ميبريم .
فرمان اين خودرو نسبت به نسل قبلي اش اطلاعات بيشتري را به راننده منتقل ميكند و خوش دست تر به نظر ميرسد .
ديسك ترمزهاي جلوي 7/12 اينچي اين خودرو هم اندازه ي نسل قبل باقي مانده اند .
اين خودرو براي توقف از سرعت 110 كيلومتر به 52 متر فضا نياز دارد . كه اين ميزان نسبت به نسل قبلي 5/1 متر كاهش يافته است .
اما با اين حال سي 350 نسبت به رقيبش ب ام و 328 آي ( در حقيقت رقيب اصلي 350 مدل 335 ميباشد ) در ترمزگيري 5/3 متر كندتر است .
در كل ديناميك اين خودرو با توجه به راحتي بالايي كه در آن به چشم ميخورد مناسب است . ضمن اين كه قدرت موتور نيز براي يك شتابگيري نسبتا سريع در روزهاي عادي و ترافيك شهري كافيست .
استفاده از مواد مناسب در داخل كابين براي يك خودروي 40 هزار دلاري كافيست ولي وجود كمي پلاستيك به ظاهر اين خودرو لطمه وارد كرده است .
در اين مدل سيستم كنترل Mercedes COMAND كه در واقع نقش i Drive در ب ام و را بازي ميكند دسترسي به ادوات و كليدها را آسان تر نموده است .
شايد وقتي كه شركت بنز در سال 1983 مدل سي كلاس را با نام " بچه بنز " وارد بازار كرد فكر بزرگ شدن اين بچه را نيز كرده بود ! چرا كه چهارمين نسل از اين مدل ديگر بچه نيست ! طول 476 سانتيمتري اين خودرو به همراه 267 سانتيمتر فضايي كه بين دو محور جلو و عقب وجود دارد اين اتومبيل را به يك سدان متوسط نسبتا بزرگ تبديل نموده است .
شايد تنها چيزي كه در ظاهر اين خودرو بدون تغيير باقي مانده ارتفاع 143 سانتيمتري آن است .
فضاي داخلي سي كلاس جديد نسبت به نسل قبل حدود 141 ليتر بزگتر شده است .
يكي از نقاط ضعفي كه در سي كلاس جديد ديده ميشود عدم تغيير موتورها ميباشد كه اين امر با توجه به افزايش وزن اتاق سبب كندتر شدن اين خودرو ميگردد .
مدل C350 از همان موتور V6 3/5 ليتري با زاويه ي بين سيلندر 90 درجه استفاده ميكند . اين موتور كه به سيستم متغير زمان بندي سوپاپ ها مجهز است 268 اسب بخار نيرو را در دور موتور 6000 ارايه ميدهد .
گشتاور 258 پوندفوتي اين موتور توسط گيربكس 7 سرعته اتوماتيك به چرخ ها اعمال ميشود .البته شما ميتوانيد گيربكس 6 سرعته دستي را نيز سفارش دهيد .
شتاب صفر تا 96 C350 جديد برابر 6 ثانيه ميباشد ضمن اين كه اين خودرو براي طي مسافت 400 متر به 6/14 ثانيه زمان نياز دارد . سرعت سي كلاس نيز در پايان اين مسافت به 156 كيلومتر ميرسد .
اما با مقايسه ي اين آمار با مدل C350 2005 اسپرت پي به كند بودن اين خودرو ميبريد !
چرا كه مدل 2005 سي 350 5/0 ثانيه در شتاب و 4/0 در طي مسافت 400 متر سريعتر است ! در پايان مسافت 400 متر نيز 3 كيلومتر سرعت بيشتري دارد .
از ديگر نقاط ضعف اين مرسدس در مقابل رقيب ديرينه ي خود " ب ام و " عدم ارايه ي قدرت به حجم مناسب ميباشد . به طوريكه ب ام و براي موتور 3 ليتري تنفس عادي خود 260 اسب و براي همين موتور با سيستم توربوشارژر 300 اسب بخار نيرو ارايه ميدهد .
شتاب جانبي اين خودرو برابر 81/0 g ميباشد . اگرچه رقم مناسبي است ولي وقتي به شتاب جانبي خودرويي مانند ب ام و 335 i كه 90/0 جي ميباشد مينگريم پي به ضعف اين خودرو در ديناميك ميبريم .
فرمان اين خودرو نسبت به نسل قبلي اش اطلاعات بيشتري را به راننده منتقل ميكند و خوش دست تر به نظر ميرسد .
ديسك ترمزهاي جلوي 7/12 اينچي اين خودرو هم اندازه ي نسل قبل باقي مانده اند .
اين خودرو براي توقف از سرعت 110 كيلومتر به 52 متر فضا نياز دارد . كه اين ميزان نسبت به نسل قبلي 5/1 متر كاهش يافته است .
اما با اين حال سي 350 نسبت به رقيبش ب ام و 328 آي ( در حقيقت رقيب اصلي 350 مدل 335 ميباشد ) در ترمزگيري 5/3 متر كندتر است .
در كل ديناميك اين خودرو با توجه به راحتي بالايي كه در آن به چشم ميخورد مناسب است . ضمن اين كه قدرت موتور نيز براي يك شتابگيري نسبتا سريع در روزهاي عادي و ترافيك شهري كافيست .
استفاده از مواد مناسب در داخل كابين براي يك خودروي 40 هزار دلاري كافيست ولي وجود كمي پلاستيك به ظاهر اين خودرو لطمه وارد كرده است .
در اين مدل سيستم كنترل Mercedes COMAND كه در واقع نقش i Drive در ب ام و را بازي ميكند دسترسي به ادوات و كليدها را آسان تر نموده است .