نيسان مورانو Nissan Murano


arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
120620071702586225.jpg


مدتی است که خبرهایی مبنی بر عرضه ی نیسان مورانو در کشور به گوش میرسد . حال شرکت نیسان مدل ۲۰۰۹ ( نسل جدید ) این خودرو را به دنیا معرفی کرد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم .

این خودرو نسبت به نسل قبلی مورانو که در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ معرفی شده بود از جهاتی کامل تر است . شرکت نیسان مورانوی جدید را یک کراس اوور مینامد چرا که نسبت به سایر اس یو وی ها از قابلیت های بیشتری در زمینه دینامیکی برخوردار است و همچنین ابعاد آن خیلی بزرگ نیست .

در حقیقت مورانو یک اس یو وی شهری است و طبعا بر روی پلاتفرم یک خودروی سدان ساخته شده است . پلاتفرمی که مورانو بر روی آن قرار گرفته متعلق به نسل قبلی نیسان آلتیما میباشد .

فاصله بین دو محور در این خودرو همانند نسل قبلی برابر ۲۸۲ سانتیمتر میباشد . کمک فنرهای این خودرو نیز همانند نسل قبل مستقل بوده و در جلو از نوع " استرات " و در عقب از نوع " مولتی لینک " میباشد .

انتقال قدرت در این خودرو به هر چهار چرخ صورت میگیرد تا در کنار سیستم ESP كه به صورت استاندارد بر روي اين خودرو نصب ميشود پايداري مناسبي را براي اين خودرو به ارمغان بياورد .

120620071702584440.jpg

همانند مدل قبلي مورانو از يك موتور 5/3 ليتري V6 استفاده ميكند . البته با افزايش ضريب تراكم و تغيير در مانيفولد ورودي قدرت اين موتور به 265 اسب بخار و گشتاور آن به 248 پوند فوت افزايش يافته است .

گيربكس CVT اتوماتيك اين خودرو نسبت به گيربكس هاي اتوماتيك عادي پيشرفته تر است . اين گيربكس بدون استفاده از چرخ دنده و تنها به وسيله ي تسمه نيرو را منتقل ميكند از اين رو به آن گيربكس با ضريب دنده ي متغير نيز ميگويند . اين گيربكس هاي شتابگيري بهتر در كنار مصرف سوخت كمتر را به ارمغان مي آورند .

طراحي مورانوي جديد نسبت به مدل قبلي خشن تر و مدرن تر شده است . گوشه هاي تيز در بدنه ي اين خودرو بيشتر شده اند ولي فرم كلي خودرو در چارچوب يك نيسان شكل گرفته است به طوريكه به نگاه كردن به فرم چراغ ها و جلوپنجره فورا پي به نيسان بودن اين خودرو ميبريد .
120620071702587889.jpg

فضاي داخلي اين خودرو نسبت به مدل قبلي كمي كوچكتر شده به طوريكه فضاي اتاق براي سرنشينان به 3086 ليتر رسيده است . البته اين فضا از مزدا CX-7 و فورد اج بيشتر است .

يكي از مهم ترين تغييرات اين خودرو آرايش داخل اتاق است . داخل مورانو به خوبي توانسته از مواد نرم و فلز آلومينيوم براي زيباتر شدن استفاده كند .

قيمت مورانو براي مدل پايه ي S برابر 29 هزار دلار بوده كه به مدل LE فول40 هزار دلار ختم ميشود .

رانندگي مورانو در بزرگراهها مناسب است البته كيفيت سواري آن شبيه نسل قبل است و فرمان اين خودرو هنوز زيادي نرم است .

در تست شتاب اين خودرو توانست ظرف 2/7 ثانيه از حالت س****** به سرعت 96 كيلومتر بر ساعت برسد كه نسبت به نسل قبلي 3/0 ثانيه سريعتر است .
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
معرفی نيسان مورانو 2008

mip9tv.jpg

کمپانی خودروسازی نیسان پس از ورشکستگی کار خود را با تولید مدل 2008 نیسان مورانو دوباره از سر گرفته و با مدیریت و تشکیلات جدید چشم به بازار های جدید و رقابت با خودرو سازان مطرح جهان دوخته .. نسل اول نیسان مورانو برای اولین بار در دسامبر سال 2002 به بازار های اروپا معرفی شد و تا کنون توانسته موفقیت های بسیاری رو به خودش اختصاص بده این محبوبیت از اونجایی هست که تا کنون 20 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده ، این محصول نیسان برای اولین باردر سال 2003 نامزد دریافت بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا بوده و همچنین توسط موسسه "AutoPacific" به عنوان برترین SUV متوسط انتخاب شده است .

این خودرو در نیسان آمریکا طراحی شده و از pathfinder نیسان کمی بزرگ تره..

