سوالات رایج وکاربردی درباره رسیورهای ایکلاس و هایویون


وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

ali@5361

کاربر
2008-04-22
141
417

نکاتی برای حل بسیاری از مشکلات رسیور هایویژن و آیکلاس

بسیاری از پرسش ها و مشکلات شما دوستان :

1 – رسیور من سیگنال ندارد و یا دارد ولی تصویر ندارد .
2 – رسیور من هی ریست میشود .
3 – رسیور من هیچ کانالی را باز نمیکند و تنها کانالهای آزاد را پخش میکند .
4 – تصویر رسیور من مات و کدر است و یا گاهی وقتها پرشی شبیه ************** دیده میشود .
5 – تصویر رسیور من نویز دارد و خطوط عمودی یا افقی بصورت نویز دیده میشود .
6 – رسیو من آپگرید نمیشود .
7 – رسیور من شبها از هیچ یا تعدادی از کانالها را شطرنی نشان میدهد .
8 – من کارتم کانال باز نمی کند .
9 – کانالهای رسیور من پاک میشود و در حافظه نمی ماند .
10– و یا پرسش هایی از این دسته … .


پاسخ شما دوستان در چند نکته مهم :

۱ – همواره تلاش کنید دیش و ال ان بی به بهترین نحو ممکن نصب شده باشد . دیشهایی که ما برای دریافت کانالها از آن بهره میگیریم دیشهای نامرغوب و غیر استاندارد میباشند و خود این امر کار ما را برای یک تنظیم خوب دشوارتر میکند . از طرفی با توجه به نامرغوب بودن ال ان بی و سوییچرهای موجود در ایران ، به مرور و در طول مدت کم کم همین متعلقات هم دچار خرابی میشوند و بایستی با نمونه سالم جایگزین شوند . مثلا سوییچرها که معمولا در روی بام قرار دارند بر اثر برخورد شدید آفتاب و یا باران و برف ممکن است دچار خرابی شوند و یک یا دو یا هر چهار خروجی آنها دچار قطعی شود . توجه کنید که در صورت اختلال در کارکرد سوییچر یا ال ان بی ، ممکن است شما با تصویر شطرنجی یا نویزی شبیه به ************** و یا عدم سیگنال در قسمتی یا تمام مدت شبانه روز شوید ! حتی ممکن است قسمت تیونر رسیور دچار مشکل اساسی شود ! زیرا تیونر مستقیما با ال ان بی و سوییچ در ارتباط است .

2 – از کابلهای مرغوب و سالم بهره بگیرید و بدانید که یکی از مهمترین نکات در قسمت متعلقات ماهواره همین کابل میباشد که در صورت خرابی مشکلاتی برایتان ایجاد میکند . معمولا دوستان به دلیل طول زیاد کابل و قیمت بالای آن از کابلهای ارزانتر بهره میگیرند ، اما بدانید که کابل نامرغوب به مرور دچار قطعی و یا سولفاته میشود و ارتباط ال ان بی با تیونر به مشکل میخورد و همین اتصال در کمترین حالت ایجاد نویز و ************** و یا افت و عدم سیگنال و در بیشترین حالت هم
به خرابی کامل تیونر می انجامد !!! بهتر است بدانید کابل نامرغوب در زیر نور آفتاب و سرمای زمستان به سرعت خشک و شکننده میشود و سپس به سادگی مغزی آن میشکند و کل سیم شما دیگر به درد نمیخورد !!!

3 – سوکت اتصال سر کابلها رو به دقت بررسی کنید ! من در بسیاری از جاها دیدم که سوکت سر کابل به بی دقتی وصل و باعث اختلال شده است ! درست بستن سوکتها در سر کابل یکی از مهمترین نکات است که بی توجهی در آن باعث ایجاد اتصال ناخواسته قسمت افشان و مغزی سیم میشود و در نتیجه همان مشکلات نکته ( ۲ ) که در بالا گفته شد ایجاد میشود .

4 – تنظیمات درست در منوی رسیور نیز از مهمترین نکات در داشتن تصویر و صدای سالم و بهره بهتر از رسیور میباشد . تلاش کنید در منوی رسیور خود به تنظیمات ال ان بی و سوییچ و تصویر و صدای سری زده و آنرا به دقت تنظیم کنید . حتما میدانید که معمولا خروجی شماره ۱ سوییچ چه تعریف شده باشد و چه نباشد ، رسیور قادر است با آن ارتباط برقرار کند . اما همین مورد در خیلی جاها دوستان را دچار مشکل میکند . مثلا شما رسیور را به دیشی که در مدار آن سوییچ وجود دارد متصل و آن سوییچ را نیز برای رسیور تعریف کرده اید ، اکنون رسیور را به جای دیگری میبرید که تنها یک دیش وجود دارد . از آنجاییکه رسیور با سوییچ شماره ۱ قادر به ارتباط است شما نیز تصویر خواهید داشت . اما ممکن است گاهی اوقات به دلایلی سیگنال رسیور قطع شود ! خوب نخست باید دنبال چنین گزینه هایی گشت و آنرا اصلاح کرد . معمولا ریست فکتوری کردن رسیور یکی از کارهایی است که در هنگام دیده شدن مشکلات از این قبیل بایستی انجام شود .

