arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
لقب كوچكترين كه به اين خودرو اطلاق ميشود كمي اغراق آميز به نظر ميرسد چرا GLK چندان هم كوچك نيست .
فاصله ي بين دو محور در اين خودرو نسبت به كلاس Ml در حدود 25 سانتيمتر كوتاه تر است . البته علي رغم كوچك تر شدن ابعاد بدنه وزن اين خودرو هنوز در حدود 2000 كيلوگرم است .
چهره ي GLK دوست داشتني است ولي اين موضوع در عكس ها به خوبي منعكس نشده است . خطوط تيز بدنه به داخل كابين نيز راه پيدا كرده و درون اين خودرو را جدي و تيز نشان ميدهد .
GLK در اروپا با پكيج اسپرت عرضه ميشود كه شامل فنرهاي بلندتر و صفحه هاي ضد لغزش ميگردد و اين اتومبيل را به يك خودروي مخصوص آف رود تبديل ميكند .
خريداران آمريكايي در آينده نميتوانند از سيستم DSR لذت ببرند . اين سيستم در هنگام پايين آمدن از تپه هايي كه شيبي زياد دارند به كار مي افتد و سرعت اتومبيل را بين 3 تا 5/17 كيلومتر در ساعت نگه ميدارد ( اين سيستم حتي در حالت خلاص بودن گيربكس نيز كار ميكند ) .
در پيست آف رود در حالي كه شب قبل از آزمايش باران نيز باريده بود GLK توانست به خوبي تپه ها و مسيرها را پشت سر بگذارد و چيزي فراتر از ظاهر خود را به معرض نمايش قرار دهد . البته اين در حالي بود كه سيستم الكترونيكي آف رود عملا كار چنداني انجام نميداد . نقش سيستم 4Matic كه نيرو را به نسبت 55/44 بين عقب و جلو تقسيم ميكند نيز در عملكرد اين خودرو بي تاثير نبود .
اگرچه عملكرد اين خودرو در جاده هاي خاكي و تپه اي خوب بود ولي اين خودرو به هيچ وجه براي مصارف 100درصد آف رود ساخته نشده و داراي نقاط ضعف هايي است . به طور مثال سيستم 4MATIC اين خودرو نيز در تپه هاي سنگي نميتواند كاري انجام دهد . تنها خودرويي كه توانايي عبور از اين تپه ها را دارد جيپ رانگلر است .