2zyh20w.jpg

نیسان مورانو بر اساس پلت فرم FF-L نیسان که پیش تر در تولید ماکسیما و نسل سوم آلتیما مورد استفاده قرار گرفته شده بود طراحی شده . نیسان مورانو همچنین تنها crossover نیسان در بازار های آمریکا می باشد که توانسته رکورد فروش pathfinder نیسان را نیز در بازار آمریکا بشکند .

نام مورانو بر اساس نام جزایری در کنار ونیز بر روی این خودرو گذاشته شده البته بیش تر به نظر کارشناسان نام این خودرو از شیشه مورانو گرفته شده که نشان دهنده کار هنرمندانه و زیبایی در طراحی این SUV است .

ژاپنی ها پس از به نمایش در آمدن این محصول در نمایشگاه توکیو بر اساس نظر سنجی قصد شکستن رکورد فروش این محصول در آمریکا را دارند ، البته نظری در مورد قصد ایرانی ها در مورد آمار خرید این خودرو به دست نیومده و به دست نخواهد آمد .


نیسان مورانو در ایران

چندی پیش مسئول فروش پارس خودرو اعلام کرد ، پارس خودرو قصد دارد به زودی این اس یو وی متوسط نیسان را به صورت وارداتی در کشور عرضه کند و قصد مونتاژ آن را نخواهد داشت ، نیسان مورانو در کلاس خودرو های لوکس قرار خواهد گرفت شرایط سختی را برای تویوتا پرادو در بازار بوجود می آره .

2cz2ee1.jpg


مشخصات فنی

این محصول در سه مدل S – SE – SL موجود می باشد که همه از موتور VQ35 V6-با حجم 3.5 لیتر و با قدرت 245 اسب بخار که موتور مشترک با نیسان 350Z می باشد بهره می برند .


نکته قابل توجه دیگر در مورد نیسان مورانو گیربکس متغیر continuously variable transmission" (CVT) " می باشد که در نوع خودش بی نظیره و در این مطلب مجال پرداختن به اون نیست .

در نیسان مورانو از سیتم 4WD بهره گیری شده ، هر 4 چرخ خودرو سیستم تعلیق مستقل دارند که ترکیب این دو نکته نوید سیستم تعلیق قدرتمنی از این خودرو را می دهند .

آپشن هایی نظیر دوربین عقب برای کمک به راننده برای کنترل بیش تر و همچنین آینه عقب ، کلکسیون انواع حالت های ایربگ در خودرو اون رو نسبت به خودرو های همکلاسش متفاوت نشون می دن ..

ترمز نیسان مورانو به همراه ABS ( ترمز ضد قفل ) و EBD ( سیستم الکترونیکی تقسیم ترمز بین 4 چرخ برای پایداری ) فاکتور های امنیتی فنی این خودرو رو تکمیل کرده اند و از لحاظ پایداری و تعلیق خودرو شکی نیست که از برترین تکنولوژی روز و بهترین کیفیت با کارآیی مناسب در مورانو استفاده شده است .



مشخصات فنی و رفاهی سه مدل نیسان مورانو به شرح زیر می باشند :



نیسان مورانو مدل S :

· موتور V6 3.5 لیتری با توان تولید 245 اسب بخار قدرت

· گیربکس متغیر (CVT )

· رینگ آلومینیومی 18"

· کنترل اتوماتیک دمای اتاق (ATC)

· کامپیوتر اطلاعاتی با نمایشگر 7 اینچی

· قفل مرکزی – 4 شیشه برقی



نیسان مورانو مدل SL :

مشخصات مدل S + موارد زیر :

· صندلی هوشنمند راننده ( گرم کن ، قابلیت تنظیم ارتفاع )

· شفافیت اتوماتیک شیشه عقب به همراه آینه برقی عقب

· مه شکن

· روشن و خاموش شدن چراغ های خودرو به صورت اتوماتیک

· مانیتور مشاهده عقب خودرو



نیسان مورانو مدل SE :

مشخصات مدل S + SL + موارد زیر :

· AWD ( همه ی چرخ ها متحرک )

· رینگ اسپورت 18"

· رنگ نقره ای تیره سپر عقب

· گیربکس 6 دنده متغیر

· سیستم تعلیق بهسازی شده ی Sport

· چراغ های جلو HID bi-xenon



امنیت

209frd2.jpg

نیسان مورانو هم از لحاظ سیستم ترمز و هم از نظر امنیت داخلی خودرو در سطح خیلی خوبی قرار داره ، مخصوصا که این فاکتور های امنیتی پیش تر در محصولاتی نظیر pathfinder و آلتیما نیسان مشاهده شده و همچنین در نسل های قبلی مورانو آزمایش خودشون رو پس دادن .