5 – به روز نمودن و ارتقاء نرم افزار رسیور رو هم به گزینه های بالا بیفزایید . خوشبختانه با وجود تیم برنامه نویسی بسیار قوی روسی که برای رسیور های هایویون و هایویژن برنامه ارائه میدهند ، دائم در حال مشاهده نرم افزارهای جدیدتر و اصلاح شده برای این مدل از رسیورها هستیم . به روز نمودن و آپگرید نرم افزار ، کدها و فرکانسهای رسیور به آن جان دوباره میبخشد . اگر به هر دلیلی در استفاده از نرم افزارهای جدیدتر به مشکل برخوردید ، خیلی ساده میتوانید از نرم افزارهای قدیمیتر بهره بگیرید . برای رسیورهای سری ۹۰۹۰ سه مدل نرم افزار ارائه میشود . مدل Z3 , Z4 , PJ که پیشتر در مورد آن بسیار بحث شده است . پیشنهاد ما به شما دوستان استفاده از نرم افزارهای اصلی که همان Z3 , Z4 است ، میباشد . اما اگر به هر دلیلی در استفاده از این دو نرم افزار به مشکلی برخوردید ، پیش از
هر کاری از نرم افزارهای سری PJ که در واقع پچ اصلاح شده برای این سری از رسیورها میباشد بهره بگیرید .

6 – برای انتقال نرم افزار اصلی و فایل سافتکم و SDX همواره از جدیدترین لودرهای مربوطه بهره بگیرید و تلاش کنید که سافتکمهای مناسب برای رسیور مورد نگرتان را منتقل کنید .

7 – استفاده از فایل های کلین برای پاک کردن نرم افزار اصلی رسیور نیز یکی از مهمترین راهها برای حل مشکلات نرم افزاری دوستان میباشد . ممکن است به هر دلیلی در نرم افزار رسیور شما اختلالی ایجاد شده و از کارکرد درست آن جلوگیری کند ، در این زمان خیلی ساده با انتقال فایل کلین و آپگرید دوباره ، مشکل شما به راحتی حل میشود بجز برای رسیورهای جدیدPVR .

8 – اگر رسیور شما قادر به ارتباط با کامپیوتر نیست و مثلا آپگرید نمی شود ، پیش از هر چیز تلاش کنید اطلاعات آن را از رسیور به کامپیوتر فرابخوانید . اگر بازهم ارتباط برقرار نشد ، بوسیله ابزار قدرتمند هایپرترمینال (Hyper Terminal) خود ویندوز با آن ارتباط برقرار کنید . اگر باز هم موفق نشدید آنرا ریست فکتوری کنید . شک در ایراد سخت افزاری آخرین مواردی است که باید به آن اندیشید .

دوستان دقت کنید که رسیورهای سری 9090 از فلش و پردازشگر قوی و مرغوب برخوردارند .
و به این سادگیهای آسیب نمی بینند . تیونر آنها در تولیدات سری نخست و سری دوم با مارک Sharp ایتالیا و فرانسه و در سری جدید نیز شارپ تولید کره و چین می باشند .


تشکر یادتون نره؟؟؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hamid_121

مدیر بازنشسته
2010-07-25
1,206
8,539
با درود
این تاپیک جهت مشکلات رایج و معمولی کاربران برای رسیورهای ایکلاس وهایویون میباشدوبه مرور تکمیل میشود:eek:k:

در رسیورهای که خروجی صدا وتصویر hdmi دارند(9696.9797)
پیغام
security chip failure
security chip of your receiver to the place of purchasing for warranty service

بدین معنی ست که چیب حفاظتی رسیورخراب وباید تعویض شود


تعویض خود به خود کانال و یا در رسیورهای اصلی پیغام چینی دادن
ایسی دریم رسیورخراب وباید تعویض شود
در این تاپیک نسبت به تعویض ایسی دریم اقدام نمائید
البته قبلش از نرم افزار 11300 استفاده واگر مشکل باقی بود
اقدام به تهیه ایسی دریم کنید

مهم توزیع و تعویض ای سی دریم خراب رسیورهای ای کلاس -هایویون

نرم افزار جدید ( تست ) برای رفع مشگل پیام دریافتی در رسیور های ایکلاس سری hdmi (
multipage.gif
1 2



مشکلاتی از قبیل عدم شناسایی و غیره فلش مموریusb
به این تاپیک رفته ونرم افزار رو دانلود کرده و طبق دستور عمل نمائید
نرم افزار برای فرمت ورفع مشکل عدم شناسایی فلش مموری توسط دستگاه هایویون ایکلاس


پیغام

stb s/w damaged
که معمولا زیاد پیش میاد
نرم افزار کارخونه ای رو از طریق کابل به رسیور تزریق کنید


