arsham_333
ناظم انجمن
- 2006-10-05
- 1,509
- 1,678
طراحي خارجي :
GLK را نبايد يك " پديده "* حداقل در بخش طراحي به حساب آورد . فرم طراحي اين خودرو بسيار تيز و خشك طراحي شده .
به طور كلي قسمت جلوي اين خودرو به گونه اي طراحي شده كه عريض تر و پهن تر از قسمت عقب به نظر ميرسد . البته اين پهنا نه تنها آن را پرابهت نشان نميدهد بلكه از جذابيت آن نيز كاسته است .
خطوط تيز بدنه هنگام رسيدن به قسمت عقب متمركز شده و نماي به مراتب قابل قبول تري را نسبت به جلو به وجود مي آورد . عدم در يك راستا قرار گرفتن دستگيره هاي در نيز اين حس را تقويت ميكند .
طراحان مرسدس نتوانسته اند كاپوت خود را به خوبي عضلاني نشان دهند و دو برآمدگي كوچكي نيز كه بر روي آن به چشم ميخورد اصلا مدرن نيست و بيشتر در خودروهاي دهه ي 80 و 90 ديده ميشود.
ابعاد جلوپنجره نيز كمي بيش از اندازه بزرگ است و كوچكتر شدن آن ميتوانست چهره ي جسورتري به GLK ببخشد .
البته GLK در طراحي نقاط قوتي نيز دارد كه از آن جمله ميتوان به محل قرار گيري لنز چراغ ها اشاره كرد كه چه در هنگام خاموش بودن و چه در موقع روشنايي نماي اين خودرو را زيباتر نشان ميدهند .
با توجه به اين كه GLK بر روي شاسي C كلاس ساخته شده ميتوان انتظار داشت كه فرم چراغ هاي جلوي آن نيز شبيه سي كلاس باشد .اين چراغ ها اگرچه خيلي جذاب نيستند ولي اشكال خاصي نيز در طراحي آن ها به چشم نميخورد .
گلگيرهاي برآمده ي اين اتومبيل همانند ساير بخش ها نتوانسته اند چهره ي اين خودرو را حجيم نشان دهند و فقط باعث اغراق آميز جلوه كردن خودرو ميشوند .
در كل طراحي خارجي GLK جديد علي رغم جديد بودن خيلي شكيل و زيبا نيست و مرسدس ميتوانست در اين زمينه بهتر كار كند .
طراحي داخلي :*
اگر بخواهيم بين طراحي داخلي و خارجي اين خودرو مقايسه اي انجام دهيم طراحي داخلي برنده خواهد بود !!
داشبورد اين خودرو خصوصا در قسمت هاي بالايي زيبا و لوكس طراحي و رنگ آميزي شده . استفاده از رنگ هاي تيره حالتي كلاسيك را به وجود آورده است كه شما را به ياد محصولات زيباي دهه 70 مرسدس مي اندازد .
اما وقتي به قسمت پايين - صندلي ها و قسمت مياني فرمان نگاه ميكنيم رنگ كرمي روشني را ميبينيم كه به هيچ وجه با رنگ بسيار تيره ي كابين هماهنگي ندارد . اگر طراحان كمي رنگ كرم را در ميان رنگ تيره استفاده ميكردند آن وقت زيبايي كابين دو چندان ميشد ولي تقسيم كابين به دو بخش كاملا تيره و روشن كمي احساس خستگي و دلزدگي را به وجود مي آورد .
نحوه ي قرار گيري ادوات و ظاهر آن ها مناسب است ولي شكل طراحي دريچه هاي كولر اصلا مدرن و به روز نيست . حالت مربع شكل و ساده ي اين دريچه ها بيشتر شما را به ياد خودروهاي قديمي هيونداي مي اندازد تا مرسدس بنز !!
نحوه ي رنگ آميزي نشانگر سرعت قابل توجه است . رنگ خاكستري ملايم آن با بقيه ي اجزاي فوقاني كابين هماهنگ است .
در اين بخش نيز اگرچه GLK فوق العاده نيست ولي حرف هايي براي گفتن دارد .
GLK را نبايد يك " پديده "* حداقل در بخش طراحي به حساب آورد . فرم طراحي اين خودرو بسيار تيز و خشك طراحي شده .
به طور كلي قسمت جلوي اين خودرو به گونه اي طراحي شده كه عريض تر و پهن تر از قسمت عقب به نظر ميرسد . البته اين پهنا نه تنها آن را پرابهت نشان نميدهد بلكه از جذابيت آن نيز كاسته است .
خطوط تيز بدنه هنگام رسيدن به قسمت عقب متمركز شده و نماي به مراتب قابل قبول تري را نسبت به جلو به وجود مي آورد . عدم در يك راستا قرار گرفتن دستگيره هاي در نيز اين حس را تقويت ميكند .
طراحان مرسدس نتوانسته اند كاپوت خود را به خوبي عضلاني نشان دهند و دو برآمدگي كوچكي نيز كه بر روي آن به چشم ميخورد اصلا مدرن نيست و بيشتر در خودروهاي دهه ي 80 و 90 ديده ميشود.
ابعاد جلوپنجره نيز كمي بيش از اندازه بزرگ است و كوچكتر شدن آن ميتوانست چهره ي جسورتري به GLK ببخشد .
البته GLK در طراحي نقاط قوتي نيز دارد كه از آن جمله ميتوان به محل قرار گيري لنز چراغ ها اشاره كرد كه چه در هنگام خاموش بودن و چه در موقع روشنايي نماي اين خودرو را زيباتر نشان ميدهند .
با توجه به اين كه GLK بر روي شاسي C كلاس ساخته شده ميتوان انتظار داشت كه فرم چراغ هاي جلوي آن نيز شبيه سي كلاس باشد .اين چراغ ها اگرچه خيلي جذاب نيستند ولي اشكال خاصي نيز در طراحي آن ها به چشم نميخورد .
گلگيرهاي برآمده ي اين اتومبيل همانند ساير بخش ها نتوانسته اند چهره ي اين خودرو را حجيم نشان دهند و فقط باعث اغراق آميز جلوه كردن خودرو ميشوند .
در كل طراحي خارجي GLK جديد علي رغم جديد بودن خيلي شكيل و زيبا نيست و مرسدس ميتوانست در اين زمينه بهتر كار كند .
طراحي داخلي :*
اگر بخواهيم بين طراحي داخلي و خارجي اين خودرو مقايسه اي انجام دهيم طراحي داخلي برنده خواهد بود !!
داشبورد اين خودرو خصوصا در قسمت هاي بالايي زيبا و لوكس طراحي و رنگ آميزي شده . استفاده از رنگ هاي تيره حالتي كلاسيك را به وجود آورده است كه شما را به ياد محصولات زيباي دهه 70 مرسدس مي اندازد .
اما وقتي به قسمت پايين - صندلي ها و قسمت مياني فرمان نگاه ميكنيم رنگ كرمي روشني را ميبينيم كه به هيچ وجه با رنگ بسيار تيره ي كابين هماهنگي ندارد . اگر طراحان كمي رنگ كرم را در ميان رنگ تيره استفاده ميكردند آن وقت زيبايي كابين دو چندان ميشد ولي تقسيم كابين به دو بخش كاملا تيره و روشن كمي احساس خستگي و دلزدگي را به وجود مي آورد .
نحوه ي قرار گيري ادوات و ظاهر آن ها مناسب است ولي شكل طراحي دريچه هاي كولر اصلا مدرن و به روز نيست . حالت مربع شكل و ساده ي اين دريچه ها بيشتر شما را به ياد خودروهاي قديمي هيونداي مي اندازد تا مرسدس بنز !!
نحوه ي رنگ آميزي نشانگر سرعت قابل توجه است . رنگ خاكستري ملايم آن با بقيه ي اجزاي فوقاني كابين هماهنگ است .
در اين بخش نيز اگرچه GLK فوق العاده نيست ولي حرف هايي براي گفتن دارد .