1) ایربگ راننده و سرنشین جلو ( کناره ها ، سقف و جلو)

2) ایربگ کناری و جلو برای سرنشین های عقب

3) کمربند های سه نقطه ای مجهز به سنسور((ALR برای سرنشین جلو و سرنشینان عقب – و کمربند ELR برای راننده

4) کمربند های جلو مجهز به سیستم تنظیم کننده فشار

5) محافظ سر با کنترل کننده فعال ( سه تا برای عقب و دو تا جلو)

6) سیستم امنیت کودک



طراحی

117y9lk.jpg

نکته ای که کارشناسان بسیاری روی اون نظر دادند طراحی سدان مانند این محصول است که شباهت چندانی با دیگر SUV ها ندارد در طراحی این خودرو بیش تر دقت شده روی کارآیی بهتر خودرو کار شود و همانند یک سدان اسپورت عمل کند تا یک SUV ، خط های شکسته روی بدنه ، آیرودینامیک بسیار عالی همه نماد قدرت این محصول نیسان هستند .



با ورود نیسان مورانو به کشورمون مطمئنا شاهد رقابت این محصول از نظر ظاهر با محصولاتی همچون BMW X3 و تویوتا پرادو خواهیم بود البته به نظر بسیاری طراحی این خودرو پس از مدتی خسته کننده و عادی می شود و معمولا هم این گونه بوده که خودروهایی با طراحی های ساده تر جایگاه بهتری میان مشتری ها باز کرده اند اما این نمی تواند دلیل محکمی مبنی بر موفق نشدن این خودرو در بازار کشورمون باشه . از طرفی با وجود این که تویوتا پرادو و BMW X3 نیز در آمریکا همزمان عرضه می شوند کارشناسان این دو محصول را رقبای نیسان مورانو به شمار نمی آورند و آن را با SUV های مطرحی همچون Chrysler Pacifica ، Honda Pilot ، Kia Sorrento ، Toyota Highlander ، Mazda CX-9 و Volkswagen Touareg مقایسه می کنند.



قیمت

نیسان مورانو از سال 2003 (اولین سال عرضه) تا سال 2007 نوسان قیمتی از 23 هزار دلار تا 31 هزار دلار داشته و هم اکنون نیز مدل SE ( فول آپشن) این خودرو با قیمتی حدود 32 هزار دلار به بازار عرضه می شود که با این اوصاف در صورتی که عادلانه به بازار عرضه شود باید قیمتی زیر 50 میلیون داشته باشد اما به نظر می رسد برای بی رقیب نماندن این محصول شرایط این گونه پیش نرود ، بهتر است منتظر بمانیم .

vynk06.jpg
 

arsham_333

ناظم انجمن
2006-10-05
1,509
1,678
مشخصات فني نيسان مورانو 2008 :

وزن و ابعاد

طول x عرض x ارتفاع : mm 1685 x 1880 x 4770


فاصله محورها (mm )

فاصله دو چرخ جلو و عقب : 2825

فاصله تا زمین : 180

وزن خالص : kg 1845

حداکثر وزن با بار : kg 2380


شاسی

جلو : سیستم تعلیق جناقی مستقل (فنر لول. دارای میل تعادل )

عقب : سیستم تعلیق چهار نقطه ای (فنر لول. دارای میل تعادل )

ترمزها جلو / عقب : دیسکی خنک شونده

حداقل شعاع گردش (متر) : 5/7

حجم باک بنزین (لیتر) : 87

سایز لاستیک : 225/ 65 R 18


موتور

گیربکس : دنده اتوماتیک ایکس ترونیک با قابلیت تبدیل به 6 دنده دستی

نوع : 6 سیلندر - 3500 سی سی - 24 سوپاپ (DOHC )

حجم موتور : 3498

حداکثر خروجی (خالص SAE بدون سرب) : HP/rpm 266- 6000

حداکثر گشتاور (خالص SAE بدون سرب) : HP/rpm 36.2- 4000

سیستم سوخت رسانی : سیستم تزریق پاششی (انژکتوری) الکترونیک


تجهیزات

کیسه ایمنی هوا راننده + سرنشین کناری
چراغ زنون
فرمان سه پره چرم با کروز کنترل
لامپ بالای سر
ABS برای چهار چرخ
شیشه های برقی ضد بخار
توزیع نیروی ترمز الکترونیکی
قفل مرکزی
صندلی چرم و حافظه تنظیم صندلیهای جلو
ریموت کنترل
رادیو ضبط با 6 سی دی و 7 بلند گو و ساب
کلید ضد سرقت
دو عدد کولر دیجیتال
چهار عدد جای لیوان
پدال گاز قابل تنظیم با حافظه الکترونیکی
دستگیره درب داخلی کروم
آئینه برقی با ضبط حافظه الکترونیکی
چراغ کلید و جاسیگاری
سان روف با ریلهای سقف
لامپ اتاق
 

PARSA_2008

کاربر
2008-02-11
53
38
خداییش این ماشین خیلی عالیه !!!یکی از اقوام این ماشین رو خرید ولی 76میلیون براش آب خورده!!!!!!!!!!!!
 
بالا