برای تهیه
Backup ازلیست کانال
برای اینکار usb رو به رسیور وصل کرده
به ترتیب مراحل زیر رو دنبال کن
منو+نصب+انتقال داده ها+اپلود به usb+انتقال لیست کانال


طریق انتقال سافتکم و یا نرم افزاراز طریقUSB

بعد از دانلود سافتکم بدون اینکه آن را درپوشه قرار دهید مستقیم درفلش خود کپی کرده و وارد جایگاه USB رسیورخود کنید سپس مراحل زیر را به ترتیب وارد کنید :
Menu, Installtion, Transferdata, Download form usb
دراینجا سمت چپ صفحه روی فایل سافتکم که معمولا بانام _k_data می باشد روی آن رفته ( ok نکنید ) دکمه 1 کنترل را زده و yes را جهت تایید بزنید


نحوه فعال سازی پروتکل در رسیور

به ترتیب مراحل زیر رو دنبال میکنید
منو+تنظیمات رسیور+پورت سریال وگزینه twinرو فعال میکنید



نحوه برطرف کردن پیغام چینی بودن در رسیورهای چینی ویا تقلبی

ایسی فلش رو از طریق پروگرامر برنامه دادن ویا جیتک کردن
وبعد از این کارها نباید نرم افزار بالاتر از 11228 رو به رسیور داد چون
دوباره با همین پیغام روبرو میشوید


پیغام
model id is not matched
این بدان معناست که مدل ایدی رسیور با مدل ایدی نرم افزار
همخونی نداشته و نرم افزار اشتبا هست که در بعضی موارد هم وقتی
ایدی رسیور به علت دادن نرم افزار اشتباه مانند از 126 به 129 تغییر پیدا میکنه با دادن نرم افزار جدید با این پیغام روبرو میشویدودر این صورت باید یا جیتک کرده ویا ایسی فلش رو از طرق پروگرامر برنامه بهش داد تا درست شه


اموزش آپگرید هایویژن و هایویون و ایکلاس به وسیله کابل

۱)ابتدا آخرین نرم افزار یا (Patch) مربوطه را با توجه به مدل رسیور تهیه کرده که معمولا این فایل ها یا با پسوند bin یا sgn می باشد که بصورت زیپ شده هستند که بعد از unzip کردن قابل استفاده هستند .
۲) فایل سافتکم مربوطه را دریافت میکنیم که با پسوند key میباشد .
۳) برنامه Loader که جهت ریختن آخرین نرم افزار یا (Patch) از آن استفاده میشود .
۴) برنامه Dreamloader برای انتقال آخرین سافتکم به دستگاه .
۵) کابل رابط (rs232) .

طریقه آپگرید :

رسیور را به برق زده و از دکمه پشت خاموش میکنیم .
کابل (rs232) را به رسیور وصل میکنیم
برنامه که جهت ریختن آخرین نرم افزار است را اجرا میکنیم .

Com مربوطه را انتخاب میکنیم . که معمولا com 1 میباشد
حال دکمه Browse را زده و آخرین فایل را با پسوند sgn را انتخاب میکنیم .

سپس دکمه open را میزنیم
280jer9.jpg

در اینجا ما میتوانیم مدل آیدی برنامه را مشاهده کنیم و تشخیص دهیم که آیا با آیدی دستگاه ما همخوانی دارد یا خیر .
حال دکمه START را فشار داده و رسیور را از دکمه پشت روشن میکنیم .

* توجه *
باید توجه کرد تا پایان کار و آمدن پیغام Download Success هیچ کاری نباید انجام داد در غیر این صورت باعث آسیب رسیدن به رسیور خواهد شد .
حال آپگرید تمام شده و رسیور باید ریست شده و بر روی نمایشگر ساعت نمایش داده شود و میتوانیم برنامه را ببندیم .
 
آخرین ویرایش:

hamid_121

مدیر بازنشسته
2010-07-25
1,206
8,539
درود
دوستانی که کلا با سوییچ مشکل دارند . از روش زیر استفاده کنند:
در این روش شما باید در منوی رسیور و در قسمت نصب در قسمت تنظیم آنتن برای تنظیم سوییچ به جای
Diseqc 0.1 از سوییچ Diseqc 1.1 استفاده کنید.
کافیه
Diseqc1.1 رو با توجه به Lnb هاتون تنظیم کنید البته با گزینه ی U+CDiseqc 1.1از Ln1 شروع می شود تا Ln12 و بعد از اون گزینه های U+C1 تا U+C12 وجود داره که در حالت های U+C به صورت خودکار Diseqc1.0 به None تبدیل می شود ....پس اگر به عنوان مثال سه جهت هاتبرد / نایل ست / و یوتل W3 دارید که به ترتیب بهLnb1 و Lnb2 و Lnb3 وصله در تنظیمات سویچ به این ترتیب عمل کنید :

هاتبرد : U+C1نایل :U+C2یوتل :U+C3
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا